P.G.C. Hajenius - Natural Mixture

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

P.G.C. Hajenius - Natural Mixture

Bericht door Dukdalf »

Merk: P.G.C. Hajenius
Type: Natural Mixture

Afbeelding

"Tobaccos from Georgia, Ontario and Tennessee are carefully blended with leaf from Brasil, Zambia, Java and Cyprus. This cavendish gives a smooth, natural smoking pleasurë."

En dat ziet er dan zo uit:

Afbeelding

Dit is een tabak uit een serie van drie: Natural, Black, en Light Mixture. Ze worden al een tijdje niet meer gemaakt, helaas. Deze Natural is een van mijn favorieten. Hij stopt en rookt prima, maar de voornaamste aantrekkingskracht zit natuurlijk in smaak en aroma. Het is een redelijk milde tabak met een bijna sigaar-achtige geur die je ook terugproeft in de smaak.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: P.G.C. Hajenius - Natural Mixture

Bericht door janneman »

Ha, een oude bekende inderdaad. Ik herinner me ook dat ik de natural wel het lekkerste vond, maar eigenlijk nogal wat boven zijn smaak geprijsd vond; voor een 'gewone' Virginia vond ik hem te duur. Gelukkig was het een tabak die blijkbaar nogal 'gepushed' werd; ik heb verbazend vaak een blikje daarvan gekregen als iemand die me een pijptabak wilde geven.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: P.G.C. Hajenius - Natural Mixture

Bericht door Dukdalf »

Ik vond er nog eentje met een intacte banderol: 15,25 in ouderwetse harde guldens voor 50 gram. Gezien het ervaringsfeit dat inmiddels alles evenveel kost in euro's als vroeger in guldens was hij inderdaad redelijk aan de prijs.

Plaats reactie