Peterson - Hyde Park

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Peterson - Hyde Park

Bericht door smoking-rob »

Deze nieuwe tabak heb ik net in Duitsland gekocht, volgens mij gloedje-nieuw.
Verhaal op het blik:
http://www.peterson.ie/pipes/hyde-park.html
Het is een hele grove ready rubbed en ik rook er net mijn eerste pijpje van: ik had mij meer van de rum en maple voorgesteld en vooral proef ik verwantschap met PPP met in de verte een tandpasta-achtig smaakje.
Ik zal er later op terugkomen want eerste indrukken zijn zelden acuraat...

Afbeelding
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Wallace
Berichten: 1976
Lid geworden op: 29 okt 2011 07:05
Locatie: Berghem

Re: Peterson Hyde Park

Bericht door Wallace »

Ben je weer naar Kleve geweest? Wil komend weekend gaan om MacBaren Mellow Choice te kopen.
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door smoking-rob »

Inderdaad Kleve, Wallace!
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door smoking-rob »

Ik heb hem nu al vaak gerookt, het blik is meer dan half leeg en dat komt omdat ik hem fantastisch vind!
Goed drogen is wel een voorwaarde en het blik is immer open.
Dan is de tandpasta-achtige smaak ook helemaal verdwenen.
Wat mij erg bevalt is een wat ziltige rokerigheid en de volle pure tabakssmaak waar de maple net wat zacht-en zoetheid aan verleent.
Kwa sterkte en smaakbeleving komt hij wel in de buurt van Mac Baren Old Firecured en ook wel HU Director's Cut.
Een echte aanrader als je iets met firecured erin zoekt en je smaakbeleving naar de Engelse flakes gaat.
Ik ben benieuwd of ie ook in Nederland gevoerd gaat worden.
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Whitesnake

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door Whitesnake »

...Lijkt me veelbelovend!

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door metaltommy »

gevonden bij de oude leeuw. ( binnekort leverbaar)
http://www.deoudeleeuw.nl/?p=producten&md=det&prod=2271
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door smoking-rob »

Voor €1.85 minder fiets ik mooi weer eens naar Kleef, tevens goed voor mijn buikje :0
Veel van mijn geld gaat in rook op...

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door metaltommy »

opmerkelijk de review van dubinthedam op TR,

I love Peterson's, burley and Virginia's, rum and maple, broken flake, Lakeland taste and Gawith and Hoggart....this is all of these, this blend, without a doubt, is made for Peterson by GH or maybe even SG. It even comes in the same plastic bag inside the tin as GW use. As far as I know Petes other blends are made by K&k and Orlik, some by one, some by the latter. These are two of the greatest blenders in Europe today, they can do almost any blend...but not a Lakeland, only GWs distinctive flavor can be produced in their factory with their centuries old presses.

This is a GWs Rum Flake with more burley and more punch and it is total perfection, TOTAL. They have taken on one of my favorite No.1 blends and made it better...in case you haven't heard its all about outsourcing these days, like it or not there's no going back. Well done to two great giants in the pipe smoking world for putting this gem on the shelves. Top marks.
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
dewitte
Berichten: 1012
Lid geworden op: 16 apr 2012 19:57
Locatie: Lier

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door dewitte »

Wat een heerlijke tabak. Als ik hem rook, ruik ik onmiddelijk de geur van een spar. Het ene moment proef je de zoetheid van de Virginia, een momentje later neemt de Burly de bovenhand. Volgens mij schippert deze tabak tussen een aro en non aro. Wat smoking-rob ervaart als tandpasta-achtig, ervaar ik meer als een verse sparrengeur. Meestal rook ik enkel latakia en virginia tabakken, maar af en toe, sluipt er toch zo eentje in je favorietenlijst waar je het niet van verwacht als non aro roker. Naast grousemoor is dit de tweede grote verrassing die me te beurt valt. Dit is zo'n typische tabak die bijna iedere pijproker wel kan waarderen. De rum proef ik er niet in en over de maple kan ik mij niet uitspreken, ik weet niet hoe maple ruikt. Absolute topper die ik iedereen kan aanbevelen !!!

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door smoking-rob »

Maple siroop heeft wat van walnoot weg.
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Generaal
Berichten: 866
Lid geworden op: 06 mar 2012 19:31
Locatie: Bilzen, Limburg, Belgie

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door Generaal »

Hmm, lijkt me ook geschikt om es aan te schaffen, helaas hebben ze hem niet bij Dan Pipe..
De enige reis waar de reis mooier is dan de bestemming, is de levensreis.
Time is money, but with hobby you need them both.

Gebruikersavatar
dewitte
Berichten: 1012
Lid geworden op: 16 apr 2012 19:57
Locatie: Lier

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door dewitte »

Generaal schreef:Hmm, lijkt me ook geschikt om es aan te schaffen, helaas hebben ze hem niet bij Dan Pipe..
Moet in Belgie toch vrij eenvoudig te vinden zijn Generaal. Ik heb hem al in Lier en Geel gekocht, in wat toch niet echt speciaalzaken zijn.

Gebruikersavatar
Generaal
Berichten: 866
Lid geworden op: 06 mar 2012 19:31
Locatie: Bilzen, Limburg, Belgie

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door Generaal »

Ik zal zeker uitkijken als ik 'n Belgische tabakszaak bezoek, en bij Paul, Hadocks kan ie er misschien ook wel wezen, dus 't komt wel goed!
De enige reis waar de reis mooier is dan de bestemming, is de levensreis.
Time is money, but with hobby you need them both.

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door culann »

Ik heb deze zien liggen bij de tabakspeciaalzaak hier in Eindhoven. De vermelding van Maple en Rum weerhield mij nog net om een blikje mee te nemen. Echter na te reacies hier denk ik dat ik 'm toch maar eens ga proberen. Vooral na de vergelijking met HU Director's Cut. Dan kan het bijna niet anders dan dat deze mij ook al smaken.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door robvoorburg »

Ik denk wel eens aan vroeger tijden toen informatie op pakjes/blikjes
over de inhoud ontbrak.
Je rookte toen gewoon en het genot ervan werd aan jezelf overgelaten.

Doordat fabrikanten nu wat mededeelzamer zijn geworden loop je het
risico op het verkeerde been gezet te worden.

Neem de vanille in sommige Mac Baren en Stanwell tabakken en vergelijk
dit eens met de vanille die Samuel Gawith aan enige van zijn tabakken
toevoegt.
Eerlijkheidshalve proef ik smaaktoevoegingen vaak niet als zodanig.

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door AlbertE »

Ik heb een sampletje van deze tabak gekregen. Mmm...geen typische Peterson. Bij de eerste rookbeurt viel direct een typisch smaakje op wat ik nog ken van wat losse tabak die ik ooit in Engeland heb gekocht; Kendell Flake van Gwawith & Hogarth. Die tabak heeft een hele typische geur en smaak. Die geur zit gelukkig niet aan Hyde Park, de smaak wel, maar minder sterk. Het is een beetje zeepachtig en ik ben er geen fan van. De maple en de rum moet ik heel ver weg zoeken. Langzaam brandende tabak dus je doe wel lekker lang met je pijpje. Ik weet het niet. Ik zal deze meer moeten roken, het kan zijn dat hij me heel snel gaat tegenstaan maar misschien ook niet. Als ik een keer wat avontuurlijk ben aangelegd wellicht eens een blikje proberen.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door Eliminator »

Ik ken deze tabak verder niet, maar ik weet precies over welk smaakje het gaat AlbertE, ik heb me laten vertellen dat dat 'Lakeland' heet en ik kan je vertellen dat dat in meerdere Gawith en Hoggarth tabakken zit.
Ik heb er een vijftal verschillende van uit de US laten komen en in allen is het aanwezig, sommige in mindere mate (Chocolate Flake / Dark Flake Unscented) en sommige in meerdere mate (tot 'right in your face' zoals de Dark Flake Scented).
Hou dat in je achterhoofd als je je zou willen verdiepen in de GH tabakken !
Afbeelding

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door metaltommy »

vandaag belde de plaatselijke primera dat mn blikje binnen was, dus gelijk opgehaald, opgeschoefd en meteen aan gesnuffeld.
de tabak ruikt als een natuurlijke virginia, naar vers gemaaid gras, of hooi-ig.
besloten, omwille van de prijs ( 13.50) er een zondagse tabak van te maken. het rokende vervolg volgt spoedig....
Groet,
Tom

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door robvoorburg »

Houd je maar vast Metaltommy, dankzij onze overheid roken we binnenkort
uitsluitend nog zondagse tabak.

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door culann »

Zojuist toch een blikje aangeschaft. Bij openen een typische, geen onbekende geur, maar die ik niet meteen thuis kan brengen. Nu in de pijp en de eerste indruk is veel belovend. Duidelijk een tabak smaak, en voorals nog geen spoor van Maple of Rum. Wellicht komt dat nog. De tandpasta waar eerder in dit topic aan gerefereerd wordt, herken ik wel, maar vind het niet storend. Komt mij over als een eerlijke, krachtige tabak met een vleugje zoetigheid. Maar goed eigenlijk kan ik er nog maar weinig over zeggen, aangezien de eerste pijp met deze tabak nog geen kwartier brand. Wel denk ik dat ik met plezier dit blik leeg ga krijgen.

Gebruikersavatar
dArtagnan
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 aug 2013 23:35
Locatie: Haarlem

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door dArtagnan »

Een heerlijke zomertabak. Na wat weken gerookt te hebben: de grove slices gedragen zich bij het stoppen wat als een uit elkaar gehaalde flake-tabak. En zo rookt het ook. Ik denk ook dat de tabak eerst geperst is en daarna verder wordt verwerkt in redelijk grote stukken. Mooie lage brandtemperatuur en brand ook vrij traag. Daardoor heb ik soms wat moeite met het aanhouden van deze tabak, al mag dat de pret niet drukken :)

Roken jullie dit juist in een nauwe of ruime pijp?
"Een pijp roken is meer dan wat gedroogde bladeren in een uitgeboord stuk hout proppen en daar de brand in jagen."

Gebruikersavatar
Denis Mac Kie
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2013 19:09
Locatie: Vogezen (Frankrijk)

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door Denis Mac Kie »

Eindelijk terug op het forum. Wachtwoorden enz. deden het niet meer, zelf niet na verschillende pogingen, ook de reset niet (?) dus ... nieuw geregistreerd onder een iets gewijzigde naam. Was op zoek naar EMP (Early Morning Pipe) wat in het Gentse moeilijk te vinden is. Dankzij het Pijprokersforum een adres gevonden in Drongen (bij Gent, net aan de afrit van de E40 en op ... amper 10 Km van mij deur) en heb hem niet alleen daar gevonden maar ook een kort en leuk gesprek gehad met een héél vriendelijk man die mij ook de Hyde Park aanraadde. Natuurlijk aangeschaft en onmiddellijk uitgetest. Gewoon een super tabak, licht genoeg voor dagelijks gebruik, ook de "room note" is aangenaam en zelf mijn vrouw heeft er niets over gezegd! Dit wordt zeker één van mijn favorieten! Ik zal een pijpje aan die tabak toewijden want men moet hem "leren roken". Heeft een paar pogingen gekost om hem "aan de praat" te krijgen, maar nu de truuk is gevonden, fluitje van een cent. Aan te bevelen.
Vriendelijke groeten
Denis
Confrater Pijpgenootschap St.Claude

Gebruikersavatar
dArtagnan
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 aug 2013 23:35
Locatie: Haarlem

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door dArtagnan »

Het blikje is opgerookt. Was zeker aangenaam. Toch is wat mij betreft deze tabak geen blijvertje. Misschien omdat het nu winter is, maar in vergelijking met .... bijvoorbeeld een goede Virgina, heeft de tabak voor mij iets te weinig karakter om nogmaals aan te schaffen.
"Een pijp roken is meer dan wat gedroogde bladeren in een uitgeboord stuk hout proppen en daar de brand in jagen."

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door Sidekickelvis »

Flinke sample geruild tegen Savinelli filters omdat hij een lichte Lakeland smaak zou hebben. En ik daar nieuwsgierig naar was. Vind het een lekkere tabak die niet al te vaak gerookt moet worden en ook niet uit een grote ketel. Iets teveel ome Nico voor Elvis. Ga hier zeker nog meer blikjes van roken.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door Wowbagger »

Komt overeen met mijn ervaringen SKE. Maar door de vitamine N voor mij niet voor herhaling vatbaar hoewel lekker van smaak.

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door culann »

Onlangs eens een m'n verzameling blikken tabak weer op vocht gebracht. Waaronder ook deze tabak. Zojuist in m'n pijp gestopt en even terug gelezen in dit topic, ik schreef bijna 2 jaar geleden dat ik het blik wel leeg zou krijgen, blijkbaar viel dat toch tegen... Echter nu ik 'm nu weer rook, vraag ik me af waarom het bijna twee jaar geduurd heeft voordat het blik bijna leeg is. Ondanks dat 'ie me best smaakt, blijkbaar toch iets dat me eerder naar andere tabakken doet grijpen?

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door Sidekickelvis »

De smaak van Hyde Park gaat denk ik snel tegenstaan als je het dagelijks rookt. Dit is er een voor eens in de 1 a 2 weken.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Serge
Berichten: 204
Lid geworden op: 14 sep 2011 14:16
Locatie: Steenwijk

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door Serge »

Is er iemand die ik hier blij mee kan maken? Heb nog een blikje....zijn hooguit 2 a 3 pijpjes uit.
Misschien eens ruilen ofzo? Stuur maar een pb.
Kennis is macht, karakter is meer.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door Sidekickelvis »

Ik wil het wel ruilen. Mijn blik is bijna leeg namelijk en ik lust het wel. Heb nog een blikkie Burlington Blend Reserve van H. Simmons waar ook 3 pijpen uit zijn. Is mij te aromatisch.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Serge
Berichten: 204
Lid geworden op: 14 sep 2011 14:16
Locatie: Steenwijk

Re: Peterson - Hyde Park

Bericht door Serge »

Wat is dat voor een tabak dan ske?
Kennis is macht, karakter is meer.

Plaats reactie