Didolux - La langue du chien Semois

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5379
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Didolux - "La langue du chien" Semois

Bericht door Paasei »

In ons weekje Ardennen nog even in Rochehaut geweest.

(sidenote - het bij de expeditieleden van de Semois-run van een jaar of twee - of is dat al drie jaar? - geleden bekende 'La Cabane' is er nog steeds, met dezelfde patron, die nog steeds zijn frieten bakt in ossewit... vrouw en kinderen waren het er over eens : zulke lekkere friet hadden ze nog nooit gegeten)

Beetje daar voorbij, ook vlak tegen de kerk is het tabak/soevenirwinkeltje van de familie Didot. Dat is gelijk ook de fabrikant van deze Didolux.
Langue de chien, zo leerde ik, zou slagen op het feit dat voor deze tabak de kleinere bladeren gebruikt worden, die inderdaad met wat verbeelding op een hondentong lijken. Het kleinere blad zorgt voor intensere smaak. Waarschijnlijk ook de reden dat meerdere fabrikanten deze naam gebruiken.

Even een praatje geslagen met de man, die inderdaad niet echt vrolijk in het leven staat... volgens hem is het over een jaar of twee gedaan met de echte Semois, en blijven er enkel wat merknamen en een 'type' benaming over. Toen ik hem vertelde dat zijn concurrent in Corbion (Vincent Manil) via ons forum (ik hield het simpel en zei 'een kameraad') 20 kilo richting Amerika had gestuurd was hij daar ook niet echt blij mee. Flarden van zijn uitspraken :
- met de taksen wordt je er niet rijk van
- hij kan beter zwijgen, want hoe meer ruchtbaarheid, hoe sneller alles op zal zijn
- hij moet er niet van leven, want zijn dagtaak is het onderwijs, de tabak is slechts hobby...

Afin, niet echt concullega's maar echt concurrenten.
Er kan ook niet echt een lachje af bij die kerel. Echte zuurpruim. Ook 25 jaar terug, toen ik er af en toe eens sigaartjes ging kopen gaf hij mij die indruk al, trouwens.

Maaaarrrr : errug lekkere Semois !
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Didolux - "La langue du chien" Semois

Bericht door Arno »

Paasei schreef:(sidenote - het bij de expeditieleden van de Semois-run van een jaar of twee - of is dat al drie jaar? - geleden bekende 'La Cabane' is er nog steeds, met dezelfde patron, die nog steeds zijn frieten bakt in ossewit... vrouw en kinderen waren het er over eens : zulke lekkere friet hadden ze nog nooit gegeten)
Is dat waar we toen op het eind van de dag hebben gegeten met degen die over waren? En al 3 jaar geleden.. 2 jaar geleden ben ik namelijk nog daar geweest toen ik in de Ardennen op vakantie was. Dat zaakje was toen helaas dicht.

Afbeelding

Misschien voor volgend jaar weer een Semois-run organiseren? :)
Afbeelding

Whitesnake

Re: Didolux - "La langue du chien" Semois

Bericht door Whitesnake »

Vind ik triest Paasei. Wat vriendelijkheid kost niks! Ik heb daar problemen mee!

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5379
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Didolux - "La langue du chien" Semois

Bericht door Paasei »

Arno schreef:
Paasei schreef:(sidenote - het bij de expeditieleden van de Semois-run van een jaar of twee - of is dat al drie jaar? - geleden bekende 'La Cabane' is er nog steeds, met dezelfde patron, die nog steeds zijn frieten bakt in ossewit... vrouw en kinderen waren het er over eens : zulke lekkere friet hadden ze nog nooit gegeten)
Is dat waar we toen op het eind van de dag hebben gegeten met degen die over waren? En al 3 jaar geleden.. 2 jaar geleden ben ik namelijk nog daar geweest toen ik in de Ardennen op vakantie was. Dat zaakje was toen helaas dicht.

Afbeelding

Misschien voor volgend jaar weer een Semois-run organiseren? :)
Ja hoor, dat zaakje. Wanneer was je daar? Buiten het toeristische seizoen denk dat hij enkel 's avonds of in de weekends open is voor de locals.

Een Semois-run, goed idee... mei-juni of zo... Ik zal dan wel met de auto zijn, de motor is hier vorig jaar de deur uit gegaan.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5379
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Didolux - "La langue du chien" Semois

Bericht door Paasei »

Whitesnake schreef:Vind ik triest Paasei. Wat vriendelijkheid kost niks! Ik heb daar problemen mee!
Onvriendelijk kan je hem niet echt noemen hoor, hij is beleefd en zegt asjeblief en dankjewel, neemt zijn tijd...
Vermoedelijk een probleem met de kaakspieren dat hem belet de mondhoeken omhoog te trekken. :lol:
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
bertus
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 aug 2013 22:53

Re: Didolux - "La langue du chien" Semois

Bericht door bertus »

Semois is niet in nederland verkrijgbaar? ergens?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Didolux - "La langue du chien" Semois

Bericht door Arno »

Paasei schreef:
Arno schreef:
Paasei schreef:(sidenote - het bij de expeditieleden van de Semois-run van een jaar of twee - of is dat al drie jaar? - geleden bekende 'La Cabane' is er nog steeds, met dezelfde patron, die nog steeds zijn frieten bakt in ossewit... vrouw en kinderen waren het er over eens : zulke lekkere friet hadden ze nog nooit gegeten)
Is dat waar we toen op het eind van de dag hebben gegeten met degen die over waren? En al 3 jaar geleden.. 2 jaar geleden ben ik namelijk nog daar geweest toen ik in de Ardennen op vakantie was. Dat zaakje was toen helaas dicht.

Afbeelding

Misschien voor volgend jaar weer een Semois-run organiseren? :)
Ja hoor, dat zaakje. Wanneer was je daar? Buiten het toeristische seizoen denk dat hij enkel 's avonds of in de weekends open is voor de locals.
Ik was er toen halverwege juni. Volgens mij had hij iets van een prive feest..
Paasei schreef:Een Semois-run, goed idee... mei-juni of zo... Ik zal dan wel met de auto zijn, de motor is hier vorig jaar de deur uit gegaan.
De laatste maal was het 21 mei, dus misschien weer rond die koers :) En jammer van de motor..
Afbeelding

Plaats reactie