Borkum Riff - Champagne

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Borkum Riff - Champagne

Bericht door lestat »

Afbeelding

Deze tabak geeft op de verpakking aan kwaliteit Virginia en Burley te zijn gecombineerd met de fijnste franse champagne. Hij zou gelijkmatig en koel roken met een levendig karakter.

Laat ik om te beginnen zeggen dat ik van champagne niet zo veel ken, maar als de smaak lijkt op die van deze tabak dan wil ik het ook niet kennen. Geur valt best mee, misschien omdat hij vrij zacht is en dus niet kan storen.
Verder wil ik ook zeker even zeggen dat ik in verschillende pijpen deze tabak geprobeerd heb ondertussen. Ik heb vast en vrij los gestopt maar altijd hetzelfde resultaat. Vanaf de eerste teug scherp op de tong. En ik kan hem blijkbaar onmogelijk brandend houden. Als ik niet continu aan de pijp trek dan gaat ze uit. Op een rustige manier lukt me dus niet. Rookt daardoor ook vochtig met veel last van de tong.

Zoals je nu wel door hebt zeker niet een tabak die ik zou aanraden. Het kan natuurlijk zijn dat er anderen zijn met een andere mening. Wees welkom om deze beginneling dan te leren hoe ik deze tabak moet roken

--------------------

Brand: Borkum Riff
Blender: Swedish Match
Tin Description: Selected premium quarity Virginia and Burley tobaccos from South Carolina and Kentucky combined in a coarse cut that ensures the blend burns evenly and steadly throughout and gives a cool. pleasant smoke.
Country of Origin: SE
Curing Group: Flue Cured
Contents: Burley
Virginia
Cut: Coarse Cut
Packaging: 50g Pouch
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... C&TID=1848
Laatst gewijzigd door Eliminator op 28 mei 2012 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tobacco review toegevoegd
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
Generaal
Berichten: 866
Lid geworden op: 06 mar 2012 19:31
Locatie: Bilzen, Limburg, Belgie

Re: borkum riff-champagne

Bericht door Generaal »

Ik heb de Borkum riff, Whiskey gehad, geen hoogvlieger maar was wel te roken.
Is ie niet te nat, uit de verpakking? Anders eens 'n prop laten drogen voordat je hem in je pijp stopt.
Ook de tabak goed los maken voordat je je pijp stopt..

En meestal, proef je de aromaten niet in de rook zelf in je mond..
Ik beschouw de meeste aromaten als geur bij het openen van de pouche of de doos..en dan houdt het meestal op.
En ze zijn meestal ook goed voor 'n tongue bite..

Just my 2 cents..
De enige reis waar de reis mooier is dan de bestemming, is de levensreis.
Time is money, but with hobby you need them both.

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Borkum Riff - Champagne

Bericht door teunis »

Ik heb deze tabak ook gerookt (met wederom dank aan Jarnogab) maar die kon mij niet zo bekoren. Ik weet hoe champagne smaakt en ruikt... de tabak haalt het hier niet bij.

Iemand heeft ooit eens gemeld op het forum dat drank in een glas hoort en niet in tabak, en ik neig steeds meer naar het beamen van die mening.

De BR original is een betere keuze, zeker als je het in België kunt kopen (ongeveer 5 euro), dan heb je een voor zijn prijs goed rookbare tabak.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Borkum Riff - Champagne

Bericht door Nekker »

Hoewel er regelmatig lacherig word gedaan over Borkum Riff, moet ik toch zeggen dat mijn ervaringen met de Whiskey variant meer dan prima waren. De champagne heb ik nog nooit geproefd, ik kan me ook niet voorstellen dat die in combinatie met tabak goed smaakt. Champagne is veel te subtiel daarvooor.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Plaats reactie