Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - St. Bernard Flake

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Flakeroker
Berichten: 410
Lid geworden op: 09 mar 2012 22:51
Locatie: Onder de rook van Rotterdam ;0)

Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - St. Bernard Flake

Bericht door Flakeroker »

Bij de laatste bestelling op advies van Ralf een blikje gekocht van DTM's St. Bernard Flake en het is een voltreffer.
De geur van een vers gebakken zuurdesembrood, wat zoetig doch ongesausd, kruidig randje (heel subtiel), tussen Troost en Marlin in.
Het is een tabak met donkere virginia's en een snufje perique.

Afbeelding
Pijprokers zijn echte levensgenieters, immers, alleen met een pijp als trouwe metgezel kan men de meest verfijnde smaak van tabak ervaren.

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1161
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - St. Bernard Flake

Bericht door Pieter »

Wellicht is deze gerelateerd aan St. Bruno flake? Een andere fabrikant, jazeker, maar de naam en de vorm van het logo lijken toch sterk op elkaar...
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - St. Bernard Flake

Bericht door Eliminator »

Als ik zo brutaal mag zijn zou ik hier graag volgende week een sampletje van bietsen Flakeroker, mag dat ?! :D
Afbeelding

Flakeroker
Berichten: 410
Lid geworden op: 09 mar 2012 22:51
Locatie: Onder de rook van Rotterdam ;0)

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - St. Bernard Flake

Bericht door Flakeroker »

Tuurlijk mag dat.
Help het me ff onthouden.
Mocht ik het vergeten: je woont redelijk in de buurt.......
Pijprokers zijn echte levensgenieters, immers, alleen met een pijp als trouwe metgezel kan men de meest verfijnde smaak van tabak ervaren.

Flakeroker
Berichten: 410
Lid geworden op: 09 mar 2012 22:51
Locatie: Onder de rook van Rotterdam ;0)

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - St. Bernard Flake

Bericht door Flakeroker »

Pieter schreef:Wellicht is deze gerelateerd aan St. Bruno flake? Een andere fabrikant, jazeker, maar de naam en de vorm van het logo lijken toch sterk op elkaar...
Niet gerelateerd aan St. Bruno.
De tabak althans, hoe het religieus zit weet ik niet
Pijprokers zijn echte levensgenieters, immers, alleen met een pijp als trouwe metgezel kan men de meest verfijnde smaak van tabak ervaren.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - St. Bernard Flake

Bericht door Eliminator »

Flakeroker schreef:Tuurlijk mag dat.
Thanks !
=D>
Afbeelding

Kiske

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - St. Bernard Flake

Bericht door Kiske »

Ruim 5 jaar geleden deze in bulk aangeschaft. Ik vond hem erg tegenvallen. Snel scherp op de tong en de smaak vond ik ook niet geweldig. Alsof er geprobeerd was een hele hoop verschillende lichte smaken te combineren met een uitkomst die niet erg geslaagd was. Ik had wel het idee dat dit een tabak is die goed zou kunnen rijpen. Vooral vanwege de geur die me uit het blik tegemoet kwam. De geur van 's ochtends gemaaid gras dat een hele dag onder de volle zon op het veld had gelegen.
Nu, ruim 5 jaar verder heb ik een blik geopend en ik moet zeggen dat ik enige verbetering merk. De smaak is wat voller en genuanceerder. Alsof al die eerder genoemde smaakjes samen aan een meer genuanceerder resultaat aan het werken zijn.
Nog steeds vind ik het persoonlijk geen echte hoogvlieger, maar ik verwacht dat als ik hem nogmaals een jaar of 5 achter in de kast laat staan, er een nog beter resultaat wordt bereikt. Ik verwacht geen tabak die ik dan volledig in mijn armen sluit. Een makkelijke dagelijks genietbare tabak moet mijns inziens wel haalbaar zijn.
In het blik vind je lange flakes waar je zelf de benodigde hoeveelheid af moet scheuren. Stoppen met de vouw, tot een wokkel draaien, dan in de breedte dubbelvouwen en de pluk dan zo in de ketel draaien werkt prima. Brandeigenschappen vind ik goed.

Over een jaar of 5 meer.

Plaats reactie