Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door Eliminator »

Brand: McClelland
Blender: McClelland Tobacco Company
Tin Description: Frog Morton formulated this exceptionally mellow blend, fragrant with Basma, smooth and rich with Latakia, for his evening at the opera. This is an elegant companion to the original, soft, full Latakia blend.
Country of Origin: US
Curing Group: Air Cured
Contents: Latakia
Oriental
Turkish
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Tin, 100g Tin
Blend Notes: The name Frog Morton comes to us from the works of JRR Tolkien. Frogmorton: A village in the Eastfarthing of the Shire. It stood on the East Road, between the Three-farthing Stone (fourteen miles to the west) and the Brandywine Bridge (twenty-two miles to the east). Immediately to the north of the village, the stream known as the Water broke into two, creating a wide watery region - this feature seems to have given Frog Morton its name, which means "frog marsh".
http://tobaccoreviews.com/blend_detail. ... =F&TID=769

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door Eliminator »

Zag dat hier nog geen topicje over was, gisteren heb ik deze tabak voor het eerst tijden de RPG meeting gerookt en is me zeer goed bevallen.
Een lekkere tabak met slechts een vleugje latakia.

Wat ik zo snel even heb kunnen vinden alleen te koop in de States, wat het voor mij (met bijkomende verzendkosten) geen tabak maakt waar ik snel een blikje van zal kopen, maar als er mensen tzt nog eens een bestelling plaatsen 'aan de andere zijde van de grote plas' dan mogen ze mij altijd even een PBtje sturen.
Als ik een blikje mee kan bestellen dan heel graag !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door Ribbon »

Eliminator schreef: Wat ik zo snel even heb kunnen vinden alleen te koop in de States, wat het voor mij (met bijkomende verzendkosten) geen tabak maakt waar ik snel een blikje van zal kopen, maar als er mensen tzt nog eens een bestelling plaatsen 'aan de andere zijde van de grote plas' dan mogen ze mij altijd even een PBtje sturen.
Als ik een blikje mee kan bestellen dan heel graag !
Misschien is het een ideetje om met een paar Rotterdammers een bestelling te doen? Ben ook wel benieuwd namelijk. :)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door Toon »

Ik heb van Peregrijn een sample gekregen en kan alleen maar zeggen dat het zeker de moeite waard is een blikje aan te schaffen.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door hagar666 »

Robb schreef:
Eliminator schreef: Wat ik zo snel even heb kunnen vinden alleen te koop in de States, wat het voor mij (met bijkomende verzendkosten) geen tabak maakt waar ik snel een blikje van zal kopen, maar als er mensen tzt nog eens een bestelling plaatsen 'aan de andere zijde van de grote plas' dan mogen ze mij altijd even een PBtje sturen.
Als ik een blikje mee kan bestellen dan heel graag !
Misschien is het een ideetje om met een paar Rotterdammers een bestelling te doen? Ben ook wel benieuwd namelijk. :)
Nadat ik gister er een sample, via Peregrijn, van gerookt had...... werd ik vanmorgen wakker....en het eerste wat ik me kon herinneren was deze tabak....en ja ik moet toegeven dat ik toch wel heel nieuwschierig ben geworden naar meer..

Dus als we/iemand van plan te gaan bestellen.... ik doe mee.
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door metaltommy »

rich with Latakia
.
Een lekkere tabak met slechts een vleugje latakia.
nou.. word eli tollerant voor latakia of.. zijn die amerikanen zulke watjes... wellicht zullen we het wel nooit weten lmao :mrgreen:
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door St Patrick »

Lekkere tabak idd... heb nog een blikkie of wat staan van deze serie... Voor in de komende toekomst wil ik nog een setje hebben als zijnde belegging...:)
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door Eliminator »

Ik denk het laatste hoor Tom, dat 'rich' valt reuze mee,.... pussy's zijn het :mrgreen:
Maar een gezamelijke bestelling lijkt me en prima idee, maar dan nog lijkt het me beter bij één van de overzeese heren mee te bestellen (kijkt schijn naar bijvoorbeeld Arno).
Ik heb er a) geen haast mee, maar b) ook voor 2 blikjes lijken me de verzendkosten nog steeds ver uit verhouding.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2558
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door Dukdalf »

Ik doe mee met een overzeese bestelling voor Frog! Kan ik gelijk wat van die McClelland Oriental bestellen :D

Gebruikersavatar
Dubois
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 sep 2011 20:28
Locatie: Antwàààààrpe

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door Dubois »

Ben echt benieuwd hoe ie smaakt, heb nog nooit de gelegenheid gehad.
Als ie evengoed is als de 'gewone' Frog Morton dan ...Afbeelding
"I believe that pipe smoking contributes to a somewhat calm and objective judgement in all human affairs." Albert Einstein

Gebruikersavatar
Peregrijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door Peregrijn »

Blij dat de Frog Morton zo goed wordt ontvangen heren, ik zal later mijn eigen bevindingen posten na nog wat meer rooksessies.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door Martin Romijn »

Lekkere tabak. Zelf vind ik Frog Morton across the pond de lekkerste uit de serie..... Een tabak die koel en prettig rookt, en Syrische latakia bevat.
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door hagar666 »

St Patrick schreef:Lekkere tabak idd... heb nog een blikkie of wat staan van deze serie... Voor in de komende toekomst wil ik nog een setje hebben als zijnde belegging...:)
:B
Zodra we de krachten kunnen bundelen qua bestellen dan hou ik me aanbevolen!
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door Eliminator »

Robb, Toon, hagar666, St Patrick, Dukdalf, Dubois en Peregrijn,.... jullie hebben een PB !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door Luys »

Eliminator schreef:Robb, Toon, hagar666, St Patrick, Dukdalf, Dubois en Peregrijn,.... jullie hebben een PB !
Oh, die mij die PB ook even (zat weer eens niet op te letten :oops: ) :mrgreen:
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door St Patrick »

Toppie.... =D> =D> =D> Ik zal zo ff reageren.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door Luys »

FMOTT is helaas op dit moment uitverkocht. Ik ga 4noggins effe mailen, plaats het antwoord hier!
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door hagar666 »

Luys schreef:FMOTT is helaas op dit moment uitverkocht. Ik ga 4noggins effe mailen, plaats het antwoord hier!
Zal je zien...... komt er een mega bestelling vanuit een "kikkerlandje" is die zooi uitverkocht..... asjemenou.. :shock:
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door St Patrick »

Deze Frog Morton serie telt nog 3 anderen heerlijke tabakken... En voor degene die zich een klein beetje op het latakia gebied willen begeven, 3 Oaks zijn ook erg lekkerre tabakken... Kijk maar ff op de site van 4Noggins...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door hagar666 »

St Patrick schreef:Deze Frog Morton serie telt nog 3 anderen heerlijke tabakken... En voor degene die zich een klein beetje op het latakia gebied willen begeven, 3 Oaks zijn ook erg lekkerre tabakken... Kijk maar ff op de site van 4Noggins...
:B
Hoe verhouden die zich ten opzichte van Frog Morton on The Town? Dat is namelijk mijn enige vergelijkingsmateriaal. :D
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door Arno »

Alle McClelland latakia-tabakken zijn geschikt voor de beginnende latakia roker. Ze zijn niet zo heftig als veel van de GL Pease latakia tabakken. Verder zou ik de 4noggins sample pakketten aan willen raden: http://www.4noggins.com/search.aspx?find=sampler Voor relatief weinig geld veel ontdekken :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door Arno »

hagar666 schreef:
St Patrick schreef:Deze Frog Morton serie telt nog 3 anderen heerlijke tabakken... En voor degene die zich een klein beetje op het latakia gebied willen begeven, 3 Oaks zijn ook erg lekkerre tabakken... Kijk maar ff op de site van 4Noggins...
:B
Hoe verhouden die zich ten opzichte van Frog Morton on The Town? Dat is namelijk mijn enige vergelijkingsmateriaal. :D
Ook zo mellow. In de Three Oaks Syrian zit Syrische latakia die sowieso al minder heftig is als Cyperse latakia die in de meeste tabakken gebruikt wordt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door Eliminator »

Heren, zodra de FMOTT weer voorradig is gaan we een doorstart maken met deze actie, wel kan ik melden dat ik ietwat voorbarig ben geweest, volgens kenners is het aan te raden de pakketjes onder de 500 gram te houden en dus lopen de bestellingen (en heb nog niet de helft aan reactie's binnen) al uit de klauwen :mrgreen:
Wellicht in twee keer bestellen, ofwel een compagnon zoeken, hoe dan ook 'wordt vervolgd' !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Upper Ten
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jul 2010 20:05
Locatie: Sliedrecht

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door Upper Ten »

Eli,

Ik heb al diverse bestellingen bij 4 Noggins gedaan en mijn laatste pakket woog 900 gram. Was wel bulk tabak.
Zorg wel dat de afmeting van het pakketje niet te groot is
Nog een tip. Je kunt het goedkoopste posttarief kiezen. Bestelling toch na 7 dagen binnen.
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door St Patrick »

Arnooooo.... Thank you voor het antwoordt en het vergelijkingsmateriaal, TOPPIE...!!!!
Ikzelf ben weg van die 3 Oaks Syrian Latakia, proefblikkie van Arno gekregen en meteen leeggerookt. Toptabak.... zeker een goede vervanger voor Frog Morton.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door Luys »

Eliminator schreef:Heren, zodra de FMOTT weer voorradig is gaan we een doorstart maken met deze actie, wel kan ik melden dat ik ietwat voorbarig ben geweest, volgens kenners is het aan te raden de pakketjes onder de 500 gram te houden en dus lopen de bestellingen (en heb nog niet de helft aan reactie's binnen) al uit de klauwen :mrgreen:
Wellicht in twee keer bestellen, ofwel een compagnon zoeken, hoe dan ook 'wordt vervolgd' !
Ben ik je compagnon wel, bestel ik de ene helft en jij de andere helft ;) (overleggen wel even via PB en/of telefoon)

Goed nieuws van 4noggins:
4noggins schreef:Rich,

FMOTT is back in stock. Received yesterday.

Thanks for the note.

Rich Gottlieb
http://www.4noggins.com
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door hagar666 »

4noggins schreef:Rich,

FMOTT is back in stock. Received yesterday.

Thanks for the note.

Rich Gottlieb
http://www.4noggins.com
[/quote]

Hopla.... en ik zeg bestel maar bestel maar.... lalalalala
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door Eliminator »

Luys schreef: Ben ik je compagnon wel, bestel ik de ene helft en jij de andere helft ;)
Komt goed, even de laatste mogelijke bestellingen afwachten.
hagar666 schreef: Hopla.... en ik zeg bestel maar bestel maar.... lalalalala
Zie boven :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door jarnogab »

Ook ik heb deze FMOTT mogen proeven via een sample, van peregrijn. Ik vind 'm goed. Ikzelf heb de FMO The Bayou staan en ook die vind ik prima.
Later uitgebreidere verslagen maar eerste indrukken na tig pijpen zijn prima.
Voor mij een serie blends die ik lekker vind.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Tati60
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 sep 2009 22:54
Locatie: Hasselt (BE)

Re: Mc Clelland - Frog Morton On The Town

Bericht door Tati60 »

Eliminator schreef:Brand: McClelland
Blender: McClelland Tobacco Company
Tin Description: Frog Morton formulated this exceptionally mellow blend, fragrant with Basma, smooth and rich with Latakia, for his evening at the opera. This is an elegant companion to the original, soft, full Latakia blend.
Country of Origin: US
Curing Group: Air Cured
Contents: Latakia
Oriental
Turkish
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Tin, 100g Tin
Blend Notes: The name Frog Morton comes to us from the works of JRR Tolkien. Frogmorton: A village in the Eastfarthing of the Shire. It stood on the East Road, between the Three-farthing Stone (fourteen miles to the west) and the Brandywine Bridge (twenty-two miles to the east). Immediately to the north of the village, the stream known as the Water broke into two, creating a wide watery region - this feature seems to have given Frog Morton its name, which means "frog marsh".
http://tobaccoreviews.com/blend_detail. ... =F&TID=769
Afbeelding
Jammer dat dit meer een verklaring is van de naam dan van de karakteristieken van deze blend. Ik bedoel : het blijft allemaal nogal algemeen. Kent iemand de Frog Morton on the Bayou van dichterbij ?
Vriendelijke groet,
B.

_____________________________
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.

Plaats reactie