Planta - Rum and Maple Blend No. 53

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Planta - Rum and Maple Blend No. 53

Bericht door Eliminator »

Planta Rum & Maple Blend No. 53
Markenname: Planta
Hersteller: Planta
Mischung: Burley, Cavendish
Schnittbreite: von 1mm*1mm Crosscut
Typ: aromatisiert
Flavour: Rum, Ahornsirup
Stärke: leicht
Verpackung: 100g Runddose
Preis: 8,75 Euro
http://www.daft.de/pmwiki.php/Tabak/Rum ... eBlendNo53

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Planta - Rum and Maple Blend No. 53

Bericht door Eliminator »

Deze tabak nu enkele malen gerookt, maar ik denk niet dat het mijn ding gaat worden, ik ga het zeker nogmaals proberen maar er is zeker geen 'love on first sight'.

Meer mensen met ervaringen ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Planta - Rum and Maple Blend No. 53

Bericht door Immler »

Reactie op een oud berichtje maar......

Stond op het punt deze te bestellen maar ik lees in de reviews alleen maar teleurstellingen.
Rum schijnt nauwelijks waarneembaar tijdens het roken. Veelvuldig geklaag over te hete tong.
Vreemd want op zich zou deze combinatie mits goed gemaakt een rook klassieker moeten zijn.

Zijn er alternatieven voor deze combi?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Planta - Rum and Maple Blend No. 53

Bericht door Arno »

Hmz.... Heb net gisteren hiervan een blik cadeau gehad samen met een blik MacBaren Scottish Mixture... Naja, vanavond op het terras maak ik het wel open.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Planta - Rum and Maple Blend No. 53

Bericht door Arno »

Verdict na 1 bowl: fijn voor de omgeving, niet fijn voor jezelf. Nou ja, je proeft zo weinig.. De rum komt al niet door en van de maple merk ik ook weinig. De tabak is niet al te erg gearomatiseerd met als je gevolg dat je al gauw warme lucht zit te roken. Tsja, moet maar eens kijken wat ik doe met dit blik....
Afbeelding

Winslow Collector

Re: Planta - Rum and Maple Blend No. 53

Bericht door Winslow Collector »

Arno schreef:Verdict na 1 bowl: fijn voor de omgeving, niet fijn voor jezelf. Nou ja, je proeft zo weinig.. De rum komt al niet door en van de maple merk ik ook weinig. De tabak is niet al te erg gearomatiseerd met als je gevolg dat je al gauw warme lucht zit te roken. Tsja, moet maar eens kijken wat ik doe met dit blik....
Vond hem ook niet bijzonder, Arno. Had een pakje gekocht om een of andere duistere zoektocht naar de eerste aromatische tabak, toen ik bij Planta hoorde dat zij met deze tabak de eerste aromatische tabak gemaakt hadden in Europa (volgens hun eigen zeggen, dus, of het waar is vind ik niet belangrijk genoeg om te onderzoeken). Dat wilde ik dus eens proberen. Maar het is bij 1 pakje gebleven en dat zal het ook blijven. :lol:
Voor de liefhebber van licht zoet tot neutrale tabakken misschien een prima rokertje.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Planta - Rum and Maple Blend No. 53

Bericht door Arno »

Winslow Collector schreef:
Arno schreef:Verdict na 1 bowl: fijn voor de omgeving, niet fijn voor jezelf. Nou ja, je proeft zo weinig.. De rum komt al niet door en van de maple merk ik ook weinig. De tabak is niet al te erg gearomatiseerd met als je gevolg dat je al gauw warme lucht zit te roken. Tsja, moet maar eens kijken wat ik doe met dit blik....
Vond hem ook niet bijzonder, Arno. Had een pakje gekocht om een of andere duistere zoektocht naar de eerste aromatische tabak, toen ik bij Planta hoorde dat zij met deze tabak de eerste aromatische tabak gemaakt hadden in Europa (volgens hun eigen zeggen, dus, of het waar is vind ik niet belangrijk genoeg om te onderzoeken). Dat wilde ik dus eens proberen. Maar het is bij 1 pakje gebleven en dat zal het ook blijven. :lol:
Voor de liefhebber van licht zoet tot neutrale tabakken misschien een prima rokertje.
Ik weet wel dat deze tabak inderdaad al lang bestaat. Eerst gemaakt door de firma Pinkerton, daarna door Lane ltd. en nu door Planta. Veel verhalen van "mijn opa rookte dit al". Inderdaad voor een liefhebber van licht zoete tot neutrale tabakken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Planta - Rum and Maple Blend No. 53

Bericht door dr. Watson »

Ik heb ook een pakje gekocht omdat je hem zoveel tegen komt in Duitsland.
De duitsers kopen het zelfs in bussen van 500 gram.

Rum proef ik ook niet wel de maple. Dit blijkt siroop te zijn op zijn Engels.
De smaak is flauw op de achtergrond waarneembaar en de tabak is zeer mild.
Zoals Arno terecht opmerkt heb je het gevoel warme lucht te happen.
Aroma's op zijn tijd vind ik leuk, mar dan moet het bij mij ook zeer nadrukkelijk
aanwezig zijn.

Concluderend snap ik niet wat die duitsers nou aan dit nietszeggende tabakje
vinden en dan te bedenken dat het ook nog voornamelijk met filter gerookt wordt :shock:
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
Freark
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 mei 2014 21:31
Locatie: Steenwijk

Re: Planta - Rum and Maple Blend No. 53

Bericht door Freark »

Min of meer per ongeluk een pakje meegenomen bij het doen van boodschappen bij de Marktkauf in Meppen (€ 5,80, 50 gram). Zojuist een pijpje gerookt omdat ik zin had in een aromaat en dit de enige in huis was.
De meeste recensies, ook hier, zijn niet zo best. Dieter Niermann is er op YouTube wel positief over.
Nou ben ik niks gewend, maar het viel mij alleszins mee. Een duidelijk zoete smaak in de mond en een ook voor mij goed waarneembare, aangename room note. Ik proefde zelfs in de eerste helft van de pijp een uitgesproken zoetje op de lippen. De smaak bleef het grootste deel van de pijp aanwezig. De tabak brandde prima en na afloop zat er alleen nog maar as in de kop, waar er anders bij mij bijna altijd halfopgebrande tabak in de pijp resteert.
Grappig hoe verschillend de ervaringen kunnen zijn. Ik zal hem morgen nog eens proberen. En dan waarschijnlijk een tijd niet, want ik heb wel het vermoeden dat het voor mij een echt tussendoortje is.
Des Weerelts Eer is niet dan Roock
Maer Roock is d’Eer des Weerelts Oock

Plaats reactie