Charles Fairmorn’s - Custom Blend Mixture No. 242

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Charles Fairmorn’s - Custom Blend Mixture No. 242

Bericht door smoking-rob »

Die lachtte me vandaag toe, dit vintage blikje dat ik al enkele maanden in mijn bezit heb en ik heb hem zo juist opengetrokken, iets wat ik voor het laatst in 2008 deed met een ander exemplaar van deze blend, vandaar dat jaartal op de foto's.
Ook dit blik bevat perfecte inhoud en een onbeschrijflijke heerlijke geur van door en door gerijpte tabak begroette mij, heel licht zoet en kruidig en met Perique uit een tijdperk dat deze nog de echte was!
Ik rook hem nu en zou hem altijd willen roken, heerlijk zacht en niet zover verwijderd van bijvoorbeeld HU Edward G (kenners weten genoeg :wink: )
Voor een vrijdag de dertiende avond de perfecte keus.
Vermoedelijk wel zo'n 30 jaar oud. Zijn er anderen hier die zich deze tabak nog herinneren?
Afbeelding

Afbeelding
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Charles Fairmorn’s - Custon Blend Mixture No. 242

Bericht door janneman »

Ik heb hier nog ongeveer een kwart blik Charles Fairmorn's Blantyre staan, niet dezelfde tabak dus, maar wel een heerlijke Virginia-burley-Perique. Eens in de zoveel tijd neem ik er een handje vol uit dat weer op vochtigheid gebracht wordt, en dan gerookt wordt. Er is gewoon iets fundamenteel veranderd in de pijptabakken, als je dit proeft; vroeger was dit één van de velen, nu is het een heel uitzonderlijke tabak.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Charles Fairmorn’s - Custon Blend Mixture No. 242

Bericht door robvoorburg »

Aardig te lezen Janneman, zoiets meende ik ook
te ontdekken toen ik van Arno een pijp State Express
mocht stoppen, een toptabak.
Daarnaast het pakje Upper Ten Corsica van Upper Ten
was ook zo'n aha belevenis.

Ik weet niet of het leuk is over deze kennis/ervaring
te beschikken, gezien het huidige aanbod.

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Charles Fairmorn’s - Custon Blend Mixture No. 242

Bericht door smoking-rob »

Ik denk dat er vroeger meer aandacht aan de tabak werd besteed, de bladeren en blends langer rijpten voordat ze de winkels berijkten
Dit was in ieder geval wel zo bij Dunhill, toen ze nog zelf de blends produceerden.
Tegenwoordig zal het allemaal veel meer massaproductie zijn, zeker van de grote spelers.
Gelukkig hebben we nog microblenders als GL Pease, Hans Wiedemann en waarschijnlijk nog een aantal anderen wereldwijd die wel begaan zijn met kwaliteit.
Dat gezegd, de blends die zo juist genoemd zijn hebben natuurlijk wel heel wat rijpingsjaren onder de deksel.
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Plaats reactie