Thansher's - Aromatic & Cinnamon (Sri Lanka)

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pieterrr
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2011 14:46
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Thansher's - Aromatic & Cinnamon (Sri Lanka)

Bericht door pieterrr »

Afbeelding

Middels de wondere wereld van het internet ben ik in contact gekomen met een vriendelijke pijproker uit Sri Lanka welke pretendeerde een geweldige tabak te hebben. Omdat Paypal Sri Lanka blokkeert was het niet mogelijk de tabak direct van de beste man te kopen maar aangezien Sri Lanka geen tabak importeerd was hij maar al te bereid om een paar builtjes te ruilen...

Na het opsturen van een pakje Half and Half en een Mac Baren Vanilla Cream kreeg ik vrijwel direct een mail dat mijn pakketje ook op de post was en 3 dagen later lagen er 2 builtjes Sri Lankaanse tabak op mijn deurmat :)

Een pakje Thansher's Aromatic en een pakje Thansher's Cinnamon
Vooral de cinnamon was ik heel erg benieuwd naar...

En dan nu... na een paar pijpjes gerookt te hebben... is het legendarisch goede tabak?!?
Hij rookt erg prettig moet ik zeggen, de tabak brand makkelijk, koel en droog. Qua smaak is het een zachte tabak maar echt totaal anders als wat ik ooit heb geproefd! De kaneel variant is volgens mij de Aromatic met als toevoeging kaneel... de kaneel kan ik qua geur ontdekken maar proef 'm niet echt. Wat betreft roomnote vind ik m vrij mild, al vind ik dat lastig in te schatten als ik zelf de pijp rook.

Of ik de tabak lekker vind... het is niet helemaal mijn ding denk ik. Op zich een prettige rook maar er zit een bijsmaakje aan wat ik niet zo lekker vind, en wat ook gigantisch in de pijp blijft hangen. Na de tabak een paar dagen gedroogd te hebben is de bijsmaak minder maar nog steeds wel aanwezig.

Kortom een interessant experiment maar ik denk niet dat het builtje snel leeg komt...

Is er overigens nog iemand die deze tabak geprobeerd heeft?

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Thansher's - Aromatic & Cinnamon (Sri Lanka)

Bericht door Mus »

Wat me als eerste opvalt is dat de fabrikant het blijkbaar niet nodig vond om voor elke soort tabak een aparte verpakking te laten drukken. Als er niet veel moeite besteed wordt aan de verpakking zou ik me meteen al afvragen of dit dan ook geldt de inhoud...

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Thansher's - Aromatic & Cinnamon (Sri Lanka)

Bericht door metaltommy »

Groet,
Tom

Gebruikersavatar
pieterrr
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2011 14:46
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Re: Thansher's - Aromatic & Cinnamon (Sri Lanka)

Bericht door pieterrr »

@mus... wat mij betreft stoppen ze het in een witte buil en schrijven ze er met stift op wat het is... als de tabak maar smaakt ben ik tevreden :)

@metaltommy
haha... ja die filmpjes ken ik, da's de kerel van de ruil idd. in elke mail van 'm zaten ook minimaal 3 links naar youtube reviews dus z'n kanaal is me niet onbekend... als ik een marketing bedrijf had zou ik 'm zo aannemen ;)
maar mede daarom had ik eigenlijk ook niet zo'n hele hoge verwachtingen van de tabak zelf... maar je weet het pas tot je het hebt geprobeerd he. heb er iig een leuke ervaring en fikse lijst met 'nog te proberen' tabakken (zijn omvangrijke verlanglijst) aan over gehouden.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Thansher's - Aromatic & Cinnamon (Sri Lanka)

Bericht door metaltommy »

ik vond vooral het laatste deel grappig.. hup tabak in een ton en husselen maar.. maar naar het schijn ( jou review) issie niet geheel verkeer, daarintegen zijn er natuurlijk vel betere tabakken.
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Thansher's - Aromatic & Cinnamon (Sri Lanka)

Bericht door Deadl0ck »

Van Annie hier een ruime cinnamon sample van gehad, lekker sterke kaneel geur, die ik ook licht terugvond in de tabak rook.

Zeer bijzondere en milde smaak, iets wat ik met mijn zeer beperkte ervaring nog niet eerder zo tegen gekomen ben. Vooralsnog een zeer eigen smaak, die ik erg kan waarderen.

Jammer dat deze tabak eigenlijk alleen in Sri Lanka schijnt te zijn, ik zou er graag een pouch van willen hebben. Het is niet iets wat ik elke dag zou roken, ik moet ervoor in de stemming zijn, maar dat toch zeker een paar keer in de week zou zijn.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Thansher's - Aromatic & Cinnamon (Sri Lanka)

Bericht door Eliminator »

Dit zijn verre van courante tabakken zoals ik het in schat, dus ik verwacht niet dat het een probleem wordt in dit topic, maar toch het vriendelijke verzoek om bij meerdere tabakken, meerdere topics aan te maken, per tabak een topic zeg maar.
Dit om de 'Merken en Recensies' zo overzichtelijk mogelijk te houden.

Alvast bedankt !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Thansher's - Aromatic & Cinnamon (Sri Lanka)

Bericht door Deadl0ck »

Dit viel mij ook al op Eli, maar het leek me beter een bestaand topic te gebruiken dan een nieuwe te openen.
Groet, Mark

Plaats reactie