Orlik / Dixon and Hamilton - Park Lane No. 7

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Orlik / Dixon and Hamilton - Park Lane No. 7

Bericht door Eliminator »

Markenname: Dixon & Hamilton
Hersteller: Dixon & Hamilton
Mischung: Virginia, etwas Burley, Black Cavendish
Schnittbreite: Flake
Typ: Naturbelassen
Stärke: Medium
Verpackung: 50g Pouch
Preis: 6,90 Euro
http://www.daft.de/pmwiki.php/Tabak/ParkLaneNo7

Later in productie genomen door Orlik
Park Lane No.7
Brand: Orlik Tobacco Company A/S
Tin Description: This recipe, skilfully blended from specially selected high-grade tobaccos to give a naturally cool and clean smoke with an extra mellow aroma, is reserved only for Park Lane No.7. The unique curing process ensures that Park Lane remains fresh and pleasant to the palate. It guarantees fragrant and satisfying enjoyment.
Country of Origin: DK
Curing Group: Flue Cured
Contents: Burley
Virginia
Cut: Flake
Packaging: 50g Pouch
Blend Notes: The name of Park Lane No.7 is still associated to the brand Dixon & Hamilton.
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... P&TID=3336
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Orlik / Dixon and Hamilton - Park Lane No. 7

Bericht door Eliminator »

Een (voor mij dan toch) zeer ongebruikelijke verpakking voor flakes, maar heb een pouch Park Lane # 7 flakes van Dukdalf mogen ontvangen.
Smakelijke tabak, wederom een beetje aan de droge kant (eens kijken of we flakes ook een beetje op vochtigheid kunnen brengen) maar zeker wel een plezierige tabak !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Orlik / Dixon and Hamilton - Park Lane No. 7

Bericht door Toon »

Ik heb ze ook van Dukdafl gekregen.
Het is m.i. een vrij makkelijke flake.
Inderdaad wat droog, maar goed te roken.
Niet uitgesproken van smaak, maar wel smakelijk.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4217
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Orlik / Dixon and Hamilton - Park Lane No. 7

Bericht door Ribbon »

Hier de derde die een pakje van Dukdalf kreeg. Na herbevochtiging uitstekend te roken. Mild, ongecompliceerd, tikje romig, Virginia. My cup of tea. :D
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Orlik / Dixon and Hamilton - Park Lane No. 7

Bericht door Eliminator »

Hoe heb jij hem herbevochtigd ? Kunnen ook flakes met de muntjes of de koffiefilter methode bevochtigd worden ?

Heb er nu een paar zo droog gerookt en op zich zijn ze ook zo prima te roken, maar misschien dat ik de rest toch een beetje wil bevochtigen, kijken of het invloed heeft op de smaak.
Op de stopwijze zal het sowieso invloed hebben, want ik gebruik meestal de vouwmethode maar dat gaat nu amper, de flake buigt niet maar breekt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4217
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Orlik / Dixon and Hamilton - Park Lane No. 7

Bericht door Ribbon »

Gewoon een stukje koffiefilter gebruikt net als bij losse tabak. Gewoon tussen de flakes leggen en in een afgesloten bak bewaren. En een dosis geduld :wink:

Het vouwen ging daarna prima bij mij.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Orlik / Dixon and Hamilton - Park Lane No. 7

Bericht door Eliminator »

Uit een ander topic, maar niet onbelangrijk hier ook even te melden :

Hallo Eliminator,

De Park Lane Flake is te bestellen bij http://www.bollitopipe.it
Het is een bekende en zeer betrouwbare zaak in Turijn.
Davide Bollito handelt de bestellingen altijd correct en snel af. Hij levert ook aan klanten in het buitenland.


Met dank aan 'Huub'
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4217
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Orlik / Dixon and Hamilton - Park Lane No. 7

Bericht door Ribbon »

:sw

En nog erg vriendelijk geprijst ook.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Orlik / Dixon and Hamilton - Park Lane No. 7

Bericht door Eliminator »

De Park Lane wel ja, voor Samuel Gawith tabakken moet je blijkbaar niet in Italie zijn, 19 euro een 50 gram blikje :shock: ook MB tabbaken meerdere euro's duurder,.... maar dat betekend niet dat we geen # 7 over kunnen laten komen natuurlijk :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Orlik / Dixon and Hamilton - Park Lane No. 7

Bericht door Eliminator »

Eliminator schreef:Uit een ander topic, maar niet onbelangrijk hier ook even te melden :

Hallo Eliminator,

De Park Lane Flake is te bestellen bij http://www.bollitopipe.it
Het is een bekende en zeer betrouwbare zaak in Turijn.
Davide Bollito handelt de bestellingen altijd correct en snel af. Hij levert ook aan klanten in het buitenland.


Met dank aan 'Huub'
Nou heb ik toch wel eens vaker iets online besteld :roll: , maar krijg werkelijk niets in mijn 'boodschappen-mandje' gedropt op deze site, kan iemand anders eens proberen, ben ik nu blonT en die ik iets heel stoms fout, of werkt te site gewoon even niet :oops:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Orlik / Dixon and Hamilton - Park Lane No. 7

Bericht door Toon »

Ik heb de site ook even bekeken.
de tabakken openen op een nieuwe pagina.

Ik denk dat je moet registreren. Er staat zoiets in de rechter boven hoek.
Probeer dat eens.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Orlik / Dixon and Hamilton - Park Lane No. 7

Bericht door Eliminator »

Meestal doe je zo iets toch pas na het vullen van je mandje, zal vanavond eens proberen, zit nu op een mobieltje te kloten, maar thanks voor de tip !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Orlik / Dixon and Hamilton - Park Lane No. 7

Bericht door Eliminator »

Een ietwat verlaat, maar heb me vanavond aangemeld en een account aangemaakt,... zelfde probleem, tabak opent in een tweede scherm, maar kan nergens de desbetreffende tabak aan m'n mandje toevoegen, snap er de ballen van :?

Toch vind ik de Park Lane (om het toch maar een beetje ontopic te houden :wink: ) de moeite waard om niet direct af te haken, dus ga er maar eens een mailtje aan wagen, kijken of dat duidelijkheid biedt.

Wordt (wederom) vervolgd !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4217
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Orlik / Dixon and Hamilton - Park Lane No. 7

Bericht door Ribbon »

Tijdens mijn vakantie in Italië vorig jaar heb ik wat pakjes Park Lane no. 7 op de kop getikt. Mijn eerder ervaringen met de Dixon & Hamilton variant waren erg positief, dus ik was blij toen ik hem uiteindelijk vond.

Van Dixon & Hamilton wordt op het pakje totaal geen gewag meer gemaakt. STG is de producent en verder is het logo en de slogan ("Of Noble Distinction") nog wel hetzelfde. En hier stoppen ook meteen de overeenkomsten.

Park Lane no. 7 is verworden tot een goedkoop aftreksel van wat deze blend ooit was. Ik herinner me een volle romigheid die na wat jaartjes op de plank een bijzondere eigenzinnigheid kreeg. Het pakje wat ik toen van Dukdalf overnam moest herbevochtigd worden, maar kwam alsnog tot leven. Ergens vergelijkbaar met een goed gerijpte Capstan geel, maar dan anders, met een typisch smaakje die ik tot op heden alleen bij deze blend ben tegengekomen.
Hier is nu werkelijk niets meer van overgebleven. De STG-versie komt in vergelijking vlak en bijna smakeloos op me over. De burley en virginia zijn te onderscheiden, maar komen nergens tot bloei. Ik verwacht dan ook niet dat hij na 'aging' zoveel beter wordt.

Als ik stop met het vergelijken tussen de D&H-versie en de huidige wordt het toch een ander verhaal. Als ik over mijn teleurstelling heen stap en hem beschouw als een op zichzelf staande blend zou je hem kunnen beschouwen als een goedkope flake zonder pretenties. Voor de grootverbruikende flakeliefhebber die een eenvoudige blend zoekt zou dit toch wel een goede keuze kunnen zijn.

Park Lane no. 7 wordt geleverd in ongesealde pouches en is niet in Nederland verkrijgbaar. Over dat laatste ben ik persoonlijk niet rouwig. Daarentegen hoop ik de oude versie (volgens sommigen gemaakt in NL) nog eens ergens tegen te komen. Dat is er 1 die ik niet snel zal vergeten.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie