Samuel Gawith - Scotch Cut Mixture

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Samuel Gawith - Scotch Cut Mixture

Bericht door robvoorburg »

Brand: Samuel Gawith
Tin Description: A great English favorite made up of pure high grade flue cured leaf with just a touch of Cyprus Latakia and black Cavendish.
Country of Origin: UK
Curing Group: Air Cured
Contents: Black Cavendish
Virginia
Latakia
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Tin
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... S&TID=1032
Afbeelding
---------------------------------------------
Blended from fine Virginias, Black Cavedish, Burley & Latakia.

Wanneer ik het blikje open overheerst, in accenten, een gele tabakskleur met hier en daar wat zwarte draadjes. Het ruikt aangenaam naar tabak, naturel bijna. De inhoud voelt prettig vettig aan.
Het stoppen gaat eenvoudig, aansteken vergt wat meer geduld.
Eenmaal aan de gang gloeit de tabak rustig z'n gangetje, af en toe de fraaie witte as wat aandrukken.
Het blijkt een heerlijke, natuurlijk zoetige tabak te zijn waar ik echt van zit te genieten. De aangekondigde latakia speelt
hooguit op de achtergrond een klein rolletje.

In de verte moet ik aan mijn favoriete tabak uit het verleden denken. Balkan Sorbrani (die met het sigarenblad)
Laatst gewijzigd door robvoorburg op 28 sep 2011 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Samuel Gawith-Scotch Cut Mixture

Bericht door Paasei »

Ha, een van de laatste aanwinsten van bij Verloo?
Inderdaad, heel lekker natuurlijk zoet tabakje.
Ik had er hier ooit een recensie over geschreven die plotsklaps ook weer verdwenen was.

Zoet, rokerig, de Latakia is er en loopt zachtjes neuriënd rond. Soms komt 'ie voorbij en hoor je 'm heel goed neurieën, dan weer loopt hij even de tuin in en moet je moeite doen om 'm nog te horen... Maar nooit staat hij in je oor te brullen.

Vandaar ook een voortreffelijke tabak voor de twijfelaar die bang is om es een lat-mix te proberen.
Koninklijke Eikel Des Forums.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Samuel Gawith-Scotch Cut Mixture

Bericht door robvoorburg »

Inderdaad een van de laatste aanwinsten van Verloo.
Jij verwoordt deze tabak prachtig.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Scotch Cut Mixture

Bericht door Eliminator »

Tobaccoreview en plaatje toegevoegd
Afbeelding

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Samuel Gawith - Scotch Cut Mixture

Bericht door dr. Watson »

Door de naam zou je kunnen vermoeden dat je whiskey zou kunnen proeven. Was hier ook sprake van Rob?
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Samuel Gawith - Scotch Cut Mixture

Bericht door Paasei »

Nee hoor, helemaal geen toevoegingen.

(sorry Rob...)

Scotch mixture is een benaming (hoewel minder in gebruik) voor een bepaalde 'richting' in tabakken zoals English mixture dat is.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Kapitein Haddock
Berichten: 530
Lid geworden op: 02 mei 2010 11:08
Locatie: Verenigd Koninkrijk

Re: Samuel Gawith - Scotch Cut Mixture

Bericht door Kapitein Haddock »

Aangename tabak.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Scotch Cut Mixture

Bericht door Eliminator »

Hmmm,... één van de tabakken die ik eigenlijk altijd automatisch aan me voorbij heb laten gaan, bij het zien van het woord Latakia klikte mijn muis als vanzelf op de 'back-button' van mij browser.

De latakia knallers laat ik nog steeds graag aan me voorbij gaan, maar na een sample'tje van de SG-Navy Flake (nice) en de eerste ontmoetingen met de Red Rapperee (very nice) doet de omschrijving "with just a touch of Cyprus Latakia" toch iets, ik wordt nieuwsgierig :roll:

Zonder al te hebberig over te komen :oops: , als iemand daar een sampletje van zou kunnen missen hou ik me graag aanbevolen :wink:

(evt. ruilmateriaal, zie tweede post : http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=48&t=2004 )
Afbeelding

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Samuel Gawith - Scotch Cut Mixture

Bericht door Luys »

Eliminator schreef:Hmmm,... één van de tabakken die ik eigenlijk altijd automatisch aan me voorbij heb laten gaan, bij het zien van het woord Latakia klikte mijn muis als vanzelf op de 'back-button' van mij browser.

De latakia knallers laat ik nog steeds graag aan me voorbij gaan, maar na een sample'tje van de SG-Navy Flake (nice) en de eerste ontmoetingen met de Red Rapperee (very nice) doet de omschrijving "with just a touch of Cyprus Latakia" toch iets, ik wordt nieuwsgierig :roll:

Zonder al te hebberig over te komen :oops: , als iemand daar een sampletje van zou kunnen missen hou ik me graag aanbevolen :wink:

(evt. ruilmateriaal, zie tweede post : http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=48&t=2004 )
Hehehe :twisted:
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Samuel Gawith - Scotch Cut Mixture

Bericht door Luys »

Eli heeft er inmiddels een heel blikje van en ik daar heb daar weer een sample van meegenomen.

Mijn eerste indruk (pijp is nog niet op de helft!): heel milde, subtiele vriendelijke tabak. Zonder dat beetje Latakia vermoedelijk te mild/subtiel; de Lat geeft er net wat body en pit aan. Verder inderdaad een licht, natuurlijk zoetje. Weet nog niet of het voor mij een vaste tabak zou worden, maar als je zin hebt in iets lekkers en vooral niet te moeilijk of zwaar is dit een prima keus...
Pijproker des forums

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Samuel Gawith - Scotch Cut Mixture

Bericht door robvoorburg »

Het viel mij op dat zich bij mij het "zoetje" pas
na zo'n 60% van de pijp openbaarde, zoiets
heb ik met andere tabakken niet veel meegemaakt.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Samuel Gawith - Scotch Cut Mixture

Bericht door Bommel »

Vrijdag voor het eerst gerookt en het beviel mij wel.
Ik kan er nog moeilijk veel over zeggen na een eerste bolw maar de nieuwsgierigheid is gewekt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peregrijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: Samuel Gawith - Scotch Cut Mixture

Bericht door Peregrijn »

Ik heb ook mogen delen in het blikje van Eliminator en ben bezig aan de tweede bowl van de sample, bepaald geen vieze tabak alleen erg mild. Doet mij denken aan Sail natural maar dan met meer smaak en latakia. Rustige, beleefde tabak die niet om aandacht zeurt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Samuel Gawith - Scotch Cut Mixture

Bericht door Bommel »

Ik vind het een aangename tabak met in een goede balans.
Helaas is Mme Bommel een andere mening gedaan, maar ik heb haar al gewaarschuwd want ik heb mijn zondagse pijp nog niet gerookt dit weekend.
Morgen, maandag, zal deze heer van stand weer eens van leer trekken met een bolw scotch cut mixture. :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Scotch Cut Mixture

Bericht door Eliminator »

Ik blijf regelmatig terugvallen op de zoete tabakjes, een echte latakia fan zal ik waarschijnlijk nooit worden, toch rook ik deze tabak (samen met de Red Rapparee) met veel plezier.
Eind deze maand komen er wat blikjes Samuel Gawith tabakken richting Eli (met dank aan Geloof die voorafgaand aan de Rotterdam meeting een bezoekje aan huis Verloo brengt) en daar zit ook de Navy Flake bij,... ook met 'a touch' aan Latakia,... na een sample van Arno ben ik ook in deze tabak zeer geinteresseerd geraakt.
Afbeelding

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Samuel Gawith - Scotch Cut Mixture

Bericht door metaltommy »

dat hoeft toch ook niet, ik vind het geweldig dat er tabakken zijn die zo gebalanceerd zijn en niet dat je alleen de latakia proeft, nu on topic, zo deze tabak graag is willen roken. het blikje doet mij denken aan die niemeyer mix, zelf nooit gerookt overigens
Groet,
Tom

Whitesnake

Re: Samuel Gawith - Scotch Cut Mixture

Bericht door Whitesnake »

Heb 'm dit w.e. gekocht. Binnenkort gaat ie open. Ben benieuwd!!!

Gebruikersavatar
Peregrijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: Samuel Gawith - Scotch Cut Mixture

Bericht door Peregrijn »

derde bowl van de sample vanavond gerookt en in ene proef ik er nu meer in dan eerst, ben al vaker in recenties van Gawith tabakken referenties tegengekomen aan de wat zeep-achtige smaak van Lakeland tabak... weet nu wat ze daarmee bedoelen. Niet onaangenaam wel even wennen :)
Afbeelding

Whitesnake

Re: Samuel Gawith - Scotch Cut Mixture

Bericht door Whitesnake »

Gisteren opengegaan. DIT is wennen. Gezien ik van Grousemoor hou was ik vrij vlug op trek met deze tabak. Inderdaad...speciaal, zoet, aangenaam met een hééééééél bescheiden toetsje Latakia. Inderdaad, soms proef je 'm, soms proef j' em niet.

Heel originele tabak!

Zoals we van S.G. gewend zijn is deze tabak vrij vochtig, bijgevolg een paar keer aanvlammen.
Haalt net het niveau Grousemoor niet maar mag er toch best zijn. (T)

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Scotch Cut Mixture

Bericht door Sidekickelvis »

Vandaag een blik van opengetrokken en in de meerschuim Sherlock gevrot. Wou eens een Latakia uit Meerschuim roken namelijk en had maar 1 Latakia open staan.

Kan aan de pijp liggen die alleen nog voor ''Zoetjes'' is gebruikt maar ik vind de tabak erg zoet voor een Latakia.... Morgen nog maar eens proberen....

Edit: De pijp word steeds minder zoet, dus niet alleen Latakia laat een smaak achter in een pijp! Vind de combi eigenlijk wel lekker....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Plaats reactie