Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Midnight Ride

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4215
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Midnight Ride

Bericht door Ribbon »

Midnight Ride

------------------------------------------------------------------------------------------
Brand: Dan Tobacco
Blender: Dan Tobacco
Tin Description: Paul Revere s famous midnight ride is commemorated in this luxurious blend. Virginia grades from three of the finest growing regions are combined with Oriental tobacco, Cyprian Latakia, and a touch of Perique. A relaxing, cool, and medium bodied smoke perfect for quiet, reflective moments.
Country of Origin: DE
Curing Group: Air Cured
Contents: Virginia
Latakia
Perique
Oriental
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Tin
Blend Notes: Previously released as CAO Midnight Ride
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... =M&TID=413

Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------

Kan men een review schrijven als men alleen een sample geproeft heeft?

Ik ga me er toch maar aan wagen.

Na een post van Vandaahl was ik gelijk geïntrigeerd door de naam Midnight Ride. Na wat leeswerk op verschillende sites werd ik alleen nog maar nieuwsgieriger en was vervolgens aangenaam verrast toen ik vernam dat Arno mij een sample wilde sturen.

De eerste pijp was een tegenvaller. Ik rookte hem in een smalle kop en hij was simpelweg nog te vochtig toen ik de vlam er in gooide. Jammer, want de geur van de tabak in het zakje was aangenaam; Latakia maar ook lekker mellow. Ik heb hem even laten drogen, maar achteraf gezien dus niet lang genoeg. De pijp ging snel uit en hij rookte tamelijk nat.
Jammer-de-bammer, maar mijn eerste kennismaking was dus niet zo positief. Mede door een gebrek aan geduld misschien.

Poging 2 daarentegen... :wink:

Andere pijp, langer laten drogen en jawel; heerlijke tabak. Ik ben geen ster in het verwoorden van smaken, dus daar ga ik me dan ook maar niet aan wagen. Het enige wat ik na 2 rookbeurten kan zeggen is dat ik zeer zeker een blik of wat door de postbode laat afleveren. Woorden die met verder te binnen schieten tijdens het roken zijn: complex, gelaagd, smooth, aanrader, en niet alleen van rooktochten in het holst van nacht.

De Portugese metalband Moonspell heefter zelfs een nummer over geschreven :wink:

Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Dan Tobacco - Midnight Ride

Bericht door Arno »

Sample te droog?? *Denkt* Bij mij was de Midnight Ride behoorlijk uitgedroogd.. Hmm.. Het kan zijn dat ik hem voor verzending extra heb bevochtigd.
Maar een mooie review! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1792
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Midnight Ride

Bericht door Meester W »

Ik heb deze tabak een aantal maanden geleden besteld bij Dan Pipe. Het is er 1 uit een serie die met name voor de USA markt is " verzonnen ". Vide de namen

Hij bevalt mij meer dan prima. De eerste pijp van de dag. Heerlijk zacht met een niet overheersende latakia smaak. Brandt goed enz

Dit is mijn early morning p.geworden,maar dan met een touch of lat.

Niet duur en absoluut aan te bevelen voor iemand die een lichte koele latakia blend wil proberen

Gr. W
I wasn’t born to follow..

Plaats reactie