Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Ribbon »

Wowbagger schreef:
Robb schreef:Wauw, dit is echt lekker spul. Een hoge nieuwe binnenkomer in mijn latakia-lijst :)
Waar heb je deze vandaan Robb? Ik koop wel eens wat SG bij Edler in Kleve maar daar heb ik deze nog niet gezien.
Jarnogab heeft de Skiff destijds naar me gestuurd in ruil voor een pijp. Hij komt dus in ieder geval uit België. Misschien kan Jarnogab wat duidelijkheid verschaffen.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Paasei »

SG is goed verkrijgbaar in België, in tegenstelling tot Nederland.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Wowbagger »

Dank voor het antwoord heren.

Whitesnake

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Whitesnake »

Yep, normaalgezien geen probleem in België.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Ribbon »

Misschien kan je iemand op pad sturen voorafgaand aan de meeting in Wuustwezel Wowbagger. Ik denk dat je best een Belg bereid kan vinden :D .

En anders kan ik je wel een sample sturen.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Wowbagger »

Geen gek idee!
Bij deze: wie van onze Vlaamse Vrienden zou voor mij een blikje mee kunnen nemen naar Wuustwezel? Uiteraard wil ik de dienst ook andersom verrichten als er iets vanuit Nederland meegenomen moet worden dat niet in Vlaanderen te verkrijgen is.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Sidekickelvis »

Wowbagger schreef:Geen gek idee!
Bij deze: wie van onze Vlaamse Vrienden zou voor mij een blikje mee kunnen nemen naar Wuustwezel? Uiteraard wil ik de dienst ook andersom verrichten als er iets vanuit Nederland meegenomen moet worden dat niet in Vlaanderen te verkrijgen is.
Ik had hier al een soort opzetje voor gemaakt in het Wuustwezel-topic maar ik wil ook wel een blikje om te proeven.... Tegen betaling of een Tabak die in Belgie niet te krijgen is natuurlijk...
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Sidekickelvis »

Sidekickelvis schreef:
Wowbagger schreef:Geen gek idee!
Bij deze: wie van onze Vlaamse Vrienden zou voor mij een blikje mee kunnen nemen naar Wuustwezel? Uiteraard wil ik de dienst ook andersom verrichten als er iets vanuit Nederland meegenomen moet worden dat niet in Vlaanderen te verkrijgen is.
Ik had hier al een soort opzetje voor gemaakt in het Wuustwezel-topic maar ik wil ook wel een blikje om te proeven.... Tegen betaling of een Tabak die in Belgie niet te krijgen is natuurlijk...
Is hier nu een ander topic voor? Het kan zijn dat ik weer eens niet op heb gelet natuurlijk......
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door dr. Watson »

Inmiddels een paar keer gerookt en hij stelt mij enigszins teleur. Dit komt door hij feit dat hij mij veel te mild is. De standaard mixture mild van Dunhill vond ik ook niks.

Volgens een bekend gezegde schijnt latakia de mannen van de jongens te onderscheiden. Ik denk echter dat liefhebbers van musicals en RTL boulevard door deze tabak niet gauw gechoqueerd zullen zijn :lol: .
Gediplomeerd Clan Roker

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Bert van Hell »

Ik heb twee blikjes Skiff liggen, waarvan ik er deze week één heb geopend. Van alle tabakken met Latakia die SG aanbiedt, vind ik dit de lichtste. Een ietwat zoete tabak, waarbij ver op de achtergrond de Latakia te proeven is. SG heeft er iets moois van gemaakt zoals ik van SG gewend ben. Dit smaakt naar meer.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Paasei »

Scotch cut mixture van SG heeft nog minder Latakia, en is toch ook een interessante tabak.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Bert van Hell »

Paasei schreef:Scotch cut mixture van SG heeft nog minder Latakia, en is toch ook een interessante tabak.
Dat klopt inderdaad, Paasei. Die tabak was ik even vergeten. Bij de Scotch cut mixture had ik soms het gevoel dat er helemaal geen latakia in zat.

stefano
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 sep 2013 21:46

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door stefano »

Een weldaad voor de neus bij het snuffelen aan het blik. Volgens mij is de geur alleen al verslavend. Dat rokerige................... hmmmmm. Het slaat natuurlijk nergens op en het is heel persoonlijk maar om de een of andere reden beschouw ik dit soort tabakken als échte tabak.

Twee pijpen gerookt. De gehele inhoud van het blik had ik een dag van te voren even uit het blik gehaald en uitgespreid over een stuk karton een half uur of its langer laten uitwasemen. Het is mijn ervaring dat de tabak daarna vochtig genoeg is om zijn heerlijke aroma goed tot recht te laten komen in de pijp, maar niet té vochtig is om slecht te branden.

De latakia mixtures rook ik het liefst uit een pijp met een niet al te grote kop. In dit geval een Dunhill shell briar (4103). Niet te vast stoppen. Even aanbranden en na de tweede lucifer rook ik hem bijna in een keer door leeg.

Volle, ronde en zoetige geur en smaak. Lekker vette rook. Latakia is duidelijk aanwezig maar wat minder pregnant als in Squadron Leader of Commonwealth. Ligt niet zover van Perfection af.

Ik wil eens wat kwijt: eigenlijk vind ik tabakken waar Latakia in zit over het algemeen voller, ronder en zachter (ook naar het einde toe) en minder schroeierig dan bijvoorbeeld de tabakken uit het over het algemeen erg gezoette Deense genre. Veel tabakken die ergens in brandproces scherp worden komen uit die hoek.

Natuurlijk hebben Latakia tabakken een uitgesproken geur en smaak. Aan de smaak moest ik wennen maar de geur vond ik vanaf de eerste kennismaking zalig. Een nadeel kan soms zijn dat de omgeving niet echt gecharmeerd is van de geur. Clan brengt positieve reacties teweeg. Dunhill nightcap volstrekt niet: wordt (zo is mijn ervaring) ervaren als stinkend :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Sidekickelvis »

Deze tabak staat twee keer in de catalogus. Twee verschillende topics. Misschien ff samenvoegen Eli (of een andere mod)?
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Eliminator »

Dacht alle dubbeltopics er wel uit te hebben, toch nog één gevonden, thanks voor de tip.
Samengevoegd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Sidekickelvis »

Eliminator schreef:Dacht alle dubbeltopics er wel uit te hebben, toch nog één gevonden, thanks voor de tip.
Samengevoegd.
Vele handen........
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Sidekickelvis »

Hij staat nog steeds twee keer in de catalogus..... Samenvoegen wel gelukt maar vergeten er 1 weg te halen?

Geen kritiek he, ik zie het toevallig.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door The_Undertaker »

Nu niet meer :mrgreen:

Daar moet ie inderdaad handmatig ook nog uit gekiept worden. Moet wel vermelden dat deze niet helemaal op alfabet stond, dus gemakkelijk over het hoofd te zien. Thanks!
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Sidekickelvis »

I live to serve........

Well....................... Nah, not really.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Eliminator »

De catalogus word eens in de zoveel tijd (semi) automatisch geupdate, daar haal ik de link nooit uit, gebeurt tzt vanzelf, voeg alleen de topics samen, vandaar.

Maar thanks UT, beter zo.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Wowbagger »

En wat vinden de heren van deze Skiff Mixture?

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Sidekickelvis »

Volgens mij vond ik het wel goed te doen. Heb er laatst weer een blikje van aangeschaft. Vorige blikje is wel lang geleden.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Wowbagger »

Kwam op http://atthebackofthehill.blogspot.nl een link tegen naar een review van deze fijne tabak die ik het lezen waard vind: https://tobaccodiaries.com/2018/02/13/s ... w-for-you/

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Samuel Gawith - Skiff Mixture

Bericht door Arno »

Yup, mooie review!
Wowbagger schreef:Kwam op http://atthebackofthehill.blogspot.nl een link tegen naar een review van deze fijne tabak die ik het lezen waard vind: https://tobaccodiaries.com/2018/02/13/s ... w-for-you/
Afbeelding

Plaats reactie