Rattray - 7 Reserve

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Rattray - 7 Reserve

Bericht door metaltommy »

Brand: Rattray
Blender: Kohlhase, Kopp und Co. KG
Tin Description: This all day tobacco is of the same quality and grade as Red Rapparee, with this difference, that all the proportions have been adjusted to suit the all day smoker.
Country of Origin: DE
Curing Group: Air Cured
Contents:
Black Cavendish
Virginia
Latakia
Oriental
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Tin, 100g Tin

http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... =7&TID=947

pijp: mastro de paja mijn latakia pijp.
sample: gebasseerd op een pijp of 4 aan sample tabak

dit is voor mij, den beginnende pijproker, een hele complexe tabak. zeker is daar latakia, maar een pak minder als bij old dublin of nightcap.
eigenlijk zou ik deze willen aanraden als een beginner latakia tabak, hij hakt er niet zo in als de andere 2.
pittige zoet, dat zal de virginia en de black cav. zijn ik proef geen casing van iets. en met een oemph van de latakia. zou ik deze tabak elke dag vaker kunnen roken, zeker wel, maar ik persoonlijk vind hem daar te speciaal voor. smaak tot op het einde en geen tongbijter.

Afbeelding

(edit : plaatje toegevoegd, Eliminator)
Groet,
Tom

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Rattray - 7 Reserve

Bericht door robvoorburg »

Het valt mij op Tom dat je verder kijkt dan je neus lang is in tabaksland!
Ik ken deze niet, alles wat ik vanaf nu van hen tegenkom wil ik gaan proberen, want het is een vooraanstaand merk.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Rattray - 7 Reserve

Bericht door dr. Watson »

Ik heb er een heel blikje van gerookt. Het is inderdaad een milde latakia. Ik moet hem echter heel rustig roken om er enige complexiteit in te ontdekken. In kwaliteit vind ik hem de mindere in vergelijking met Dunhill.
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4215
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Rattray - 7 Reserve

Bericht door Ribbon »

metaltommy schreef: dit is voor mij, den beginnende pijproker, een hele complexe tabak. zeker is daar latakia, maar een pak minder als bij old dublin of nightcap.
eigenlijk zou ik deze willen aanraden als een beginner latakia tabak, hij hakt er niet zo in als de andere 2.
Mijn interesse ik ook gelijk gewekt. Ik heb op dit moment eigenlijk precies hetzelfde met W.O. Larsen Selected Broad Blend (no 20). Latakia met mate boeit me wel.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Rattray - 7 Reserve

Bericht door jarnogab »

De zware latakia's zijn nog iets té voor mij, maar dan lijkt deze mij een mooie beginoplossing om latakia te leren waarderen. Ook de aanwezigheid van Black Cavendish trekt me aan. Verlanglijstje!
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Alvader
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2012 16:14
Locatie: Doesburg

Re: Rattray - 7 Reserve

Bericht door Alvader »

Ik kan nav een ruil met major tom hier heel kort over zijn: Ik was geen fan van latakia maar nu wel! Althans in deze mate zeker. :mrgreen:
'There was never a winner who wasnt a beginner'

Plaats reactie