Coopvaert - Naturel

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gradje
Berichten: 132
Lid geworden op: 19 jul 2014 14:27
Locatie: Oss

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door Gradje »

Hier weer eens een builtje van gekocht; na de laatste tijd vooral Troost en VaPers weer eens zin in iets baai-achtigs.

Ik kan me best voorstellen dat een hoop mensen het niks vinden, het blijft toch een heel aparte en afwijkende tabak en dat moet je natuurlijk maar net lekker vinden, maar ik vind het nog steeds heerlijk spul.

Mits heel rustig gerookt heeft'ie een zachte natuurlijke zoetigheid als basis waar voortdurend kruidige, sigaarachtige accenten doorheen komen. Regelmatig licht tampen want hij blijft opkrullen en omhoog komen en als je niet op tijd tampt moet je te hard gaan trekken en wordt de kop van je pijp direct heet. Gelukkig merk je dat meteen en met even licht tampen is dat ook direct weer over. Juist door die combinatie van licht zoetig met sigarige pittige boventoontjes blijf ik hem ter afwisseling lekker vinden.

abdars

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door abdars »

Eliminator schreef:Tabakssoorten:
Virginia, Java, Maryland en Burley.

wat kost zon pakje coopvaert tabak van douwe eg egberts?

Aroma:
Puur tabak.

Snede:
Baai, ongeveer 1,0 mm.

Coopvaert is een melange op basis van een Oud Hollandse receptuur. Deze semi-baai is samengesteld uit natuur-zuivere Virginia, Java en Maryland tabakken. Het resultaat is een geurige en vooral zachte pijptabak. Het is een tabak voor een rustige roker. De tabak komt het best tot zijn recht indien de tabak rustig en regelmatig gerookt wordt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door roocker »

Heb van de week toevallig een pakje binnen gekregen om eens af te wisselen met voortrekker . Dacht negen Euro voor 40 gram en het komt tegenwoordig van Mc Baren uit Denemarken. Nog nooit gerookt , maar baai die ik gerookt heb is voortrekker en die vind ik best o.k .

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door robvoorburg »

In een grijs verleden rookte ik wel eens Coopvaert (DE) Het kostte
geen drol, d.fl. 1,25 per 50 gram.
Ik kwam erachter dat ik deze tabak uit een lakpunt het meest
waardeerde.
Voortrekker (T.N.) rookte ik om af te wisselen, weet nog steeds
niet aan welke ik nu de voorkeur gaf.

De beste onder de baaitabakken leverde de firma Upper Ten, net
iets meer verfijning, helaas verleden tijd.

Zoals alle tabak komt baai het best tot z'n recht (smaak) wanneer
het je lukt het roken zodanig te balanceren dat de tabak net niet
dooft.
Baai is wat dat betreft de meest eenvoudige soort om dat te
oefenen.

Plaats reactie