Coopvaert - Naturel

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Coopvaert - Naturel

Bericht door Eliminator »

Tabakssoorten:
Virginia, Java, Maryland en Burley.

Aroma:
Puur tabak.

Snede:
Baai, ongeveer 1,0 mm.

Coopvaert is een melange op basis van een Oud Hollandse receptuur. Deze semi-baai is samengesteld uit natuur-zuivere Virginia, Java en Maryland tabakken. Het resultaat is een geurige en vooral zachte pijptabak. Het is een tabak voor een rustige roker. De tabak komt het best tot zijn recht indien de tabak rustig en regelmatig gerookt wordt.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Bericht door remi »

Hier heb ik mijn pijpen mee ingerookt voor af en toe erg lekker smaak doet mij een beetje denken aan sterke koffie.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

ik vond de tabak erg vlak zonder veel smaak, er zijn naar mijn mening beter baai-en te koop.
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Dit is, naast Voortrekker en Troost Baai, een van mijn vaste zomer tabakken.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door Bert van Hell »

Vanmiddag na misschien wel twee jaar een pakje Coopvaert gekocht bij de plaatselijke Vivant. Gerookt in m'n Lorenzo met grote kop. Het smaakte me wel. Ee licht kruidige baai die heel gemakkelijk brandt. In een pijp met grote kop komt hij goed tot zijn recht. Heel typisch, in die Lorenzo rookt de Stad Ootmarsum minder lekker. Het lijkt er op dat Coopvaert vraagt om een grotere kop dan Stad Ootmarsum extra krul.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door Eliminator »

* berichten van Ida en de reactie's daarop even afgesplitst naar het marktplein *
Afbeelding

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door dr. Watson »

Een goede baai die mij enigzins doet denken aan Stad Ootmarsum extra krul.
Gediplomeerd Clan Roker

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door metaltommy »

ik vond de tabak erg vlak zonder veel smaak, er zijn naar mijn mening beter baai-en te koop.

ik ga mijn mening herzien.
mn pakje die ik van de week gekocht heb nadert zijn einde, ik ben sinds 2011 toch een pak rustiger gaan roken merk ik nu, waardoor deze baai veel beter uitkomt.
coopvaert is toch zeker erg smaakvol, licht zoet, met een kruidigheid die neigt naar soek(stad ootmarsum extra krul).
coopvaert in een kleinere kop is wat scherper dan gerookt uit een ruime kop. wat er op het pakje staat klopt dus, rook coopveart uit een ruime kop.
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door maboc »

Op het pakje staat dat het een rustig brandend karakter heeft.
Wat mij betreft is dit de meest rap brandende tabak die ik ken (dat zegt natuurlijk meer over mij dan over tabak he)

Ik vraag mij nu af wat de makers van Coopvaert onder snelbrandend verstaan.
--
Cheers maboc

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door Ribbon »

@maboc: Het kan zijn dat ie voor een baaitabak een rustige brander is. Baai staat er om bekend (voornamelijk door de snede; shag) sneller te branden dan andere tabakken.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door maboc »

Robb schreef:@maboc: Het kan zijn dat ie voor een baaitabak een rustige brander is. Baai staat er om bekend (voornamelijk door de snede; shag) sneller te branden dan andere tabakken.
Dat is wel wat ik merk ja.
Daarnaast is deze tabak redelijk droog, dus ook dat zal de brandsnelheid niet verlagen.
--
Cheers maboc

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door Nekker »

Mmm, deze heeft wel mijn interesse gewekt. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om er een pakje van mee te brengen naar de meeting in Wuustwezel? :oops: Uiteraard vergoed ik dat!
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door maboc »

Nekker schreef:Mmm, deze heeft wel mijn interesse gewekt. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om er een pakje van mee te brengen naar de meeting in Wuustwezel? :oops: Uiteraard vergoed ik dat!
No problem.
Zou je me tegen die tijd nog wel even willen herinneren?
(De kans dat ik iets dergelijks vergeet is namelijk wel aanwezig :-))
--
Cheers maboc

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door Nekker »

Haha, geen zorgen ik heb net hetzelfde probleem! :D Als ik jou kan plezieren met een tabak die hier enkel verkrijgbaar is dan laat je dat ook maar horen, hé! Ik laat je kort voor de meeting er nog eens aan denken.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door maboc »

:-)

Okidoki...komt voor elkaar dan.
--
Cheers maboc

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door Ribbon »

Even voor mijn eigen database; weet iemand uit welke fabriek deze baai komt?
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door Immler »

De fabriek weet ik niet maar het spul komt van Imperial tobacco die destijds de tabaksactiviteiten
van DE overnam.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door Ribbon »

Thanks Immler. Ik bedoelde inderdaad de producent.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door Calinero »

Ik heb deze tabak gekocht om mijn pijpen in te roken, maar ik vind 'm niet te pruimen! Opzij gelegd om eventueel te mixen. :|
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Stephan1978
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 feb 2013 21:48
Locatie: Zuid West Brabant

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door Stephan1978 »

Calinero schreef:Ik heb deze tabak gekocht om mijn pijpen in te roken, maar ik vind 'm niet te pruimen! Opzij gelegd om eventueel te mixen. :|
Ik heb Voortrekker Baai gebruikt voor het inroken van enkele van mijn rookhoutjes en vond er in 't begin ook niet zo veel aan, maar op een gegeven moment als je je pijp goed gestopt hebt en je rustig rookt blijkt baai toch lekker van smaak. Een pure, zachte en licht zoetige tabak smaak.

Schrijf 'm nog niet te vroeg af ;-)
Wie altijd met de grote kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen...

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door Calinero »

Stephan1978 schreef:
Calinero schreef:Ik heb deze tabak gekocht om mijn pijpen in te roken, maar ik vind 'm niet te pruimen! Opzij gelegd om eventueel te mixen. :|
Ik heb Voortrekker Baai gebruikt voor het inroken van enkele van mijn rookhoutjes en vond er in 't begin ook niet zo veel aan, maar op een gegeven moment als je je pijp goed gestopt hebt en je rustig rookt blijkt baai toch lekker van smaak. Een pure, zachte en licht zoetige tabak smaak.

Schrijf 'm nog niet te vroeg af ;-)
Misschien dat ik 'm op een later tijdstip nog een kans geef, Stephan1978! :wink:
Laatst gewijzigd door Calinero op 31 mar 2013 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door meindert »

Vroeger veel gerookt, maar de laatste jaren niet meer!

Groet,Meindert
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door robvoorburg »

Ik zou de tabak bewaren Calinero en er je pijp nog een keer
mee stoppen wanneer deze is ingerookt, dus wanneer er een
koollaagje in de ketel is ontstaan.

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door Calinero »

robvoorburg schreef:Ik zou de tabak bewaren Calinero en er je pijp nog een keer
mee stoppen wanneer deze is ingerookt, dus wanneer er een
koollaagje in de ketel is ontstaan.
Ik ga het zeker nog een keer proberen, robvoorburg! ;p
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gradje
Berichten: 132
Lid geworden op: 19 jul 2014 14:27
Locatie: Oss

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door Gradje »

In mijn Old Dublin-ruilhandeltje met Bart Iron van een paar weken terug zat o.a. een half builtje oude Coopvaert, meegenomen omdat ik nog weet dat ik die in mijn studententijd ook af en toe rookte. Omdat hij, zelfs voor een baai, wel erg droog was heb ik hem toen met de filtermethode wat bevochtigd en sindsdien rook ik er af en toe wat van.

Ik vind hem eigenlijk wel erg lekker, veel lekkerder nog dan ik me van vroeger herinnerde. Ik ben nog maar iets meer dan een maand terug aan de pijp en merk nu al dat ik af en toe behoefte heb aan pure, ongesausde tabak, die het voor de smaak echt moet hebben van goed melangeren en goede kwaliteit tabak en niet van allerlei aroma's en smaakstoffen. Dat zal het effect van jarenlang regelmatig een sigaartje wel zijn, zeker. Hoe lekker een goede mixture of mijn trouwe Troost ook zijn, af en toe gaat er toch niks boven puur natuur tabak.

Hoe dan ook, als je eens zin in iets ongeparfumeerds en toch lekkers hebt vind ik dit echt lekker spul. Dat mensen er niets zoetigs in herkennen begrijp ik niet; zelf vind ik juist de wat zoetige achtergrond met de wat scherpere, kruidiger accenten zo lekker aan deze tabak (wat Voortrekker ook heeft). Heel subtiel, en als je rustig puft wordt je echt met heerlijke smaaknuances beloond. Mensen hebben het idee dat dit maar een simpel tabakje is, maar volgens mij is hij juist knap samengesteld en op een subtiele manier best complex, alleen moet je hem echt rustig roken om de nuances te herkennen. De nasmaak van deze tabak bevalt me ook erg goed. Van tongbite merk ik ook niks, maar dat ligt denk ik ook aan de zegeningen van de filterpijp ;-) en het feit dat de sigaar me rustig puffen bijgebracht heeft.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door robvoorburg »

Leuk verhaal Gradje, ik herken er wel wat in. Toch waren de baaitabakken
van Upper Ten destijds een klasse beter.

Wanneer je er de hand op kan leggen koop dan eens zo'n lange lakpunt
en rook daar je baai uit, dat smaakte mij destijds goed.

Gradje
Berichten: 132
Lid geworden op: 19 jul 2014 14:27
Locatie: Oss

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door Gradje »

Zou leuk zijn als ik die nog kon vinden.

Maar ehm... Lakpunt?

Je bent me even kwijt geloof ik.

Groet,

Gerard

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door Arno »

Gradje schreef:Zou leuk zijn als ik die nog kon vinden.

Maar ehm... Lakpunt?

Je bent me even kwijt geloof ik.

Groet,

Gerard
Lakpunt pijp, zie http://www.gouda-original.nl/Webwinkel- ... -Pijp.html
Afbeelding

Gradje
Berichten: 132
Lid geworden op: 19 jul 2014 14:27
Locatie: Oss

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door Gradje »

Dank voor de uitleg, weer wat bijgeleerd vandaag.

Maar zo'n goudse kleipijp wordt me toch teveel hollandse folklore, dan krijg ik toch het gevoel dat ik er klederdracht bij moet dragen. Bovendien houd ik zo'n ding waarschijnlijk nog geen dag heel.

Maar ik zeg ook niet dat Coopvaert volgens mij de ultieme baai is of zo, alleen dat ik ervan stond te kijken hoe lekker ik hem vond; maar ga vast nog wel wat andere baaitjes proberen bij gelegenheid, de SOEK staat al op mijn wensenlijstje en als de Coopvaert op is haal ik maar eens een builtje Voortrekker, die heb ik ook al letterlijk 25 jaar niet meer gerookt. Hoe dan ook, door dat ouwe builtje coopvaert heb ik de baai-achtige tabak weer ontdekt terwijl ik dat vooraf helemaal niet verwacht had; was ervan overtuigd dat ik een pure mixture roker zou worden, en nu ruim een maand verder is een Virginia flake mijn favoriet en ben ik zomaar weer aan de baai. God weet wat ik over twee maanden in mijn pijp stop :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: Coopvaert - Naturel

Bericht door Bart Iron »

Goed te lezen dat de ruilhandel je weer nieuwe inspiratie heeft gegeven.
Bij mij lag het baaltje toch maar te liggen. Ik kan er niet aan wennen. Misschien omdat ik ook nooit sigaretten heb gerookt. Het doet mij teveel denken aan de shag van mijn schoonvader.

Plaats reactie