Davidoff - Green Mixture

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Davidoff - Green Mixture

Bericht door Eliminator »

Tabakssoorten:
Virginia, Black Cavendish en Burley.

Aroma:
Honing en fruitig.

Snede:
Mixture.

Een zgn. "Loose cut" van rijpe lichte Virginia, twee types Black Cavendish en een vleugje smaakvolle Burley. De meest discrete blend van de nieuwe range, met een licht fruitig aroma (honing en fruit). Zeer discrete omgevingsgeur.

Afbeelding
Afbeelding

SmokingPriest
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jul 2011 19:24
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Davidoff - Green Mixture

Bericht door SmokingPriest »

Heb deze tabak al sinds vorig jaar in mijn la liggen. Om de een of andere reden wil ik ermee wachten tot de winter (hoewel ik al een winter heb overgeslagen).

Deze winter zal het er toch echt van komen....

Ben benieuwd of anderen al ervaring hebben met deze tabak.
Professor van Ruler, een hervormd theoloog had de gewoonte om voor het betreden van de collegezaal aan zijn pijp te trekken en in een wolk rook binnen te stappen, zeggende: ''Heren, ik ruik het Koninkrijk Gods.''

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: Davidoff - Green Mixture

Bericht door Kynikos »

De beschrijving van de tabak komt op mij toch eerder zomers over. Maar soms heb je zo'n gevoel, hè? :P Ik heb dit ook altijd met nieuwe tabakken, maar ook pijpen, films, boeken, muziek en dergelijke. Ik wacht meestal tot het moment daar is dat ik hem écht wil proberen en zodra ik dat doe denk ik meestal ook: 'Dit is het juiste moment, niet eerder en niet later en ik ben blij dat 't nu zo is.'

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Davidoff - Green Mixture

Bericht door teunis »

Ik heb mij op de laatste meeting bij Schimmel een doosje aangeschaft.

Volgens de bovenstaande omschrijving zou ik honing en fruit moeten ontwaren..... :shock:

Ik ervaar in eerste instantie een lichte, frisse ondefinieerbare smaak; als de rook goed doorkomt iets "fris metaligs" zonder vervelend te zijn (menthol?). Het blijft licht. Halverwege de pijp verdwijnt de frisse metalige smaak en komt er iets kruid-achtigs voor in de plaats en wordt de smaak voller. Tegen het laatste deel van de sessie heeft de kruidsmaak plaats gemaakt voor een pure tabaksmaak, goed vol en rond, blijft lang hangen in de mond, zonder sigaar-achtig te worden.

Davidoff heeft voor mij, net als Dunhill en Peterson, een aura van "beschaafdheid" en "sophisticated". In vergelijking met bijvoorbeeld MacBaren (eenduidige smaak) kan dit wellicht wel kloppen, de green heeft meer lagen. Of het de 3 euro meer dan Troost Slices (mijn favoriet) aan "beschaafdheid" waar maakt, moet ik nog afwachten. Het doosje is namelijk nog niet op, en van een paar sessies kan je nog weinig zeggen volgens onze nestors (en wie ben ik om mij daartegen te verzetten).
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Plaats reactie