Robert McConnell - Scottish Cake

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Robert McConnell - Scottish Cake

Bericht door Bert van Hell »

Wie kent deze tabak? Ik kreeg hiervan een blik en deze tabak bevalt me prima. Heerlijke zachte tabak met veel smaak, maar ik vind het moeilijk om de smaak te omschrijven. Ik had van het bestaan van deze tabak ook niet eerder gehoord.

Even iets anders. Als ik dit bericht aanmaak, staat onder het bericht een Poll-vraag. Wat is dat? Of stel ik nu een domme vraag?

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

een poll vraag is bijvoorbeeld rookt jij scottish falke van mcconnel ja/nee, boven je gescheven bericht krijg je een vakje waar mensen uit kunnen kiezen ja of nee, met daaronder een uitslag balkje van wat er gekozen is.
http://pijprokersforum.forum2go.nl/yout ... t2676.html als voorbeeld, deze is afgelopen week door iemand gemaakt.
Groet,
Tom

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Bericht door Bert van Hell »

Het is me duidelijk, Tom. Bedankt.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

ontopic dan scottish cake gerookt op de meeting in zutphen en bleek erg lekker die gaat zeer binnekort ook hier komen
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
SakasakaHeyhey
Berichten: 111
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:01

Re: Robert McConnell - Scottish Cake

Bericht door SakasakaHeyhey »

Vandaag was deze sample van Roocker aan de beurt.

Het blik van Mac Baren Scottish Blend doet mij aan deze tabak denken maar deze tabak vind ik aanzienlijk beter.

De Mac Baren vind ik lekker; het kost mij wel moeite om nu precies te beschrijven wat ik proef. In eerste instantie had ik dit ook met deze tabak toen ik de pijp aanstak.

De rook is lekker zacht, mild en koel. Wat ik proef is mij nog onduidelijk totdat ik ongeveer halverwege de ketel ben gekomen. De smaak komt prominent naar boven. Ik heb de associatie met vers gebakken brood wat mijn grootmoeder vroeger maakte. Ik proef ook iets zoets wat mij aan pruimen doet denken.

Het is een genot om deze tabak te roken.

Het stoppen van de pijp gaat goed; de tabak moet ik iets steviger aandrukken dan ik gewend ben. Aansteken van de tabak gaat zonder moeite. Eerst het schroeien van de tabak en vervolgens nog één keer na het aanstampen. De pijp heb ik in één keer leeg gerookt zonder deze opnieuw te moeten aansteken. Dit heb ik nog niet gehad met andere pijptabak die ik toch nog wel eens opnieuw moet aansteken. Een hoopje lichtgrijze as bleef achter.

...Ik zou zo een nieuwe pijp kunnen opsteken met deze tabak. Lekker die Scottish Cake!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Eigenwijsheid is gebrek aan eigen wijsheid.

Pijptabakfavo's:
Janneman Flake, Brullende Leeuw, Haymaker, Director's Cut, Fayyum Kake, Old Ironsides, Holly's Discovery, Marlin Flake, University Flake, Salty Dogs

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Robert McConnell - Scottish Cake

Bericht door robvoorburg »

SakasakaHeyhey schreef:Vandaag was deze sample van Roocker aan de beurt.

Het blik van Mac Baren Scottish Blend doet mij aan deze tabak denken maar deze tabak vind ik aanzienlijk beter.

De Mac Baren vind ik lekker; het kost mij wel moeite om nu precies te beschrijven wat ik proef. In eerste instantie had ik dit ook met deze tabak toen ik de pijp aanstak.

De rook is lekker zacht, mild en koel. Wat ik proef is mij nog onduidelijk totdat ik ongeveer halverwege de ketel ben gekomen. De smaak komt prominent naar boven. Ik heb de associatie met vers gebakken brood wat mijn grootmoeder vroeger maakte. Ik proef ook iets zoets wat mij aan pruimen doet denken.

Het is een genot om deze tabak te roken.



Het stoppen van de pijp gaat goed; de tabak moet ik iets steviger aandrukken dan ik gewend ben. Aansteken van de tabak gaat zonder moeite. Eerst het schroeien van de tabak en vervolgens nog één keer na het aanstampen. De pijp heb ik in één keer leeg gerookt zonder deze opnieuw te moeten aansteken. Dit heb ik nog niet gehad met andere pijptabak die ik toch nog wel eens opnieuw moet aansteken. Een hoopje lichtgrijze as bleef achter.

...Ik zou zo een nieuwe pijp kunnen opsteken met deze tabak. Lekker die Scottish Cake!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Ik vermoed dat je door "scottish" op het verkeerde been
bent gezet, de schotse van MB is een mixture, terwijl
Mc. Connell een naturel is met onder andere wat latakia
erin.

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Robert McConnell - Scottish Cake

Bericht door Asmodeus »

De Scottish Cake is een VaPer broken flake met een beetje kentucky, de Scottish flake is eveneens een VaPer, maar dan in de vorm van één grote, slordige flake en jij bedoelt de Scottish Blend denk ik

Gebruikersavatar
SakasakaHeyhey
Berichten: 111
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:01

Re: Robert McConnell - Scottish Cake

Bericht door SakasakaHeyhey »

Jullie slaan de spijker op z'n kop heren.

Ik denk dat ik meer naar naturel neig wanneer ik jullie posts lees.



Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Eigenwijsheid is gebrek aan eigen wijsheid.

Pijptabakfavo's:
Janneman Flake, Brullende Leeuw, Haymaker, Director's Cut, Fayyum Kake, Old Ironsides, Holly's Discovery, Marlin Flake, University Flake, Salty Dogs

Plaats reactie