Oud Brugge - Vanille

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Sidekickelvis

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Sidekickelvis » 11 nov 2019 16:15

Liebaart schreef:
11 nov 2019 15:48
Een snelbrandende tabak dus.
Het vanille aspect ervan trekt me aan, maar om meteen 100 gram te kopen als ik er misschien toch niets aan vind?
Ik heb nu een pijp met kleinere kop en lange steel, waarin ik mijn normale aromatische tabak niet zo lekker vind. Misschien dat deze Oud-Brugge dan beter tot zijn recht komt in deze pijp. Vandaar mijn vraag.

Wat voor tabak roken de mensen hier uit kleinere koppen?
Zware tabakken en Flakes meestal uit kleinere koppen. Maar het is niet vastgelegd ofzo. Gewoon proberen. Vraag anders een sample in de sampleruil post. Dan kun je de tabak proberen zonder meteen een blik/doos te kopen.
Lekkâh hooâh, ik hâw dur zau van!

Liebaart

Bericht door Liebaart » 13 nov 2019 13:37

Nou, ik heb net de "horrortrip" gemaakt en heb meteen een pot van 100 gram gekocht. Ondertussen al twee pijpjes gerookt uit mijn Chacom met kleine kop en langere steel.

Dat was dus een goede keuze! Bevalt me enorm goed. De pijp is ideaal voor dit soort tabak en tijdens het rustig roken behoudt die zijn smaak. De geur bevalt me ook zeer goed.

Ik heb de tabak bij het stoppen redelijk goed aangedrukt en ik denk dat dit zeker nodig is. Te los zou veel te heet branden denk ik. Nu bleef de temperatuur gelijkmatig en de smaak ook. Dit is dus zeker een blijver en een mooie afwisseling voor mijn andere zwaar gesausde tabak Chacom no.3.

Ik rook dus de Chacom tabak niet in de kleine Chacom pijp, wel in de grote Chacom. Ik ben gelukkig....

smoorder
Dichter des Forum

Bericht door smoorder » 18 nov 2019 22:36

'k was zaterdag in Brugge.
Je kan van de bevrijdingslaan naar de vrijheidsstraat lopen, enkel door op chocolade of spanjaarden te trappen, zonder één keer de grond te raken .
't Duurt wel 35 minuten, zonder de bloedkapel.
Overal uithangborden :
"Belgian beers ( 1.322 intussen !) , chocolate and English tobacco"
Jullie weten dat ik de streekdranken en streekdampen graag lokaal betrek ... 'k zal toch eens even moeten kijken waar "oud brugge" vandaan komt, want in Brugge lijkt het geen evidentie.

smoorder
Dichter des Forum

Bericht door smoorder » 18 nov 2019 22:40

Redelijk heet maar een goede vaste waarde als je van fijne smaken houdt.
Tamelijk bescheiden maar goed voor elk moment.
Waardeer en geniet !
s

Plaats reactie