Van Rossems - Troost Aromatic Cavendish

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Van Rossems - Troost Aromatic Cavendish

Bericht door Eliminator »

Aromatic Cavendish
--------------------------------------------------------------------------------

Brand: Troost
Blender: Van Rossem
Tin Description: The basis for this special blend is formed by the Troost Special Cavendish recipe, which is a rich blend of the best tobaccos from Virginia, Brazil and Africa. A unique process which enriches the aroma gives an extra aroma to this tobacco. It is because of this unique process that the extremely fragrant Troost Aromatic tobacco is appraised by pipe smokers over the entire world.
Country of Origin: NL
Curing Group: Air Cured
Contents: Cavendish
Black Cavendish
Flavoring: Other / Misc
Cut: Broken Flake
Packaging: 50g Pouch
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... A&TID=1303
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bulldog
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 jul 2012 19:56
Locatie: Tiel

Re: Van Rossems - Troost Aromatic Cavendish

Bericht door Bulldog »

Hallo beste mensen.

Ik ben zeer nieuws gierig naar ervaringen met deze tabak.
Ik ken alleen de geur en die vind ik heerlijk, echter hoe rookt de tabak en is het een tong bijtertje.
Als er mensen zijn die me hier over kunnen informeren hoor ik het graag.

Groets Willem
Groet Willem.

gezel
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05 okt 2012 12:39
Locatie: Nederlands Limburg

Re: Van Rossems - Troost Aromatic Cavendish

Bericht door gezel »

Troost cavendisch.
ready rubbed.
Rookt prima.
Smaakt naar boterbabbelaar.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Van Rossems - Troost Aromatic Cavendish

Bericht door robvoorburg »

Daar zocht ik naar Gezel en jij schrijft het.... boterbabbelaar.
Zo'n jaar of veertig geleden dat ik deze rookte, maar ik
herinner me de smaak nog scherp.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Van Rossems - Troost Aromatic Cavendish

Bericht door Paasei »

Maar, om verwarring te vermijden, hij smaakt niét scherp...

:wink:
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Bulldog
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 jul 2012 19:56
Locatie: Tiel

Re: Van Rossems - Troost Aromatic Cavendish

Bericht door Bulldog »

Ik ben deze tabak eens aan het ontdekken lijkt het wel.
De eerste pijp beviel me niet zo en heb ik de tabak na 5 pijpjes in de kast gelegd.
Nu rook ik deze weer al zeker een week en friemel eerst de tabak eens goed los dat deed ik voorheen niet en er zitten best wat stukjes in die nog gewoon plakjes zijn.
Dat geeft een ander resultaat moek zeggen hij is lekker en rookt heel makkelijk, denk dat ik deze toch even aan hou voor me dagelijkse rokertje.
Vandaag ook de Troost rood binnen die zal ik ook eens proberen.
Groet Willem.

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Van Rossems - Troost Aromatic Cavendish

Bericht door Gypscoprotheres »

Vandaag heb ik deze tabak voor het eerst gerookt. Het was een gedeelte van mijn kerstcadeau (ja ik weet het... Vroeg uitgepakt, maar ik wilde gewoon weten wat voor tabak mijn vrouw had gekocht :P Deze dus, samen met een pakje Kentucky Bird).

De tabak voelt een beetje droog aan, maar niet te. Eigenlijk precies zoals ik mijn tabak het liefst heb. Ready Rubbed inderdaad. 1 kleur (die ik echt kan onderscheiden) en dan voornamelijk de kleur van Virginia.

Ik heb de tabak pas 1 keer gerookt, dus ik kan er nog niet heel veel over kwijt en misschien zal mijn mening nog gaan veranderen... Tot het einde blijf ik deze tabak smaakvol vinden. Op Amerikaanse fora lees ik dat de tabak voor Tongue-bite zorgt, maar daar heb ik gelukkig geen last van gehad. Virginia moet je volgens mij gewoon niet te snel roken. ;) Het is een milde tabak, maar de smaak is duidelijk. Niet te mild dus, naar mijn mening. Het aroma van vanille en chocolade kan ik heel licht op de achtergrond proeven als ik mijn neus wat meer gebruik bij het roken (weet even niet hoe ik dit uit moet leggen, maar jullie begrijpen me wel).

M'n vrouw vind de room-note lekker en ik vind de tabak tot nu toe lekker smaken. Niet complex, maar het rookt gewoon lekker weg.

Later meer.
Afbeelding

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Van Rossems - Troost Aromatic Cavendish

Bericht door smoking-rob »

In de 100 gr blik is ie nog lekkerder!
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Van Rossems - Troost Aromatic Cavendish

Bericht door jarnogab »

Ik vind 'm niet lekker en ik meen te weten dat ik er hier nog wat ongeopend heb liggen (behoudens vergissingen). Wie wenst mag me een PB zenden.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
eka_nl
Berichten: 413
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:43
Locatie: Arnhem

Re: Van Rossems - Troost Aromatic Cavendish

Bericht door eka_nl »

Ik heb al zeker een half jaar een ongeopend pakje liggen en had vandaag in eens de drang om hem te roken en dus de pouch geopend.
Hier mijn ervaring, heb net mijn eerste pijpje op. Heb hem in mijn corn cob gerookt.

De Troost aromatic cavendish gaat geen favoriet worden. Hij is te vochtig direct uit de pouch waardoor de mond gaat branden. Niet heel erg maar net genoeg om irritant te zijn. De pijp gaat ook iedere keer uit omdat het te vochtig is. De smaak is heel vlak en echt zoeken naar een smaakje wat door de tong bite ook weer niet meevalt. De roomnote is wel aangenaam maar goed, daarvoor rook ik geen pijp. Eerst maar eens goed laten drogen en nog een keer roken misschien in een andere pijp voordat ik een echt oordeel vel maar het ziet er niet goed uit voor deze tabak. Jammer.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Van Rossems - Troost Aromatic Cavendish

Bericht door Sidekickelvis »

Ik heb zo'n idee dat dit pakje van Eka nu van mij is..... En na 3,5 jaar geopend bij Eka is de tabak niet uitgedroogd.... :shock: De smaak is erg middle of the road en niet echt bijzonder te noemen. Beetje bijterig en verder een echte niks aan de hand tabak. Niet vies maar ook niet lekker. Ik vind zelf de Voortrekker lekkerder bijvoorbeeld en dat is ook zo'n dagelijks brood tabak. De Troost Aromatic Cavendish doet me denken aan Carter Hall, een amerikaanse drugstore blend die ook niet veel om het lijf heeft. Als er iemand nieuwsgierig is even een pbtje want ik geef hem net zo lief weg!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Plaats reactie