Mac Baren - Original Choice

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Mac Baren - Original Choice

Bericht door Eliminator »

Original Choice
--------------------------------------------------------------------------------

Brand: Mac Baren
Tin Description: Original Choice is a new pioneering pipe tobacco which will appeal to "novice" pipe smokers and the younger generation. It has a mild, aromatic taste, and the truly remarkable thing about Original Choice is the fact that we have managed to develop a tobacco that does not smart on the tongue. Original Choice is made of specially selected tobaccos. It is a blend of Virginia tobacco from North Carolina and mild, air-dried Burley from Tennessee. One of the suppliers of the Virginia tobacco is Boyette Farm, where the Boyette family has been working since 1797 to produce the best possible Virginia qualities. Their success has been due in part to the warm and dry climate. It is now the fifth generation that has taken its place behind the solid oak writing desk to play roulette with Mother Nature, as the family puts it. Fortunately, thanks to generations of experience, the odds are stacked in favor of the Boyette family. That is why a plug of Original Choice is always a good idea. The packaging is made of an exclusive type or corrugated card, which not only looks good and protects the tobacco but is also completely environment-friendly. It is not every year that Mac Baren Tobacco launches new types of tobacco. That is why we have pulled out all the stops to make full use of our experience and our production of the new blends. That is also why we have managed to make sure that Original Choice does not smart on the tongue. Numerous test smokers have already given Original Choice their approval and have already made it their first choice.
Country of Origin: DK
Curing Group: Air Cured
Contents: Burley
Virginia
Flavoring: Other / Misc
Cut: Ribbon
Packaging: 40g Pouch
Blend Notes: Introduced in 1998.
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... =O&TID=708
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
evertrookt
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 mei 2011 19:00
Locatie: barneveld

Re: Mac Baren - Original Choice

Bericht door evertrookt »

schitterende pakje!
alle nare plakkers er meteen afdoen, met een beetje tinner de plakresten weg... :lol:

de smaak: eerst was ik er tevreden over; lange nasmaak vond ik lekker, maar naar verloop van tijd vervelend
ben erachter dat sterk gesausd niet meer zo mijn tabak is

pakje is mooi
ik heb wel eens gedacht: ik haal de tabak er uit en doe er gewoon troost baai / semois in
ga ik vanavond doen :idea:
... rook rustig ...

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Mac Baren - Original Choice

Bericht door Arno »

Ah, een van mijn eerste tabakken! Inderdaad een mooi pakje. En dat was het dan ook..

the truly remarkable thing about Original Choice is the fact that we have managed to develop a tobacco that does not smart on the tongue
Vooruit, ik moet ze nageven, het klopt. Ook al was ik toen een beginner, veel last van tong-bite had ik niet. Maarre.. Ze maken al zo lang tabak en pas niet al te lang geleden zijn ze erin geslaagd een tabak te maken die niet bijt??

Numerous test smokers have already given Original Choice their approval and have already made it their first choice.
Wat rookten die "test-smokers" eerst? Clan? Waar kan ik me opgeven? Dan had ik gezegd dat het een ene oor in, andere oor uit tabak is. Leuke verpakking, beetje marketing blablabla but it does not deliver the goods.. Mijn pakje heb ik dan ook weggeven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Mac Baren - Original Choice

Bericht door culann »

Ook voor mij was het de eerste tabak die ik rookte. Ruim 10 jaar geleden. Deze heb ik toen veel gerookt, was eigenlijk mijn vaste tabak toen. Af en toe wisselde ik met een vanille of een cherry tabak, maar dat was het ook... Nu ik een half jaartje geleden na jaren weer een doorstart gemaakt heb, heb ik deze nog eenmaal gerookt... Hoewel het toen m'n vaste tabak was, blij werd ik er deze keer niet van...

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: Mac Baren - Original Choice

Bericht door Kynikos »

Ik heb deze niet gerookt, Arno, maar ik moet ze wel toegeven dat je tabakken als de Aromatic Choice en de 7 Seas echt ongenadig op hun donder kan geven voordat ze vervelend beginnen te doen. Ruim bovengemiddeld in ieder geval, dus ik denk dat ze toch wel enigszins trots mogen zijn op zo'n beginner/lomperik vriendelijke tabak.

Denk dat ik deze zelf misschien nog wel eens op de kop tik, aangezien ik de laatste tijd vooral bescheiden Deense en zoete tabak rook. Alhoewel mijn voorkeur misschien toch meer naar de Stanwell tabakken uitgaat in die klasse.

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Mac Baren - Original Choice

Bericht door Calinero »

Heerlijk geurende en milde, wat zoete tabak, erg prettig en ik rook m'm graag maar ik zou graag iets hebben wat hier op lijkt maar dan toch wat zoeter of waarvan het aroma room-note gelijkwaardig maar sterker is.

Edit: ik merk wel dat ik deze toch wel 't meest pak!
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Armand
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2013 17:26
Locatie: Rijswijk Z-H

Re: Mac Baren - Original Choice

Bericht door Armand »

Een vriendelijk tabak voor een mij als beginner, makkelijk in de omgang en zeer smakelijk.

Gebruikersavatar
xGORRIT
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 feb 2013 13:21
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Mac Baren - Original Choice

Bericht door xGORRIT »

Na eerst alleen baai tabak gerookt te hebben, een pakje MB Original Choice op de kop getikt.
Eerste kennismaking was wat onwennig.
Na het pakje geopend te hebben, rook het heerlijk.
Alleen de tabak kwam bij het stoppen van de pijp wat "nat" en kleverig over.
Was ook lastig in de brand te krijgen in verhouding tot de baai.

Eerste keer viel tegen, maar de volgende dag wilde ik het toch weer beleven en weer en weer... etc.
Nu vind ik het bijzonder prettig te roken...
Rookt een stuk langzamer dan baai... je doet flink wat langer met een pijp.

Ik zat het laatst in de voortuin roken, en mijn dochter liep langs en zei: "Pap, het ruikt hier naar een heerlijke limonade, mag ik ook wat?".
Ze was lichtelijk ontgoocheld toen ze er achter kwam dat de geur uit de pijp kwam.

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Mac Baren - Original Choice

Bericht door Marielle32 »

Dit is mijn eerste tabak geweest en ik moet zeggen dar hij nog steeds lekker is alleen zoek ik een nog zoetere die nog iets makkelijker brand.
Afbeelding

Plaats reactie