Balkan Sobranie - Original Smoking Mixture

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Balkan Sobranie - Original Smoking Mixture

Bericht door Claude »

Ik heb deze in het verleden ook gerookt, al ben ik tegenwoordig een Virginia roker. Laatst stuurde iemand me een jaren '80 sample op, en deze beviel eigenlijk niet. Ik denk dat wat Ribbon schrijft toch wel waar is: niet alles zal er beter op worden, en zeker niet in een slecht gesloten blik.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Balkan Sobranie - Original Smoking Mixture

Bericht door robvoorburg »

Claude schreef:Ik heb deze in het verleden ook gerookt, al ben ik tegenwoordig een Virginia roker. Laatst stuurde iemand me een jaren '80 sample op, en deze beviel eigenlijk niet. Ik denk dat wat Ribbon schrijft toch wel waar is: niet alles zal er beter op worden, en zeker niet in een slecht gesloten blik.
Een paar jaar geleden mocht ik een oude latakia van
Arno stoppen en daar heb ik bijzonder van genoten,
daarnaast heb ik nog enige blikjes Sg's Perfecion,
die inmiddels zo'n tien jaar dicht zijn, maar nog steeds
bij opening geniet ik van de lucht en het roken ervan.

Wel ben ik er mij inmiddels van bewust dat naarmate
je ouder wordt zaken afnemen, waaronder helaas het
reuk- en smaakvermogen, waardoor de nuance van
een beoordeling wat verdwijnt.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Balkan Sobranie - Original Smoking Mixture

Bericht door Arno »

Claude schreef:Ik heb deze in het verleden ook gerookt, al ben ik tegenwoordig een Virginia roker. Laatst stuurde iemand me een jaren '80 sample op, en deze beviel eigenlijk niet. Ik denk dat wat Ribbon schrijft toch wel waar is: niet alles zal er beter op worden, en zeker niet in een slecht gesloten blik.
Ik heb wel eens oude blikken gehad die nog vacuum waren, tenminste, een "his" produceerden en die toch wat rokerig muf waren. Ik denk dat deze blikken zijn bewaard in dezelfde ruimte als waar gerookt werd en er toch iets van die lucht in is gekomen. Ben blij dat ik mijn paar blikjes in een inloopkast op mijn werkkamer liggen.
robvoorburg schreef:Een paar jaar geleden mocht ik een oude latakia van
Arno stoppen en daar heb ik bijzonder van genoten
State Express London Mixture.. Als ik die nog eens kon aankomen.. Zie ze af en toe op de Amerikaanse ebay maar dan verzenden ze niet naar Nederland.. :evil:
Afbeelding

kiske

Re: Balkan Sobranie - Original Smoking Mixture

Bericht door kiske »

Arno,

Heb jij een walk-in tabakskast????????


Jaloers!!!!!

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: Balkan Sobranie - Original Smoking Mixture

Bericht door rivulus »

Arno schreef:Ik heb wel eens oude blikken gehad die nog vacuum waren, tenminste, een "his" produceerden en die toch wat rokerig muf waren. Ik denk dat deze blikken zijn bewaard in dezelfde ruimte als waar gerookt werd en er toch iets van die lucht in is gekomen. Ben blij dat ik mijn paar blikjes in een inloopkast op mijn werkkamer liggen.
Kan het zijn dat sommige ebay handelaren in vintage tabaksblikken de duurdere blikken weer opnieuw vacuum kunnen trekken? Veel apparatuur heb je daarvoor niet nodig en het doet de waarde behoorlijk stijgen.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Balkan Sobranie - Original Smoking Mixture

Bericht door The_Undertaker »

kiske schreef:Arno,

Heb jij een walk-in tabakskast????????


Jaloers!!!!!
Een walk-in tabakskast voor Ethiopiërs ja ;)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Balkan Sobranie - Original Smoking Mixture

Bericht door Ribbon »

Arno schreef:
Claude schreef:Ik heb deze in het verleden ook gerookt, al ben ik tegenwoordig een Virginia roker. Laatst stuurde iemand me een jaren '80 sample op, en deze beviel eigenlijk niet. Ik denk dat wat Ribbon schrijft toch wel waar is: niet alles zal er beter op worden, en zeker niet in een slecht gesloten blik.
Ik heb wel eens oude blikken gehad die nog vacuum waren, tenminste, een "his" produceerden en die toch wat rokerig muf waren. Ik denk dat deze blikken zijn bewaard in dezelfde ruimte als waar gerookt werd en er toch iets van die lucht in is gekomen. Ben blij dat ik mijn paar blikjes in een inloopkast op mijn werkkamer liggen.
Hmmm, een merkwaardig verschijnsel. Ingaande op robvoorburg en de afnemende smaakherkenning a.g.v. het ouder worden; ik ben 32 en haal genoeg nuances uit allerlei andere blends. Dit lijkt me in mijn geval dus niet aan de orde.
Arno, zou je kunnen uitleggen hoe er toch lucht in een vacuüm en niet roestend blik kan komen? Voor de duidelijkheid; mijn blikken worden altijd bewaard in een afgesloten kast in een ruimte waar niet gerookt wordt.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Balkan Sobranie - Original Smoking Mixture

Bericht door Claude »

Nu on stock bij smokingpipes!!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Balkan Sobranie - Original Smoking Mixture

Bericht door Arno »

Ribbon schreef:
Arno schreef:
Claude schreef:Ik heb deze in het verleden ook gerookt, al ben ik tegenwoordig een Virginia roker. Laatst stuurde iemand me een jaren '80 sample op, en deze beviel eigenlijk niet. Ik denk dat wat Ribbon schrijft toch wel waar is: niet alles zal er beter op worden, en zeker niet in een slecht gesloten blik.
Ik heb wel eens oude blikken gehad die nog vacuum waren, tenminste, een "his" produceerden en die toch wat rokerig muf waren. Ik denk dat deze blikken zijn bewaard in dezelfde ruimte als waar gerookt werd en er toch iets van die lucht in is gekomen. Ben blij dat ik mijn paar blikjes in een inloopkast op mijn werkkamer liggen.
Hmmm, een merkwaardig verschijnsel. Ingaande op robvoorburg en de afnemende smaakherkenning a.g.v. het ouder worden; ik ben 32 en haal genoeg nuances uit allerlei andere blends. Dit lijkt me in mijn geval dus niet aan de orde.
Arno, zou je kunnen uitleggen hoe er toch lucht in een vacuüm en niet roestend blik kan komen? Voor de duidelijkheid; mijn blikken worden altijd bewaard in een afgesloten kast in een ruimte waar niet gerookt wordt.
Ik heb geen idee hoe er lucht bij kan komen.. Ik kan alleen zeggen wat ik al heb gezegd, dat ik wel eens wat blikken heb gehad (meestal SG stijl blikken) die nog wel een his produceerden bij open maken maar dan toch dat er een licht rook-muffig luchtje aan zat..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Balkan Sobranie - Original Smoking Mixture

Bericht door Claude »

Als virginia roker die vroeger Balkan Sobranie rookte wilde ik de nieuwe eens proeven. Dinck stuurde me een flinke sample, en ik moet zeggen: nee, het is niet de Sobranie die ik me herinner, maar hij is wel erg bijzonder. De orient is heerlijk droog, een beetje musk, en de typische Germain's smaak. Ik verkocht een tijd geleden twee blikken Margate, en daar doet het me toch nog het meeste aan denken.

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Balkan Sobranie - Original Smoking Mixture

Bericht door Arclaud »

Voor de liefhebbers: een gekende webshop in de VS heeft enkele blikken beschikbaar...
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Balkan Sobranie - Original Smoking Mixture

Bericht door Tobias Tobit »

Ik zie alleen maar out of stock[emoji30] .Waarschijnlijk is alles alweer weggekaapt.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Balkan Sobranie - Original Smoking Mixture

Bericht door Arno »

He verdorie, heb het ook gemist.. -_-
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Balkan Sobranie - Original Smoking Mixture

Bericht door Tobias Tobit »

Ben het al gewend, ik sta ook op de maillijst voor div esoterica tabakken en als ik de melding zie is het altijd al weer uitverkocht.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Balkan Sobranie - Original Smoking Mixture

Bericht door Arclaud »

Hoe raak je eigenlijk op die mailinglist? Ik check het gewoon altijd even dagelijks.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Balkan Sobranie - Original Smoking Mixture

Bericht door Tobias Tobit »

Arclaud schreef:Hoe raak je eigenlijk op die mailinglist? Ik check het gewoon altijd even dagelijks.
Ik denk dat we het over verschillende websites hebben. Er zijn twee grote aanbieders en 1 heeft de optie om je een notificatie te sturen als een bepaald product leverbaar is. Op de andere site kan ik het inderdaad ook niet terugvinden.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Balkan Sobranie - Original Smoking Mixture

Bericht door Arclaud »

Ow, ja. Op die andere had ik me inderdaad ook aangemeld.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Plaats reactie