Peterson - Irish Oak

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Whitesnake

Re: Peterson - Irish Oak

Bericht door Whitesnake »

Stevige nicotinerijke tabak. Aanrader!
Tabak met spirit (zonder sinaasappel want die vind ik er niet direct in...)

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Peterson - Irish Oak

Bericht door Wowbagger »

Vandaag een eerste kennismaking met deze van Peterson. Ik herken het peperige, maar niet gedurende de hele ketel. Lekker wel, en de nicotine valt me gelukkig mee.

Gebruikersavatar
ljaarsveld
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 jan 2013 23:51
Locatie: Deventer

Re: Peterson - Irish Oak

Bericht door ljaarsveld »

Wat is het roken van een pijp toch een genot! Heb dit blikje een jaar geleden gekocht. Af en toe wat van gerookt, maar qua smaak kwam het nietbecht denderend over. Een aardige bijna baaineutraalachtige tabak. Heb er zojuist weer een corncob mee gestopt en.... Fantastisch! Veel meer smaaknuances. Is het de dag, het tijdstip, combinatie met het bier (Trappe Quadrupel), gemoedstoestand? Geen idee maar het zorgt er in ieder geval voor dat ik wederom kan zeggen: Wat is het roken van een pijp toch een genot!
Ceci n'est pas une pipe

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: Peterson - Irish Oak

Bericht door wiele »

heb hier nu al enkele pijpjes van gerookt. in begin idd niet denderend (vergeleken met SG comonwealth bvb). maar nu apprecieer ik hem wel.
het zurige echter proef ik niet (wel te ruiken in de verpakking zelf); ik proef zelfs wat zoetigs op het einde. wel stevige tabak;
ik moet wel altijd opletten dat ik hem niet te heet stook. maar dat kan aan de pijp liggen en manier van stoppen. nu stop ik hem minder hard aan. komen de aroma's blijkbaar beter uit.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Peterson - Irish Oak

Bericht door junksculp »

evertrookt schreef:mijn favoriet
reden: brand heerlijk en geeft een rustige smaak;
niets bijzonders dus, maar voor mij een heerlijke tabak-smaak

ik rook 'em in een grote bowl
ik heb het blikje al een aantal maanden open en pas 2 pijpjes gerookt uit een vauen pijpje, ik vond hem toen een beetje flauw. Vandaag het blijke weer gevonden en mijn design berlin magnum gevuld, wat heb ik deze keer genoten van deze tabak. Voor mij heeft deze pijp ook een grote ketel nodig. db magnum en irish oak wat een super combo!!

Seels
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 feb 2018 14:06

Re: Peterson - Irish Oak

Bericht door Seels »

Is dit een sterk gesausde tabak die je liever in een aparte pijp rookt (die dan voor gesausde tabbaken is?)

Of is de Cherry eerder subtiel?

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Peterson - Irish Oak

Bericht door Paasei »

het is Sherry, met een S, de 'wijn'soort dus... niet Cherry met een C - kers...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Plaats reactie