Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door pijpliefhebberrobin »

robvoorburg schreef:Even een zijsprong vroeger heetten vrouwen milva's
in het leger, komt hier het woord navy-cut vandaan?
Je bedoelt marva's.
The eagle flies alone!

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door robvoorburg »

Ja, nu ik erover denk, die waren er ook.

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1182
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door Pieter »

Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat er in deze tabak kentucky zit!
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door Nekker »

Goh, Dr.Watson is van mening dat het er wel kan in zitten. Nu eerlijk gezegd - en dat heb ik ook in mijn review geschreven - proefde ik wel iets peperig/kruidig, mogelijk was dit de kentucky?
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door Eliminator »

Deze flake van de week gekocht en, hoewel voorbarig na één keer roken, kan ik zeggen dat deze me zeker gaat bevallen, lekker vol van smaak en erg prettig brandend.
Afbeelding

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door AlbertE »

Nu de Dunhill Flake helaas op is, tijd voor iets nieuws. Deze Capstan maar eens geprobeerd. Eerste kennismaking is net als bij Eli erg positief. Brand inderdaad erg prettig en goed van smaak. Wat zoeter dan de Dunhill.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door St Patrick »

Na al die lovende verhalen en de belevingen hier in deze topic, ga ik denk toch maar eens een blikje hiervan aanschaffen... Daar ik toch erg verknocht ben geraakt aan de natuurlijkere en pure tabakken...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door Eliminator »

Eliminator schreef:Deze flake van de week gekocht en, hoewel voorbarig na één keer roken, kan ik zeggen dat deze me zeker gaat bevallen, lekker vol van smaak en erg prettig brandend.
Inmiddels een aantal keer gerookt en deze mening staat nog als een huis !
Afbeelding

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door AlbertE »

Ik ben het helemaal met Eli eens. Heerlijke tabak. Dit gaat een blijvertje worden.

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door Martin Romijn »

Heb eerder in dit topic gepost over het oude blikje dat ik hier van had.... wat was dat lekker zeg.(de inhoud dus hé....zal de lolbroeken ff voor zijn :wink: ) Als ik daar nog eens aan kon komen....
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door Harmen »

Martin Romijn schreef: Als ik daar nog eens aan kon komen....

Kwestie van laten liggen en oud worden :lol: !

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door Martin Romijn »

Hm...ja...20 jaar geduld uitoefenen...
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door Harmen »

Ik heb van al m'n huidige favorieten 2 blikjes gekocht en de datum er op gezet. Kijken hoe lang ik het vol hou :lol:!

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door Luys »

Deze vorige week opgehaald bij de Oude Leeuw, en nu twee keer gerookt. Flakes zijn mooi van formaat, wat breder dan Troost Slices (om maar iets te noemen) maar passen perfect in de twee pijpen waarin ik hem gerookt heb (een BB Racine Cambon, en de Elie forumpijp 2012). In tweeen scheuren is niet nodig...

Rookklaar uit blik, komt wat moeilijk op gang, maar brand daarna rustig en constant. Makkelijke tabak dus (als 'ie eenmaal aan is :P). Mooie, neutrale tabaksmaak, ietwat zoetig. Dat zoetige blijft overigens erg lang hangen als de pijp uit is (vind ik eerlijk gezegd niet heel aangenaam, dus maar even wegspoelen met een biertje. Dat vind ik dan weer wel aangenaam :) ).

Is wel voor herhaling vatbaar is mijn conclusie. Vraag me alleen af wat er aan smaakje is toegevoegd... Tijdens het roken kan ik dat zoetje wel hebben, maar die zoete muil als ik niet rook is eigenlijk niet zo prettig :?
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door St Patrick »

Ik heb een blikje van Arno gekregen (ik ben handig met mijn handen, hij met tabakken) en deze bevalt mij zeer goed. Lekkere zachte smaak, en een heerlijk zoetje. Perfecte tabak...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door Nekker »

St Patrick schreef:(ik ben handig met mijn handen, hij met tabakken)
Raauwwch... Jullie betalen elkaar wel echt in natura, hé. :twisted: :mrgreen:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door St Patrick »

Nekker schreef:
St Patrick schreef:(ik ben handig met mijn handen, hij met tabakken)
Raauwwch... Jullie betalen elkaar wel echt in natura, hé. :twisted: :mrgreen:
Als je nu nog niet alle toespelingen op je zussie hebt begrepen, dan heb ik mijn twijfels Nekker.... Ik betaal alleen in natura bij mijn eigen meissie...:) En ik help veel mensen uit de brand als ze aan het verbouwen of verhuizen zijn...:)
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door Arno »

St Patrick schreef:
Nekker schreef:
St Patrick schreef:(ik ben handig met mijn handen, hij met tabakken)
Raauwwch... Jullie betalen elkaar wel echt in natura, hé. :twisted: :mrgreen:
Als je nu nog niet alle toespelingen op je zussie hebt begrepen, dan heb ik mijn twijfels Nekker.... Ik betaal alleen in natura bij mijn eigen meissie...:) En ik help veel mensen uit de brand als ze aan het verbouwen of verhuizen zijn...:)
:B
En als ze hun autosleutel in de auto hebben laten zitten en dan de deur in het slot hebben gegooid ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door pijpliefhebberrobin »

St Patrick schreef:
Nekker schreef:
St Patrick schreef:(ik ben handig met mijn handen, hij met tabakken)
Raauwwch... Jullie betalen elkaar wel echt in natura, hé. :twisted: :mrgreen:
En ik help veel mensen uit de brand
De volgende keer als er hier iets in de fik staat, kom je dan blussen??
:mrgreen:
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door Nekker »

Net daarom, na al die toespelingen - waar jij trouwens altijd bij op de eerste rij staat om mee te doen - op mijn zus vind ik het wel eens gepast dat ik er ook één maak. Of is het alleen maar ik die zoiets op zijn donder mag krijgen? :P Begrijp me niet verkeerd, ik kan die grappen best smaken maar wie de bal kaatst, mag hem ook wel eens terug verwachten, beste St.Patrick.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door St Patrick »

Arno schreef:
St Patrick schreef:
Nekker schreef:
St Patrick schreef:(ik ben handig met mijn handen, hij met tabakken)
Raauwwch... Jullie betalen elkaar wel echt in natura, hé. :twisted: :mrgreen:
Als je nu nog niet alle toespelingen op je zussie hebt begrepen, dan heb ik mijn twijfels Nekker.... Ik betaal alleen in natura bij mijn eigen meissie...:) En ik help veel mensen uit de brand als ze aan het verbouwen of verhuizen zijn...:)
:B
En als ze hun autosleutel in de auto hebben laten zitten en dan de deur in het slot hebben gegooid ;)
Ooooo... ja die was ik alweer vergeten... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door St Patrick »

Nekker schreef:Net daarom, na al die toespelingen - waar jij trouwens altijd bij op de eerste rij staat om mee te doen - op mijn zus vind ik het wel eens gepast dat ik er ook één maak. Of is het alleen maar ik die zoiets op zijn donder mag krijgen? :P Begrijp me niet verkeerd, ik kan die grappen best smaken maar wie de bal kaatst, mag hem ook wel eens terug verwachten, beste St.Patrick.
Zeker zo, een ieder is gelijk en idd wie kaatst...:) Ik kan dit meer dan heel erg waarderen, dus be my gast voor een volgende keer...

Even back on topic: IK heb deze lekkere tabak vanmorgen wederom weer gerookt, en hij bgint mij steeds beter te smaken. Het probleem ondervindt ik alleen wel dat hij soms heel goed brand, en zoals vanmorgen, ik hem wel 20 keer moet aanvlammen...:( Desondanks was het wel weer een erg lekker pijpje.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door Arno »

Capstan is ook 1 van mijn toptabakken. Deze tabak verouderd ook ERG goed. Dus als je het wil kopen, koop 2 blikjes en leg er 1tje weg voor een jaar of twee of langer. Je zal beloond worden!
Afbeelding

Gebruikersavatar
pipealicious
Berichten: 281
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door pipealicious »

Ik heb vorige week een nieuw blikje Capstan blauw aan geschaft in Zwitserland.
De geur en aanblik van de flakes waren veelbelovend.
Bij de eerste pijp moet ik wel zeggen dat ik een behoorlijke nicotinestoot kreeg.
De smaak is voller dan wat de geur en aanblik van de tabak doet vermoeden. Het doet me veel denken aan three nuns.
Ik weet niet of ik dit een tabak voor alledag ga vinden. Hij is me net iets te sterk daarvoor.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door Arno »

Capstan sterk? Nicotine? :?:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door Nekker »

Dat zou ik er vanuit mijn persoonlijke ervaringen ook niet op uitmaken. Integendeel ik vond hem eigenlijk niet aan de sterke kant.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
pipealicious
Berichten: 281
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door pipealicious »

Tja raar, want ik ben anders wel wat gewend qua nicotine (Cubaanse sigaren in Churchill formaat rook ik zonder verpinken op).
Ook Full Virginia Flake vind ik best te versmaden. Na het blik wat te hebben gelucht en een andere (kleinere) pijp gekozen smaakte het al een stuk
minder sterk, maar toch ik vind het nog steeds een volle, redelijk zware tabak. Volgens mij komt het door de Kentucky die er in zit. Ik herken het want het is ook sterk aan wezig in 3 Nuns. Die heeft toch een ietwat diepere vollere smaak, en micchine ook wat meer nicotine, ik weet het niet.
Zo zie je maar weer dat iedereen wel wat anders ervaart bij dezelfde tabak.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door robvoorburg »

Daar ben ik het mee eens, maar dezelfde tabak kan net als alcohol wel
eens verkeerd vallen, omdat je b.v. op een lege maag rookt, of per
ongeluk inhaleert.

Gebruikersavatar
pipealicious
Berichten: 281
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door pipealicious »

Tuurlijk rob. En zoals janneman hier vaak aanhaalt : je moet minstens al een blik of twee roken om echt een oordeel te kunnen vormen over een tabak. De eerste indruk is vaak misleidend. Je weet nog niet precies welke pijp er het beste bij past, het blik moet nog wat luchten, de tabak is nog wat te vochtig etc.
Na een paar pijpen vind ik de capstan best lekker, iets tussen de frissere orlik golden sliced en de zwaardere, vollere three nuns.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Capstan - Original Navy Cut Flake

Bericht door Wowbagger »

Heb deze gisteravond ook voor het eerst gerookt. Het was mijn allereerste ervaring met een flake-tabak.
Een en ander volgens de regels der kunst een paar keer in de lengte gevouwen en daarna in de breedte. Met de vouw naar onderen in mijn Big Ben Dusk 541 gestopt, alles wat uitstak er afgescheurd en als aanmaakkruim bovenop gestopt. Mijn schoonvader dacht trouwens dat ik met een stukje beef jerky in de weer was :mrgreen: .
Een paar lucifers verder was de boel lekker aan het smoren en kon ik ten volle genieten van deze lekkere tabak. Verder leeggerookt zonder nog te hoeven bijvlammen, af en toe even tamperen en het ging weer mooi verder. Best wel trots op als beginneling eigenlijk, hoe stom dat ook moge klinken.

Ik ben bij lange na niet ervaren genoeg om er inhoudelijk iets over te zeggen, maar ik vond het de lekkerste tot nu toe als je dat na 1 pijp vol kunt zeggen. Heerlijke natuurlijke zoetheid en een soort romig smaakje, jammie! Waar ik wel net zoals pipealicious last van had was de vitamine N boost.
Wellicht ligt dat aan het feit dat ik geen rokersachtergrond heb, maar ik tolde toch aardig richting mijn bedje. Er kunnen natuurlijk meerdere factoren zijn, zoals slecht gegeten of de warmte en zo, maar het zweet brak me letterlijk uit. Nu heb ik dat ook al eens met Troost Special Cavendish gehad, en vele malen was dat geen enkel probleem dus ik schrijf dat nog maar even aan mijzelf toe en niet aan de tabak. Al met al blij dat ik er een blikje van gekocht heb.

Plaats reactie