Ashton - Smooth Sailing

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Ashton - Smooth Sailing

Bericht door robvoorburg »

Afbeelding

Brand: Ashton
Blender: Kohlhase & Kopp
Tin Description: Pleasantly palatable and wonderfully smooth, this aromatic mixture is slightly nutty, boasting flavors of maple, coconut and dark chocolate.
Country of Origin: DE
Curing Group: Air Cured
Contents: Cavendish
Flavoring: Cocoa / Chocolate
Maple
Other / Misc
Cut: Broken Flake
Packaging: 50g Tin
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... S&TID=2593


Pleasantly palatable and wonderfully smooth, this aromatic mixture is slightly nutty, boasting flavors of maple, coconut and dark chocolate.

Aldus volgens het licht-blauwe deksel. De inhoud komt van Kohlhase & Kopp. Het ruikt aangenaam, licht zoetig.
De tabak bestaat uit lichte en donkere soorten, niet geperst, maar in kleine stukjes gescheurd zeg maar.

Het steekt gemakkelijk aan en brandt verder zonder problemen zich een weg door de pijp, witte as achterlatend.
Ik herken/proef geen van de genoemde smaakmakers.
Nou heb ik nooit last van een scherpe smaak, omdat ik een pijp rook als een slak die afremt in de bocht.
Ik mis een smaakuitschieter in deze tabak in de vorm van een zoetje, iets zurigs, bitterigs ofzo. Het is een zachte tabak dat wel.

Al met al niet eentje die voor herhaling in aanmerking komt, er mist iets, waardoor deze zich zou kunnen onderscheiden van anderen.
Nou heb ik er slechts 1 pijp van gerookt en dat is onvoldoende om een goede beoordeling te geven, maar voor mij wel een belangrijke aanwijzing.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

(plaatje en tobacco review toegevoegd in eerste post)
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Jemig, want doe je dat snel!

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Oefening baart kunst :wink:
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Ik zie dat wordt opgegeven dat het een broken flake is, dat klopt niet het lijkt op handmatig gescheurde tabak.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Ik had hetzelfde gevoel met winding road: vlees noch vis.

Geloof

Re: Ashton - Smooth Sailing

Bericht door Geloof »

Ik weet natuurlijk niet of iemand hier ervaring mee heeft, maar trek zojuist voor het eerst een blik van deze tabak open, en de geur komt me wel erg bekend voor.
Heb deze dus nog niet gerookt, maar herken aan de geur meteen de gelijkenis met de Peterson nutty cut.

Ze worden beide gemaakt door kolhaze, dus het zou mij niet verbazen als het exact dezelfde tabakken zouden zijn.

Mijn ervaring met de Peterson was dat hij beter ruikt, dan rookt, dus ben benieuwd of het bij deze ook zo is.

Ga nu eerst eens een pijpje roken, en breng u later het antwoord op deze vraag.

Geloof

Re: Ashton - Smooth Sailing

Bericht door Geloof »

Intussen wel gerookt, en kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het om dezelfde tabak gaat.
Enige verschil is, dat deze iets droger in het blik zit.

Plaats reactie