Half & Half - Merkloos

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Half & Half - Merkloos

Bericht door dr. Watson »

Dit is een Amerikaanse tabak. Volgens de beschrijving bestaande uit burley en bright. Bright slaat dan op virginia. Volgens de tobaccoreviews zit er een zware casing in van anijs.
Bij de opening van het pakje ruik ik alsof er koolzuur in de tabak zit. Bij het roken lijkt het alsof er een aroma van een goedkoop prikdrankje in zit; een soort dr. Pepper? Dit heb ik nog nooit meegemaakt, mousserende tabak!
Vind ik hem lekker? Nee!! Inmiddels heb ik hem nog een keer gerookt en de tabak was wat droger. De tabak is niet ten gunste gekeerd. Ik bleef hem smerig vinden en heb zelfs halverwege de pijp de inhoud verwijderd.
Misschien het wel een tabak om te roken met filter? Ik ben benieuwd wat de anderen van deze tabak vinden. Het is immers wel een gevestigd merk.

Afbeelding

Link tobaccoreviews.com:
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... H&TID=1149

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Amerika is natuurlijk wel het land waar een hoop ongelofelijk chemische, ongezonde en smaakloze dingen stuk voor stuk gevestigde merken zijn. Alhoewel jouw mening wat aromatics betreft volgens mij niet te zwaar opgevat moet worden voor mensen die er ook maar enigszins van houden, volgens mij haat jij op enkele uitzonderingen na gewoon aromatische tabak. :P

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Ik heb deze nog nooit eerder gezien, maar na het lezen van de recentie kan ik er niet echt voor warmlopen...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Ik kan me wel vinden in jouw beschrijving van deze tabak dr. Watson.
Was lang in Nederland verkrijgbaar in pakjes. Samen met o.a. Prince Albert en Field&Stream.
De laatste in aluminium pouch was nog de meest aangename van het trio.

Het zijn de Amerikaanse varianten van onze supermarkt en benzinestationstabakken.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Kynikos je begrijpt mijn voorkeur voor tabak wel aardig. Toch kan ik wel genieten van b.v: Ashton rainy day, Clan en Erinmore flake. Misschien omdat deze tabakken wel body hebben. Ware voldoening krijg ik bij de Engelse tabak.

Robvoorburg ik heb hem gewoon gekocht bij Homan in Groningen. Volgens mij ook in Meppel verkrijgbaar.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Wel geestig toen ik destijds in Amerika was werd er door de Amerikaanse pijprokers nogal op neergekeken, terwijl er hier in Nederland mee omgesprongen werd alsof het iets speciaals was.

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Dat zou je het Heineken effect kunnen noemen. ;)

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

:lol:

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Half & Half - Merkloos

Bericht door metaltommy »

pijp: gjgj deluxe full bent
vandaag is begonnen met mn uit de usa overgekomen pakje. het is maar goed dat ik mede door deze review geen hoge verwachting er van had. smaak is er eigenlijk niet, om van die anijs casing die beschreven word in TR nog maar te zwijgen.
de voordelen die ik na 1 pijp heb ervaren, brand heel makkelijk, stopt makkelijk, bijt niet.
misschien als beginnende amerikaanse pijproker toch wel geschikt, voor de pijproker wat meer gevorderd met pijproken en het hebben van kwalitatief betere tabbaken valt ie wel iet wat tegen. zal deze review even bijhouden mocht ik het anders gaan ervaren na meerdere pijpen.
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Half & Half - Merkloos

Bericht door Paasei »

Deze, en Prince Albert... veel Amerikanen zweren er bij voor hun 'dagelijks brood' zoals Janneman dat zo mooi omschrijft.
Van die PA heb ik ooit van Martin romijn een sample mogen ontvangen. Aan de ene kant bevalt hij wel, maar aan de andere kant... ik rook te weinig (slechts eentje 's avonds in de week, in de weekends en vakantie wat meer) om er niet elke keer een feestje van te willen maken.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Hans1
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 okt 2013 12:29
Locatie: Eibergen

Re: Half & Half - Merkloos

Bericht door Hans1 »

Na een 5-tal pijpjes geprobeerd te hebben ga ik dit pakje niet oproken. De scherpte slaat op de keel. Op zich heb ik niets tegen anijs/alcohol, maar de smaak in combinatie met een naar sigaretten smakende tabak is niet voor mij weggelegd.
Ik heb er moeite mee om een aangeschaft pakje niet op te roken, maar de moeite om het wel op te roken is groter.
Het grootste bezwaar van deze tabak is mijn rauwe keel na afloop.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Half & Half - Merkloos

Bericht door junksculp »

Ik heb deze tabak vorige week ontvangen en heb nu al bijna een pakje leeg, ik vind het een lekkere tabak. Je proeft duidelijk de smaak van de tabaksoorten en de casing vind ik lekker smaken maar kan ik moeilijk thuisbrengen, zeker geen anijs. Dit staat op tobaccoreview: Half and Half is a timeless mix of loose cut burley and Virginia tobaccos with flavorful notes of cardamom, coriander and maze. Enjoy this smooth, easy-going smoke again and again. Weet iemand wat maze is? Cardamon en coriander zou wel eens kunnen kloppen. Ik ga er zeker meer van bestellen lekker tabakje. Hajenius maakt deze ook 100 gram, 38 euro dat vind ik niet normaal.

Gebruikersavatar
gewoon ik
Berichten: 1145
Lid geworden op: 26 aug 2013 11:48
Locatie: Flora

Re: Half & Half - Merkloos

Bericht door gewoon ik »

Mais, maar dan ouderwets geschreven?

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Half & Half - Merkloos

Bericht door Wowbagger »

junksculp schreef: 21 jun 2020 10:33 Ik heb deze tabak vorige week ontvangen en heb nu al bijna een pakje leeg, ik vind het een lekkere tabak. Je proeft duidelijk de smaak van de tabaksoorten en de casing vind ik lekker smaken maar kan ik moeilijk thuisbrengen, zeker geen anijs. Dit staat op tobaccoreview: Half and Half is a timeless mix of loose cut burley and Virginia tobaccos with flavorful notes of cardamom, coriander and maze. Enjoy this smooth, easy-going smoke again and again. Weet iemand wat maze is? Cardamon en coriander zou wel eens kunnen kloppen. Ik ga er zeker meer van bestellen lekker tabakje. Hajenius maakt deze ook 100 gram, 38 euro dat vind ik niet normaal.
Maze (eigenlijk mace) is foelie. Oftewel het hulsje van de nootmuskaat.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Half & Half - Merkloos

Bericht door junksculp »

Wowbagger schreef: 21 jun 2020 20:43
junksculp schreef: 21 jun 2020 10:33 Ik heb deze tabak vorige week ontvangen en heb nu al bijna een pakje leeg, ik vind het een lekkere tabak. Je proeft duidelijk de smaak van de tabaksoorten en de casing vind ik lekker smaken maar kan ik moeilijk thuisbrengen, zeker geen anijs. Dit staat op tobaccoreview: Half and Half is a timeless mix of loose cut burley and Virginia tobaccos with flavorful notes of cardamom, coriander and maze. Enjoy this smooth, easy-going smoke again and again. Weet iemand wat maze is? Cardamon en coriander zou wel eens kunnen kloppen. Ik ga er zeker meer van bestellen lekker tabakje. Hajenius maakt deze ook 100 gram, 38 euro dat vind ik niet normaal.
Maze (eigenlijk mace) is foelie. Oftewel het hulsje van de nootmuskaat.
Dank je, ik kon het namelijk nergens vinden.

Plaats reactie