Borkum Riff - Cherry Cavendish

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Borkum Riff - Cherry Cavendish

Bericht door Eliminator »

Brand: Borkum Riff

Blender: Swedish Match
Tin Description: Borkum Riff Cherry Cavendish is a premium quality, heavily aromatic mix of dark Kentucky and Burley tobacco, enhanced with the soft delicious taste of cherry and just a touch of vanilla. The blend is heavily fermented to give a warm, luxurious smoke with a light sweet aroma.
Country of Origin: SE
Curing Group: Air Cured
Contents: Burley
Kentucky
Black Cavendish
Flavoring: Cherry
Vanilla
Cut: Broken Flake
Packaging: 50g Tin, 250g Can

http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... C&TID=1080

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Ik heb deze al een tijdje geleden gerookt, maar niet mijn smaak. Die Cherry was een aanslag op mijn smaakpallet, en van de Vanille was weinig te merken. Had van mij andersom gemogen en dan had ik hem misschien wel lekker gevonden.
Note: Ik rookte toen nog niet zolang pijp, dus daar kan het ook aan hebben gelegen... :? :lol:
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
belgianpipesmoker
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 okt 2010 10:31
Locatie: Belgie Vlaams brabant

Bericht door belgianpipesmoker »

Zalige geur in de verpakking, maar eens aangestoken merk je niets meer van deze geur.
Brand wel goed, smaakt vrij neutraal.
Ik zou hem niet meer opnieuw kopen voor mij een 3/10
Mijn persoonlijke collectie pijpen
viewtopic.php?f=41&t=1794


Afbeelding

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Bericht door teunis »

Na een half pakje kan ik zeggen dat de vanille door mij ook niet wordt opgemerkt. De kersen wel, en dan niet de natuurlijke volle zoete smaak van kersen, maar meer die van de kersensnoepjes, fris zoet/zuur (als dat al een smaakomschrijving is). Sommigen zouden het zelfs chemisch kunnen noemen. Ik vind het zeker niet vervelend. Die snoepjessmaak is in mijn beleving ook niet overheersend, maar op de achtergrond wel duidelijk aanwezig, de hele rooksessie lang. Veel nicotine zit er volgens mij niet in, en ook geen zware tabakssmaak.
Zeker gezien de prijs in België (3,90 Gaëtan nog bedankt voor het opsturen) zal ik deze tabak wat vaker kopen als ik weer eens in België kom, de (Belgische) prijs en tabakskwaliteit staat voor mij wel in verhouding.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Ik heb die inderdaad ook gekocht en inmiddels al gerookt. Ik stel hetzelfde vast: een overduidelijke kersensmaak, echter niet storend. Ik durf 'm te vergelijken met een Hausmarke Cherry (ook rond de 4 EUR).

De Hausmarke vind ik echter minder scherp; de Borkumm Riff kan scherp uit de hoek komen. Ik begrijp dus wat St Patrick zegt: als beginnende roker die misschien iets te snel rookt kan zo'n Cherry Cavendish eventueel minder bevallen. Ik heb 'm gerookt uit een bruyère pijp en uit een corncob: in de corncob beviel de tabak beter omdat het scherpe wat afgevlakt wordt en er een iets zoetere smaak te proeven valt.

Conclusie: geen toppertje, maar wel eentje die op tijd en stond mag gerookt worden - vooral omdat de prijs best meevalt. Liefst uit een corncob.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5303
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Borkum Riff - Cherry Cavendish

Bericht door MilleLuci »

Ik had zin in zoetzoet en deze dus gekocht. Toch een beetje spijt. Misschien moet ik er even doorheen en nog een paar keer proberen en anders wordt het er één die geruild gaat worden! Nu op zoek naar echt zoet zoeter zoetst!
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Borkum Riff - Cherry Cavendish

Bericht door teunis »

MilleLuci schreef:Ik had zin in zoetzoet en deze dus gekocht. Toch een beetje spijt. Misschien moet ik er even doorheen en nog een paar keer proberen en anders wordt het er één die geruild gaat worden! Nu op zoek naar echt zoet zoeter zoetst!
Als het geen kersen hoeft te zijn: BIBO :D
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Winslow Collector

Re: Borkum Riff - Cherry Cavendish

Bericht door Winslow Collector »

MilleLuci schreef:Ik had zin in zoetzoet en deze dus gekocht. Toch een beetje spijt. Misschien moet ik er even doorheen en nog een paar keer proberen en anders wordt het er één die geruild gaat worden! Nu op zoek naar echt zoet zoeter zoetst!
Wat Teunis schrijft: BiBo. Qua zoet en heftigheid tot nu toe de absolute winnaar. Heb nog geen zoete tabak gerookt die heftiger binnenkwam als deze: glazuur van je tanden en de veters uit je schoenen.

Of Memories of Tuscany, ook van DTM, bijna zo zoet als BiBo, maar nu met druiven.

En je bent net bij Peter Heinrichs geweest. Daar hebben ze een fantastische kersentabak onder eigen naam, de Chateau Henri No.48. Dit vind ik veruit de beste kersentabak die ik tot nu toe gerookt heb.
En ze hebben ook een zeer goed bosbessen tabak, ben nu uit mijn hoofd even het nummer kwijt (dacht de Peter Heinrichs nummer 4, maar dat kan ook de rode-wijn tabak zijn).

Dit zijn zo'n beetje de zoete toppers, maar vlak daaronder ligt nog een wereldje vol alternatieven die aanmerkelijk zoeter zijn dan de topictitel BR Cherry Cavendish.

PB me je adres even, MilleLuci. Dan kan ik je wat samples doorsturen.

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5303
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Borkum Riff - Cherry Cavendish

Bericht door MilleLuci »

Ha super WC!! Je hebt PB.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
sp113438
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2013 05:35

Re: Borkum Riff - Cherry Cavendish

Bericht door sp113438 »

Is een favoriet van mij.
Heb een slof besteld bij Tabaktief.
En gekregen.
Falcon pijpen, Djeep Paris aansteker, Troost & Borkum Riff Tabakken

Gebruikersavatar
jeroen.s
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 sep 2013 04:16
Locatie: almelo

Re: Borkum Riff - Cherry Cavendish

Bericht door jeroen.s »

Op aanbevelen van chat-leden heb ik deze tabak aangeschaft.

Bij het openmaken van het pakje was ik blij verrast en tijdens het roken is inderdaad de kersensmaak aanwezig.
Voor mij smaakt het een beetje nar een wijnbal...lekker.

Ik ben met deze beginnen toen ik rustiger ben gaan roken en ik rook met een filterpijp,van de scherpte niet heel veel gemerkt.

tot nu een 7/10
Lid van de Terminus-club


Ik denk,dus ik ben....denk ik...

Het leven is een pijpkaneel,ieder zuigt er aan en krijgt zijn deel.

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

Gebruikersavatar
drfretboard
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 okt 2016 00:47

Re: Borkum Riff - Cherry Cavendish

Bericht door drfretboard »

Ik kocht deze tabak naar aanleiding van een prettige ervaring in 2011 in het Pijp- en Tabaksmuseum te Sint Niklaas, België, wat tevens een mini-meeting betrof met een (oud-)forumlid die in dezelfde plaats woonachtig is.

De gastheer van het museum, Richard Thiron († 2016, 63jr) gaf te kennen slechts nog deze tabak te roken, wat mij bevreemde. De room-note van de tabak was mij echter bijzonder aangenaam.

Sindsdien gebruik ik het als een sociale tabak maar ook als de zoete inval wanneer ik daar zin in heb.

Van scherpte heb ik totaal geen last. Het moet wel erg rustig worden gerookt, liefst in een 'ervaren pijp'.
Alhoewel de vanille-tonen miniem aanwezig zijn, heb ik geen moeite deze te onderscheiden.
Ik beschouw het als een niet-complexe tabak maar wel een lekkere.

Museum impressie waaraan deze tabak voor mij gelinkt is:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Borkum Riff - Cherry Cavendish

Bericht door Lonny »

Enkele Borkum Riff tabakken hebben een andere naam gekregen.

Bronze (voorheen Bourbon Whiskey)

Ruby (voorheen Cherry Cavendish)

Plaats reactie