Peterson - Sherlock Holmes

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
drfretboard

Peterson - Sherlock Holmes

Bericht door drfretboard »

De speurtocht naar volmaakte tabakken, harmonieuze karakters, liefdevolle aroma's en menselijk geduld, heeft geleid tot de geboorte van deze tabak. Een traditionele Virginia melange, gebaseerd op een oud recept. Goudkleurige tabak, speciaal gekocht op de tabaksveiling van Carolina en Georgia, worden samengebracht met handgestripte Brazil- en Mahgony-Indian-tabak. Dit halffabricaat wordt op smaak gebracht met stoom en water, afkomstig uit natuurlijke bronnen. In alle rust droogt de tabak tot het rook klaar is. De tabak is vrij zacht op de tong. Blijft tot het laatst toe aangenaam met licht zoete accenten.
Tabakssoorten:
Virginia.

Aroma:
Fris, licht zoet en zuiver, iets nootachtig.

Snede:
Korte, middellange snede.



- http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... =S&TID=932

Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Not my cup of tea.

Gebruikersavatar
Kapitein Haddock
Berichten: 530
Lid geworden op: 02 mei 2010 11:08
Locatie: Verenigd Koninkrijk

Bericht door Kapitein Haddock »

robvoorburg schreef:Not my cup of tea.
²

Ik heb een paar pijpen van deze tabak gerookt, maar hij bevalt maar niet. Altijd een onaangename, scherpe smaak op het einde. Geen idee hoe dat komt. :?

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Omdat ik gewend ben aan de smaak van vijgen, kan ik deze tabak wel plaatsen. Ik vind 'm niet slecht, maar sta nog niet te trappelen van enthousiasme. M'n eerste blik is nog steeds niet op, maar ik zou me kunnen voorstellen 'm nog eens te kopen, puur voor het meer bekend raken ermee. Proeven wat ermee aan de hand is, zogezegd.

Gebruikersavatar
superpelic
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 mar 2009 23:46
Locatie: Westerlo, Belgie
Contacteer:

Bericht door superpelic »

Deze tabak deed me wat denken aan groene thee
“If you are going through hell, keep going.”

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Ook deze mogen proeven, maar ik zal hem niet zo snel kopen... Niet mijn smaak...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Was mijn eerste blikje pijptabak die ik gekocht heb. Ik heb er nooit een klik mee gekregen.

SmokingPriest
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jul 2011 19:24
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Peterson - Sherlock Holmes

Bericht door SmokingPriest »

Gek dat deze tabak niemand echt bevalt. Ik heb al een paar blikjes met plezier gerookt....
Professor van Ruler, een hervormd theoloog had de gewoonte om voor het betreden van de collegezaal aan zijn pijp te trekken en in een wolk rook binnen te stappen, zeggende: ''Heren, ik ruik het Koninkrijk Gods.''

Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Re: Peterson - Sherlock Holmes

Bericht door Terpentijn »

is het niet jammer dat de naam van een alom gewaardeerde fictieve pijproker zo verbonden is aan een impopulaire tabak? ik ken de tabak overigens zelf niet.
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Peterson - Sherlock Holmes

Bericht door Victor Baarn »

Terpentijn schreef:is het niet jammer dat de naam van een alom gewaardeerde fictieve pijproker zo verbonden is aan een impopulaire tabak? ik ken de tabak overigens zelf niet.
Ik wil net zeggen: alleen vanwege de naam al zou je deze tabak kopen. Ben dol op Sunset Breeze van Peterson en ben op zoek naar andere tabak van Peterson, maar Sherlock Holmes is dan niet echt wat vrees ik.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Peterson - Sherlock Holmes

Bericht door Nekker »

Deze heb ik een tijdje geleden al weg gedaan, wegens ook niet mijn ding. Ik werd gewoon maar niet verliefd op de tabak.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Peterson - Sherlock Holmes

Bericht door Massis »

Ik heb deze nog maar enkele keren gerookt dus nog redelijk wat te gaan (blikje van 100g), maar tot nu toe vind ik hem prima. Het aroma uit blik vind ik heerlijk, qua smaak kan ik hem nog niet 100% beoordelen, maar echt tegenvallen doet hij zeker niet.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Peterson - Sherlock Holmes

Bericht door Gypscoprotheres »

Ik herinner me dat ik deze tabak in 2007 wel lekker vond, maar een paar maanden geleden rookte ik 'm weer (na hem langzaam weer te hebben bevochtigd), maar vind ik hem niet meer lekker. Misschien omdat de tabak oud is geworden of misschien komt het wel doordat mijn smaak is veranderd...

Deze tabak heb ik aangeschaft door de naam... (als Sherlock Holmes-fan)
Afbeelding

Gebruikersavatar
evertrookt
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2011 19:00
Locatie: barneveld

Re: Peterson - Sherlock Holmes

Bericht door evertrookt »

ha!
net lenssen, arnhem eens gebeld
en deze Peterson besteld, samen met Irish Oak
ik ben zelfs te druk om naar arnhem te fietsen.. :| het moet niet gekker worden

daarom voor de kerst moet sherlock eraan geloven
het is tenslotte lekker herfstig buiten

jullie lezen mijn ervaringen

(met Irish oak kan wat mij betreft niks mis gaan)
... rook rustig ...

Gebruikersavatar
evertrookt
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2011 19:00
Locatie: barneveld

Re:

Bericht door evertrookt »

superpelic schreef:Deze tabak deed me wat denken aan groene thee
dit is een mooie vergelijking
ik zou willen toevoegen: het lijkt ook op earl gray thee;
daar zit bergamot olie in; deze tabak geeft hetzelfde mondgevoel
een beetje droog; een tikje bitter; niet onplezierig

overigens is de eerste indruk van de tabak (in corncob; al wandelend buiten in de straffe wind)
niet WAUW! maar dat heb ik ook niet als ik thee drink
de vergelijking met groene thee klopt wel, wat mij betreft:
de tabak is super vlak en rustig (daar hou ik van)
het heeft geen grote hoogten en diepe diepten; het is allemaal 'okay!'
als je elke dag een super de super aan alle kanten smaakvolle kop warme thee drinkt, wordt dat ook gewoon en wil je ook wel wat anders
zo bedenk ik het maar: elke morgen gewoon thee; heerlijk
elke morgen irish oak: heerlijk en ik denk dat sherlock daarbij aanschuift

nog iets: de brandbaarheid is super: niets geen nattigheid en geen extra vuurtje nodig (okay, de wind deed ook mee, ja)
... rook rustig ...

Whitesnake

Re: Peterson - Sherlock Holmes

Bericht door Whitesnake »

Ben gisteren aan een blik begonnen.
Niet direct iets wat je van een Peterson zou verwachten. Is wel degelijk iets speciaals. Vind hem zeker lekker!

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Peterson - Sherlock Holmes

Bericht door metaltommy »

ik kan me voorstellen dat in de tijd van sherlock holmes dit een meer dan prima tabak was en eigenlijk nog steeds is, kwalitatief goede tabak, geen tongbite, fijne brand -eigenschappen, maar voor mij houd het hier meteen ook op.
voor mij smaakt het naar baai, daar is opzich niks mis mee ik hou van een baai op zn tijd. maar voor 11.75 had ik er meer van verwacht en daar is waar de schoen wringt bij mij. voor een baai kan ik met 6 a 7 euro ook prima uit de voeten.
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
Maarten_V
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 jan 2013 13:08
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Peterson - Sherlock Holmes

Bericht door Maarten_V »

Ik vind dit wel een prettige tabak. Ruikt naar thee inderdaad en het rookt lekker door. Niet erg uitgesproken qua smaak. Een ideale ochtendtabak m.i.
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten - Benjamin Franklin
.

Patrickpijp
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jan 2013 23:42

Re: Peterson - Sherlock Holmes

Bericht door Patrickpijp »

Heb deze tabak geprobeerd en het volledige blik opgerookt, maar wat mij betreft is dit geen blijver. Er zat geen overtuiging in de smaken, misschien omdat ik al teveel Latakia tabakken heb gerookt, maar denk gewoon dat hij te vlak is. Ik kan nochtans wel in bekoring vallen van een goede Virginia zoals de MC Baren HH Mature Virginia. die rook ik dagelijks, maar deze Sherlock Holmes dus net niet !

Gerben
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2018 00:08

Re: Peterson - Sherlock Holmes

Bericht door Gerben »

Een paar weken geleden een blikje gekocht, een sindsdien een paar ketels van gerookt. Ik moet zeggen dat ik deze best te pruimen vind (dat pruimen is een grapje). Er is een citrussmaakje aan toegevoegd, maar op de een of andere manier proef ik er rode wijn in. Overigens was ik dat op dat moment niet aan het drinken. Maar het smaakt naar rode druiven, met een ietwat bittere nasmaak. Vanaf halverwege komt er een hint van kersen bij. Ik vermoed dat deze me vooral gaat bevallen tijdens de donker wordende herstavonden. We zullen zien :)

Plaats reactie