Davidoff - Royalty

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
drfretboard

Davidoff - Royalty

Bericht door drfretboard »

Een klassieke Engelse Mixture met een uitzonderlijk natuurlijk tabaksaroma. Zeer traditioneel gemaakt van rijpe Virginia en Oriënt tabakken met toevoeging van Latakia. Geen tabak voor beginners maar voor kenners.

Tabakssoorten:
Virginia, Oriënt en Latakia.

Aroma:
Vol.

Snede:
Mixture.

============================
Brand: Davidoff
Blender: Orlik Tobacco Company A/S
Tin Description: A classic English with a beautifully refined flavor. Mature Virginia and Oriental tobaccos spiced with a pinch of Latakia.
Country of Origin: DK
Curing Group: Air Cured
Contents: Virginia, Latakia, Oriental
Cut: Ribbon
Packaging: 50g tin


- http://luxurytobaccoreviews.com/t/davidoff-royalty
- http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... =R&TID=440

Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Voor mij de beste van Davidoff. Voor de latakia liefhebber een goede tabak. Echter voor minder euro's zijn er vergelijkbare tabakken.

robertas

Bericht door robertas »

Ik ben dus erg te spreken over deze tabak.
Ik was jarenlang een Dunhill tabak roker (EMP, SMM en vooral 965 en Nightcap) en kocht vorige week een pijp bij de Davidoff winkel in Amsterdam waar ik mijn ongenoegen uitsprak over het verdwijnen van deze lijn in Nederland.

Natuurlijk, hoe kan het ook anders, wees de verkoper mij op de Davidoff lijn, en ik moet zeggen, ik heb ooit de blue gerookt en vond die vreselijk, dus ik wilde er niet aan, maar toen pakte hij een blik van deze royalty en zei: 'Dit is een van de eerlijkste tabakken die er bestaan'
Een goede verkoper, want ik ben zeer gevoelig voor zulke dingen.

Goed, ik kocht hem, 15 euro – vrij duur dus – en stak die avond een pijp op en wat moet ik zeggen... Zo'n romige, ronde virginnia, een klein beetje latakia en wat orient, maar zo'n fantastische 'grondsmaak'.
Rookt zeer gemakkelijk en vrijwel geen gepruttel.

Ik rook de Royalty nu al een week en merk dat elke keer dat ik een Old Dublin opsteek, ik schrik van de kracht daarvan.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

robertas schreef: Ik rook de Royalty nu al een week en merk dat elke keer dat ik een Old Dublin opsteek, ik schrik van de kracht daarvan.
Welke tabak is volgens jou krachtiger?

robertas

Bericht door robertas »

Old Dublin.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Ik heb mijn reserves naar deze tabak. Dit komt omdat ik de English mixture heb gerookt. Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden; maar was voor mij vlees noch vis. In vergelijking met de standaard mixture medium van Dunhill (€ 10) vind ik hem zeker te duur.

Gebruikersavatar
pipealicious
Berichten: 281
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door pipealicious »

Ik vind 'm vrij zoet hetgeen mede komt door de orientals denk ik. Er is spaarzaam omgegaan met de latakia, maar je proeft hem wel.
Ik vind deze een lekkere zomertabak, is trouwens te krijgen in de Zwitserse tax free shops op de luchthavens.
Ik heb de neiging om meer latakia blends in de zomer te roken terwijl ik inde winter meer naar gearomatiseerde tabakken grijp.
Hoe zou dat komen denken jullie?

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door Luys »

pipealicious schreef:Ik vind 'm vrij zoet hetgeen mede komt door de orientals denk ik. Er is spaarzaam omgegaan met de latakia, maar je proeft hem wel.
Ik vind deze een lekkere zomertabak, is trouwens te krijgen in de Zwitserse tax free shops op de luchthavens.
Ik heb de neiging om meer latakia blends in de zomer te roken terwijl ik inde winter meer naar gearomatiseerde tabakken grijp.
Hoe zou dat komen denken jullie?
He, da's apart! Meestal hoor ik het andersom: in de zomer de wat zoetere aromaten, 's-winters het zwaardere, rokerige Latakiawerk.
Ik conformeer me daar overigens ook niet aan: ik rook het hele jaar door Latakia, en bijna nooit aromatische tabakken...

Hoe het komt dat het bij jou andersom is? Misschien zit je geinverteerd in elkaar t.o.v. de gemiddelde pijproker? Heb je in de zomer ook meer zin in stamppot, erwtensoep, en dergelijke gerechten die volgens anderen als 'winterkost' door het leven gaan? :-T
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
pipealicious
Berichten: 281
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door pipealicious »

Geen idee. Ik eet geen winterkost in de zomer, maar eet wel meet zoete desserts in de winter dan in de zomer, kwestie van de speklaag wat te onderhouden denk ik. :wink:
Ik denk ook dat het aan de roomnote ligt: tabakken die veel zware rook produceren die bovendien nog eens sterk ruikt rook ik liever buiten dan binnen, en dat is nu eenmaal in de zomer aangenamer dan in de winter.
Klinkt dit allemaal logisch?

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door Luys »

pipealicious schreef:Geen idee. Ik eet geen winterkost in de zomer, maar eet wel meet zoete desserts in de winter dan in de zomer, kwestie van de speklaag wat te onderhouden denk ik. :wink:
Ik denk ook dat het aan de roomnote ligt: tabakken die veel zware rook produceren die bovendien nog eens sterk ruikt rook ik liever buiten dan binnen, en dat is nu eenmaal in de zomer aangenamer dan in de winter.
Klinkt dit allemaal logisch?
Ehm ja, best logisch inderdaad :) Dat van die roomnote had ik nog niet aan gedacht... Maar dat komt omdat een zwaar rokerige blauwstaande woonkamer mij wel bevalt :oops:
Pijproker des forums

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door Bert van Hell »

Ik kocht deze week een blikje Royalty bij De Oude Tijd. Ik heb ook een blikje English Mixture van Davidoff open. Maar de Royalty heeft toch meer aroma. Hij smaakt meer uitgebalanceerd. Ik ben niet zo op de tabakken van Davidoff en daarom was ik voor deze tabak een beetje huiverig. Maar toen de man achter de toonbank een blikje voor me open maakte en ik mocht ruiken, was ik over de drempel. Deze tabak stelt me niet teleur. De latakia is niet overheersend. Gewoon erg lekker. Het was wel even € 15,00 aftikken voor een blikje. De prijzen blijven maar stijgen.

Animalis

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door Animalis »

Deze week gekocht voor 15 euro en het is inderdaad veel geld voor een blikje. De eerste bevindingen zijn heel positief en lekker om te roken. Ik merk hoe langzamer ik rook hoe meer smaak ik proef. Of het de15 euro waard is... Tot nu toe nog wel.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door robvoorburg »

En dan te weten dat deze € 15,-- de oude prijs was.

Animalis

Re:

Bericht door Animalis »

robvoorburg schreef:Voor mij de beste van Davidoff. Voor de latakia liefhebber een goede tabak. Echter voor minder euro's zijn er vergelijkbare tabakken.
Rob je spreekt over vergelijkbare tabakken voor een lagere prijs. Welke zijn dat dan?

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door Ribbon »

Nu spreek ik misschien voor mijn beurt, maar bijv. de enigzins vergelijkbare Solani 779 vind ik persoonlijk een stuk lekkerder. Hij is tevens goedkoper.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door robvoorburg »

Ik dacht aan de volgende Animalis:
Red Rapparee;
Skiff;
Scotch Cut Mixture;
en de Solani 779 natuurlijk.

Animalis

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door Animalis »

robvoorburg schreef:Ik dacht aan de volgende Animalis:
Red Rapparee;
Skiff;
Scotch Cut Mixture;
en de Solani 779 natuurlijk.
Rob bedankt!

Gebruikersavatar
dArtagnan
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 aug 2013 23:35
Locatie: Haarlem

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door dArtagnan »

Ik vind het een mooie tabak. Zeer geballanceerd. Kan me voorstellen als je van hele uitgesproken smaken houdt dat deze tabak te algemeen is. Maar bij het langzaam genieten zorgt deze tabak voor veel verschillende natuurlijke smaken zonder te overheersen.

Voor mij een blijvertje :)
"Een pijp roken is meer dan wat gedroogde bladeren in een uitgeboord stuk hout proppen en daar de brand in jagen."

Gebruikersavatar
jeroen.s
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 sep 2013 04:16
Locatie: almelo

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door jeroen.s »

Vandaag heb ik deze maar meegenomen..
Was nog 15 euro per 50 gram.
Vanaf het begin een soort "wauw"momentje gehad.
Voor mij is dit op het moment de lekkerste tabak.

Goed op smaak,een volle smaak en niet te sterk.
Ook brand deze niet op de tong zoals Mac Baren wel doet bij mij.

Een bijvertje
Lid van de Terminus-club


Ik denk,dus ik ben....denk ik...

Het leven is een pijpkaneel,ieder zuigt er aan en krijgt zijn deel.

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door robvoorburg »

Alhoewel ik het met de prijzen van dit merk niet eens ben, is deze van hen
een heel prettige om in je pijp te hebben.
Niet te zoet, of te zuur, te licht of te zwaar en blijft van start tot bodem
goed op smaak.
Gewoon een tabak die goed in balans is en weinig onderhoud vergt.

Gebruikersavatar
Pijpke
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 feb 2014 16:52

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door Pijpke »

Ik wilde wel eens een Engelse blend proberen en heb hier vorige week zaterdag bij Schimmel in Zutphen een blikje van aangeschaft.

Aan de rand van het dekseltje ruikend rook ik al een licht rokerige geur. Zou het blikje niet goed dicht zijn? Of misschien is de geur van de tabak zo sterk dat hij uit een goed gesloten blikje weet te ontsnappen? Dat belooft wat... :?

Gisteren het blikje geopend. Een sissend geluid gaf aan dat het toch wel goed dicht zat. Voorzichtig aan de tabak geroken. Hé ... een lekkere open haard geur. Niet slecht. Mooie kleur tabak ook.

De pijp gestopt en de vlam erin. Nou, dat valt zeker niet tegen. Erg lekker zelfs. :)

Een zoetig fris begin. Daarna wordt het wat kruidiger en steeds romiger. Erg lekker zelfs. :D

De eerste pijp valt in ieder geval niet tegen en de €16,50 :shock: lijkt in ieder geval niet weggegooid.


:sherlock:

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door The_Undertaker »

Pijpke schreef: Aan de rand van het dekseltje ruikend rook ik al een licht rokerige geur. Zou het blikje niet goed dicht zijn? Of misschien is de geur van de tabak zo sterk dat hij uit een goed gesloten blikje weet te ontsnappen? Dat belooft wat... :?
Is het je opgevallen dat het blikje in een winkel vol rookwaren lag? En dat ie daarom wel eens een klein beetje aan de buitenzijde kon ruiken naar rookgeur ;)

Verder vind ik dit ook een fijne tabak. Niet te sterk, gewoon lekker in de balans :)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door Lonny »

drfretboard schreef: Geen tabak voor beginners maar voor kenners.
Nou ben ik dus absoluut geen kenner en absoluut wel een beginner en toch kan ik deze tabak zeer waarderen.
Heb er vanmiddag een pijp (mijn enige Dunhill) mee gerookt, en wat een genot!

Kwam deze tabak tegen bij een zaakje in de stad. Hadden verder alleen Mac Baren en ik wilde wel eens iets anders proberen dus ging er maar voor. Prijzig, zelfs hier in Lux.
(Maar omdat ik niet veel rook gaat hij ,waarschijnlijk, lang mee)
Na het openen gelijk een heerlijke echte tabaksgeur. Wel sterk maar zonder toevoegingen zoals een overdreven zoete lucht oid.
Doet me het meest denken aan een goede sterke theelucht met een zweem van teer erdoor.
Pijp gestopt en heerlijk tot het eind droog uitgerookt. (daar ben ik als beginner al blij mee) en wat een heerlijke echte eerlijke smaak.
Heb te weinig ervaring om de smaken te benoemen maar de tabak blijft de gehele pijp door op smaak en wordt nooit te heet. Ook niet op de tong.

Ben ik nu klaar voor andere Engelse blends met Latakia? Denk het wel. Smaakt naar meer !!!

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door robvoorburg »

Leuk te lezen Lonny!

Gebruikersavatar
Pijpke
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 feb 2014 16:52

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door Pijpke »

Davidoff Royalty was ook mijn eerste kennismaking met de Engelse stijl tabak, nadat ik jarenlang gearomatiseerde tabak had gerookt. Ik ben daarna begonnen de Dunhill blends te ontdekken; ook erg lekker. Daarvan heb ik London Mixture, MyMixture 965 en Nightcap geprobeerd. Ik heb ook een blikje Durbar dat op me ligt te wachten, en een blikje Abingdon van G.L. Pease uit de VS. Ik ben nog lang niet uitgekeken op dit soort tabak. Gearomatiseerde tabak rook ik eigenlijk niet meer.

Genoeg te ontdekken!

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door junksculp »

Ik was al fan van de Davidoff english mixture, maar deze Royalty overtreft de english mixture en de andere tabakken die ik geproefd heb met 200% :D . Hij was zo romig, beetje Zoet, kruidig en rokerig. De heerlijk smaak blijft behouden in de mond ook als de pijp al leeg is. Wat wen meesterwerk van Davidoff.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door junksculp »

Wie kan me vertellen welke dunhill tabak in de buurt komt van de Royalty? emp, lm, smm?

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door Claude »

Early Morning pipe of Durbar.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door junksculp »

Claude schreef:Early Morning pipe of Durbar.
Ik heb deze gekocht:

Afbeelding

Hebben Durban en emp ook die zoete boterige smaak?

sim
Berichten: 160
Lid geworden op: 17 jun 2015 11:30
Locatie: Leuven

Re: Davidoff - Royalty

Bericht door sim »

Naar mijn smaak is EMP toch iets heel anders dan Royalty. Ik heb nog niet veel geproefd dat echt lijkt op Royalty.
Love makes men sail from shore to shore, so doth tobacco.
'Tis fond love often makes men poor, so doth tobacco.

Plaats reactie