Danske - Good Memory

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Danske - Good Memory

Bericht door teunis »

Afbeelding

Bij de plaatselijke Primera heb ik gevraagd naar de goedkoopste tabak die ze in de zaak hadden; dat bleek de bovenstaande te zijn.

Op TR geen info, bij Tabaccoshop het volgende gevonden:

Gemaakt van Cavendish , Virginia en Burley tabakken . Geschikt voor beginnende pijprokers .

Sterkte : Mild
Aroma : Medium
Smaak : Medium
Kamer Opmerking : Aangenaam

En bij Tabakado, inclusief het plaatje:

Omschrijving
Tabakssoorten: Cavendish, Virginia en Burley.
Aroma: Amandel, kers en chocolade.

Info op het pakje: An extremely smooth cavendish blend with a fresh and natural taste. The combination of exquisite virginia grades blended with smooth burley gives this tabacco: character - bouquet, and a very pleasant smoking experience.

Het betreft een 50 gram zakje, met als prijs € 4,90; bij tabakado is deze tabak geprijsd als € 6,20....

Oei, auw, ik heb een heel oud pakje gescoord!

Zo uit het pakje niet echt te roken, erg scherp.
Na reanimatie met het koffiefilterzakje methode, blijkt de tabak de 1e helft heel erg licht, je bent rook aan het verblazen zonder ook maar iets te proeven. De 2e helft is heel weinig pittiger, klein beetje baai-achtig en "licht kruidig" in mijn beleving. toch blijft het vooral rook verblazen.
Amandel? Kersen? Chocolade? Ik proef het niet.

Doordat deze tabak zo serieus licht is, ben ik geneigd om sneller te puffen, om toch maar iets te proeven, wat weer een lichte tongbeet oplevert; heb ik toch een tijd niet meer gehad!
De tongbeet kan ook komen door de Virginia, waarvan ik heb begrepen dat die rook iets zuurder is, waar misschien mijn tong niet zo best tegen kan. Chemische tongbeet. zie ook het draadje en met name de filmpjes hierover.

Is dit een blijvertje? nee, beslist niet, veel te licht voor mijn smaak, en de toevoegingen zijn door mij beslist niet terug te vinden. Het karakter, bouquet en de erg plezierige rookervaring die beloofd wordt, heb ik, nu het pakje voor de helft leeg is, nog steeds niet ontdekt.

Troost Slices zijn nog steeds favoriet!
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

niels tacoma
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2009 23:59

Bericht door niels tacoma »

Meerdere Danske's maken zich hieraan schuldig, en ik blijf me verbazen als er "zo weinig uit 't pakje komt"... Ik bedoel maar, voor het zelfde geld heb je een scala aan goede andere keuzes. Met meer smaak/body/leuker plaatje :lol: 8)

Cheers,
Taco
"het word hier een beetje bewolkt" hoorde ik laatst achter me op het terras waar we onze tabak genoten

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Hehe, nou wordt ik juist erg nieuwschierig hiernaar :lol:

niels tacoma
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2009 23:59

Bericht door niels tacoma »

Ik kan me dat wel heel goed voorstellen. Wat ik mezelf afvraag na een tabak die niet helemaal bevalt :oops: is simpelweg, vant dit te wijten aan mijn onkunde of zit er gewoon niet meer in - en valt het er dus ook gewoon niet uit te halen ? Ik zou zeggen zie het idd als een uitdaging!

Taco
"het word hier een beetje bewolkt" hoorde ik laatst achter me op het terras waar we onze tabak genoten

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

De enige Danske die mij kan bekoren is de Black Luxury. De rest vindt ik persoonlijk idd veels te licht van smaak en aroma...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Ik heb alleen Blue Sky gerookt, waardoor ik een permanente wantrouw jegens het merk als geheel heb gekregen. De meest saaie tabak die ik ooit gerookt heb.

Plaats reactie