Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door Mus »

Afbeelding

"A smooth Black Cavendish with the flavour of Ripe Cherries"

Dit is een bijna zwarte, heftig gesausde tabak. Bij het openen van het blikje komt het kersenaroma je al tegemoet, en tijdens het roken hou je van begin tot eind een mierzoete smaak.

De tabak is zeer donkerbruin tot zwart, en hij bestaat meer uit losse grof gesneden snippers dan slierten. De tabak heeft de neiging om wat los te stoppen, stevig aandrukken dus. De tabak blijft goed branden en er blijft na het roken niets dan as over.

Een leuke snoeptabak voor mensen die niet vies zijn van een uitbundig gesausde tabak, maar als je niet van mierzoet spul houdt kun je deze beter laten staan. Ik rook 'm niet te vaak, omdat hij erg zoet is en ik niet het risico wil lopen dat hij me tegen gaat staan.

recencies: http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... B&TID=1006

€9,70 voor 50 gram (NL), maart 2011.

Gebruikersavatar
boyenne
Berichten: 423
Lid geworden op: 26 okt 2009 16:55

Bericht door boyenne »

Interessant, zag deze liggen bij de tabakszaak in Maastricht, maar ben toen niet tot aanschaf over gegaan. Heb al teveel ongeopende tabakken hier liggen.

Ik heb niet veel ervaring met zoete tabakken, heb ooit eens Danske Black Luxury gerookt. Dat was het wel.
Wellicht is deze tabak hiermee te vergelijken?
boyenne Afbeelding

Gebruikersavatar
Pitoe [*RIP*]
Berichten: 396
Lid geworden op: 22 feb 2011 12:08
Locatie: België

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door Pitoe [*RIP*] »

Toen ik het blik opende dacht ik dat het wat teveel van het goede zou zijn.
Kersenaroma ten top. deed mij denken op die clarks kersenkauwgum.
Uiteindelijk valt het heel goed mee tijdens het roken en kan je de zeer zeker nog genieten van de tabaksmaak. Niet al te complex maar dat is niet de bedoeling van deze popvariant van S&G .
Wel vreemd dat je achteraf na het roken wel het kersenaroma doorsmaakt bij alles wat je eet of drink. Cola wordt cherry cola, bier wordt kriek :lol:
Lekker zomers voor af en toe 8)
maar of ik mij een nieuw blik zou kopen weet ik nog niet...

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door jarnogab »

Nou, dat lijkt me dan weer een tabak voor mij! Mierzoet kan ik best wel pruimen, euh, kersen :)
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door Eliminator »

Ik heb hier een week geleden een blikje van gekocht in Delft en ik moet zeggen, als liefhebber van zoete tabakken, wat een verwennerij.
Heb er nu verschillende pijpjes mee weg en ik moet zeggen, deze gaat vaker aan de tabakvoorraad toegevoegd worden.

Wat voorgangers als schreven, een beetje versnipperde, zeer donkere tabak (doet me een beetje denken aan de Green Velvet van Mac Baren, qua snede dan) die overigens ook zeer prettig rookt.

Ik vindt het een toppertje, enige nadeel, het is voor het eerst dat vrouwe Eli commentaar levert op de roomnote "het lijkt wel of er ergens iets aanbrandt", weet niet of dat goede reklame is voor deze tabak, maar al rokend merk je daar niets van.
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door robvoorburg »

Vanmiddag heb ik hier de eerste pijp van gestopt. (inderdaad aandrukken)
't Zal aan de nog te weinig gerookte pijp liggen, dat ik na afloop niet kon
zeggen wat ik er van vond.
Nu met de tweede vulling bezig uit een ouwe getrouwe. Kijk dat gaat beter!
Dit is een lichte, zachte tabak met een verfijnd aroma (ik ervaar geen overdreven
zoetigheid)
Een vriendelijke, prettige tabak die de hele dag kan.
(ben een beetje fan van Samuel Gawith)

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door Eliminator »

robvoorburg schreef: (ben een beetje fan van Samuel Gawith)
+ 1 Heb er ook meerdere in mijn favo lijstje staan, op aanraden van Arno een Navy Flake geprobeerd en ook die bevalt een niet latakia liefhebber best heel redelijk !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 okt 2011 23:35

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door Charlie »

Heb hem zojuist ook besteld. Eens kijken of het wat is.

Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 okt 2011 23:35

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door Charlie »

Ben nog niet zo erg goed in het schrijven van reviews voor pijptabak, maar ik vond het een beetje tegenvallen. De roomnote is niet heel aangenaam en de smaak laat het snel afweten. Ik rook hem nog wel, maar ik moet zeggen dat ik bijvoorbeeld een Stanwell Melange lekkerder vind.

Jelmer
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2012 20:15

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door Jelmer »

Heb hem vandaag binnen gekregen :) Hij ruikt lekker! Morgen avond maar is proberen, ben benieuwd

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door lestat »

ik ben een zoetebek dus deze ga ik zeker eens proberen. Al moet ik zeggen dat ik graag nog altijd de tabak zelf ook erdoor wil proeven. Hoop dat dat hier ook nog het geval mag zijn
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Winslow Collector

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door Winslow Collector »

Charlie schreef:..., maar ik vond het een beetje tegenvallen. De roomnote is niet heel aangenaam en de smaak laat het snel afweten.
Idem hier Charlie. Ben zelf een liefhebber van zoete tabakken, maar deze valt me erg tegen. Bijna smakeloos tijdens het roken: gewoon warme lucht in mijn mond!!! Dus ja... zo is hij ook niet vies, want ik proef er gewoon niets van. :shock:
Bij het openen van het blikje ruik ik de kersen zeer goed, maar na het aansteken ervaar ik helemaal niets meer.

Nog maar eens een paar pijpjes (en verschillende modellen) proberen. Ik rook hem nu uit een rechte Winsløw poker, mijn favoriete pijp om een (voor mij) nieuwe tabak te proberen.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door Sidekickelvis »

Ben nu een half blikkie weg en moet zeggen dat hij me goed bevalt. De overheersende kersensmaak is weg nu en dat vind ik eigenlijk wel fijn.. Nu een subtiele kersentabak die ik graag rook. Ga vaker een blikkie halen!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door robvoorburg »

Zou maar wat inslaan, want zodra de voorraad bij (ik neem aan Van Renssen)
op is, stopt de aanvoer en moet je naar Belgie of Duitsland.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door Sidekickelvis »

Zag er nog 1 bij DOL en van Renssen heeft het niet volgens mij... maar anders, ik kom vast nog wel eens in Bels!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door Eliminator »

Ook al 'einde oefening' voor deze tabak van SG in Nederland ? :evil:
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door robvoorburg »

Geldt voor alle SG's.

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5303
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door MilleLuci »

Blikje vandaag geopend en in een zilverkleurige BB gedaan. Zeer donkere tabak en aparte structuur. Goed aandrukken, brand goed en prettig te roken echter voor mij niet genoeg kers-sensatie. Zacht en niet heel zoet. Ik denk dat ik hem wat beter kan beoordelen na een paar keer proberen.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door Sidekickelvis »

MilleLuci schreef:Blikje vandaag geopend en in een zilverkleurige BB gedaan. Zeer donkere tabak en aparte structuur. Goed aandrukken, brand goed en prettig te roken echter voor mij niet genoeg kers-sensatie. Zacht en niet heel zoet. Ik denk dat ik hem wat beter kan beoordelen na een paar keer proberen.

NIET GENOEG KERS?????

Dan zul je toch een kers in je pijp motten vrotten.....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5303
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door MilleLuci »

Sidekickelvis schreef:
MilleLuci schreef:Blikje vandaag geopend en in een zilverkleurige BB gedaan. Zeer donkere tabak en aparte structuur. Goed aandrukken, brand goed en prettig te roken echter voor mij niet genoeg kers-sensatie. Zacht en niet heel zoet. Ik denk dat ik hem wat beter kan beoordelen na een paar keer proberen.

NIET GENOEG KERS?????

Dan zul je toch een kers in je pijp motten vrotten.....

Misschien gevriesdroogde kers toevoegen..... :D
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door Paasei »

Ik heb het van horen zeggen dat Celtic Talisman van SG beter is. Kers en vanille.
Ik heb de Celtic gerookt en vond 'm lekker, maar de black Cherry nog niet, dus kan ik niet vergelijken.
Iemand die wel kan vergelijken aanwezig?
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door Sidekickelvis »

Paasei schreef:Ik heb het van horen zeggen dat Celtic Talisman van SG beter is. Kers en vanille.
Ik heb de Celtic gerookt en vond 'm lekker, maar de black Cherry nog niet, dus kan ik niet vergelijken.
Iemand die wel kan vergelijken aanwezig?
HAHAHAHA. Ik heb dat dus andersom. Maar ik heb ze allebei hier liggen dus zal eens een vergelijk maken als ik weer wat andere blikken leeg heb.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door robvoorburg »

Paasei, ik deel de mening van mensen die zeggen de Celtic
Talisman te verkiezen boven de Black Cherry.

Gebruikersavatar
colourpipe
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2013 16:15

Samuel Gawiths Black Cherry Pijptabak Pipe Tobacco

Bericht door colourpipe »

Samuel Gawiths Black Cherry Pijptabak Pipe Tobacco

Een soepele Black Cavendish-tabak met de smaak van rijpe kersen. Dit is een product uit het huis van Samuel Gawith, Kendal, Cumbria, Engeland. Al meer dan 200 jaar vervaardigd in the heart of English Lakeland. Rijke Black Cavendish-tabakken, samen met een royale hoeveelheid Sweet Cherry genereren een ongeëvenaard room-aroma. Met voldoening voor zowel de roker als de omgeving, is Black Cherry Cavendish een must voor liefhebbers van aromatische pijptabak.

Sterkte: Mild/Medium,
Smaak: Medium,

Zo staat het omschreven op de site waar ik dit blikje nog kon bemachtigen.... Zwarte kers. Gerookt in een speciale pijp. Ik gebruik hiervoor mijn Royal Dutch want het blijkt dus dat je Cherry tabak nog behoorlijk blijft naproeven als je er weer wat anders in rookt.
Ik koop mijn tabak , pijpen en benodigdheden al jaren online bij een zeer vertrouwde zaak. Ik weet ook niet of ik de naam mag vermelden want ik weet dus niet of dit valt onder reclame en heb ook geen flauw idee of dit wel of niet is toegestaan.Is dit wel toegestaan dan wil ik jullie met een gerust hart altijd even vermelden waar de laatste blikjes Black Cherry nog te krijgen zijn. Ik zeg : de laatste blikjes want het blijkt dat na meer dan 200 jaar blenden deze black cherry de stekker voor men, Samuel Gawith eruit wordt getrokken alhoewel hij dit fysiek hoogstwaarschijnlijk niet meer meemaakt... Of het overgenomen wordt is nog niet bekend. Maar in elk geval heeft de eigenaar van mijn internet winkel er van de 150 er nog 60 kunnen bemachtigen. Ook nog voor de oude prijs 9,70 euro. In elk geval altijd een geweldige goede service en de eigenaar is nooit te beroerd om mijn telefonisch te woord te staan over nieuwe tabakken of andere pijpbenodigdheden. Negen jaar lagen deze laatste blikjes al ergens op een plank te "rijpen" en heb vorige week deze open gemaakt. Ik ben normaal helemaal niet van de kersen in mijn pijp maar ik trok dit blikje open en dacht: als ie net zo smaakt als ie in het blikje ruikt dan kan dit niet meer stuk. En inderdaad. Die negen jaar heeft tabak , de aroma en smaak en roomnote alleen maar goed gedaan. Wat een heerlijke tabak. Hij was zelfs nog iets te vochtig. Niet gevuld door alleen maar een kersenlucht maar de black cavendish waar deze uit bestaat had een eerlijke niet overdreven geur waarbij ook de tabaksgeur goed overeind bleef. In de pijp was het na een paar dagen drogen een makkie om te stoppen en aan te houden.
Een genot in alle facetten!!. Geur , smaak, stoppen, branden . geen bite. Heb later de eigenaar nog even gesproken. Hij houdt een paar blikjes voor mij apart. En zei ook dat hoogstwaarschijnlijk deze nu steeds zeldzamere verkregen toevalstreffer van een negen jaar oude goed gerijpte kersentabak echt nog uniek is. Hij kan me ook niet garanderen, mochten ze toch verder gaan met produceren van de black cherry of de nieuwe tabakken ook natuurlijk zo dicht bij komen de zintuigbeleving als deze. Ik wou jullie dit verhaal niet onthouden want vind het voor mezelf een heerlijke unieke kersentabak. Neem wel even een aparte pijp om deze tabak in te roken want je proeft het nog wel 5 pijpjes na die tijd.

Een ding kan ik wel zeggen: Een oude leeuw zou zijn half verorberde prooi aan de kant schuiven als ie alleen al de roomnote van deze geweldige tabak in zijn neus zou krijgen.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Beter al het water naar de zee moeten dragen dan in één keer een volle emmer leeg te moeten drinken....

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door Eliminator »

Samengevoegd (was al een topicje van colourpipe)
Afbeelding

Winslow Collector

Re: Samuel Gawiths Black Cherry Pijptabak Pipe Tobacco

Bericht door Winslow Collector »

colourpipe schreef:Een ding kan ik wel zeggen: Een oude leeuw zou zijn half verorberde prooi aan de kant schuiven als ie alleen al de roomnote van deze geweldige tabak in zijn neus zou krijgen.....
Gelukkig doet deze "op leeftijd zijnde katachtige" geen enkel idee binnenvallen waar deze tabak nog te koop is. :wink: :mrgreen:

De tabak ken ik. Inderdaad overduidelijk aroma, maar mij een tikkeltje te scherp (heb ik vaak met kersentabakken).

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Samuel Gawiths Black Cherry Pijptabak Pipe Tobacco

Bericht door capricorn »

Winslow Collector schreef:
colourpipe schreef:Een ding kan ik wel zeggen: Een oude leeuw zou zijn half verorberde prooi aan de kant schuiven als ie alleen al de roomnote van deze geweldige tabak in zijn neus zou krijgen.....
Gelukkig doet deze "op leeftijd zijnde katachtige" geen enkel idee binnenvallen waar deze tabak nog te koop is. :wink: :mrgreen:

De tabak ken ik. Inderdaad overduidelijk aroma, maar mij een tikkeltje te scherp (heb ik vaak met kersentabakken).
Bij DTM staat hij nog te koop

Gebruikersavatar
oldgreenfield
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 jun 2014 22:34
Locatie: Ten Boer (gr)

Re: Samuel Gawiths Black Cherry Pijptabak Pipe Tobacco

Bericht door oldgreenfield »

capricorn schreef:
Winslow Collector schreef:
colourpipe schreef:Een ding kan ik wel zeggen: Een oude leeuw zou zijn half verorberde prooi aan de kant schuiven als ie alleen al de roomnote van deze geweldige tabak in zijn neus zou krijgen.....
Gelukkig doet deze "op leeftijd zijnde katachtige" geen enkel idee binnenvallen waar deze tabak nog te koop is. :wink: :mrgreen:

De tabak ken ik. Inderdaad overduidelijk aroma, maar mij een tikkeltje te scherp (heb ik vaak met kersentabakken).
Bij DTM staat hij nog te koop
en hier ook:
http://www.noblego.de/samuel-gawith-black-cherry/
Problemen zijn zo opgelost, wonderen duren wat langer.

Gebruikersavatar
xGORRIT
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 feb 2013 13:21
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door xGORRIT »

De Oude Leeuw heeft ook nog een paar blikjes liggen.
Ben ik de enige die een wasmiddel associatie met deze tabak heeft?

Gr. Jorrit

Murphy

Re: Samuel Gawith - Black Cherry

Bericht door Murphy »

Weet iemand mischien waar ze dit nog verkopen in 2018?

Gr, murphy

Plaats reactie