Stanwell - Guarana

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
The_Cigar
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:52
Locatie: Groningen

Stanwell - Guarana

Bericht door The_Cigar »

Deze tabak heeft een frisse smaak. In de pouch ruikt het al lekker naar hoestmelange en dit komt ook terug in de smaak.
Brand koel en niet op de tong (dit is volgens mij een homoniem :) )

Dit is wat de fabrikant erover zegt:
Stanwell Guarana. Geniet van de Braziliaanse bezieling met deze echt unieke mixture. Originele Guarana-aroma uit Brazilië geeft Stanwell Guarana een duidelijk frissen en inspirerende toon, nog onderstreept met een vleugje citroen. De tabakken samengesteld uit de beste Braziliaanse Highland Virginia, uitgelezen Burleys en een donkere Black Cavendish vervolmaken de exotische smaak. Aroma: Zoete Guarana.

Afbeelding
Afbeelding

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

nou leek dit mij ook wel wat.. maar hoestmelange... Hmmm.. doet me denken aan dat plakkerige uber-zoete drankje.
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
The_Cigar
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:52
Locatie: Groningen

Bericht door The_Cigar »

Het is meer dat het naar stophoest ruikt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus »

Ik heb inmiddels een aantal pijpen van dit spul gerookt, en de smaak (nogal vaag, weeïg zoet, ietwat chemisch aandoend) kan me niet erg bekoren. Verder valt me op dat de tabak erg nat rookt.

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus »

Nog een update: het pakje is inmiddels leeg. Ik vind de smaak nog steeds vaag en onbestemd, en de tabak rookt vaak erg nat. Vies vind ik 'm niet, alleen te weinig boeiend om 'm vaker te kopen.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Hier ook een nee.

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Stanwell - Guarana

Bericht door Master-Fan »

deze van de week gekocht, mwah,....weet mog niet wat ik ervan vind. Als ik het pakje open trek en ruik wordt ik niet heel enthousiast, ook niet als ik hem rook. Maar eens wat vaker proberen.
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: Stanwell - Guarana

Bericht door Kynikos »

De verpakking doet me al weg sprinten in angst, terwijl ik de Stanwell Classic en Melange juist uiterst stijlvol vind. Ligt ongetwijfeld aan dat giftige groen.

Winslow Collector

Re: Stanwell - Guarana

Bericht door Winslow Collector »

Ook hier een "nee, dank u". Twee pakjes van gerookt en kon me niet bekoren. Flauw, smaakloos, verveeldheid zijn de 3 woorden die ik me nog herinner om die tabak te omschrijven.
Heb nog niet echt veel Stanwell tabakken waar ik een positieve klik mee heb.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Stanwell - Guarana

Bericht door St Patrick »

Ik heb deze tabak ook een keer of 5 gerookt, en net wat WC omschrijft... Niet lekker, vlak en geen lekker nasmaak.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stanwell - Guarana

Bericht door Pieter »

Is guarana niet dat spul dat ze in energiedrankjes stoppen?
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Turin
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 sep 2009 18:56

Re: Stanwell - Guarana

Bericht door Turin »

Volgens mij wel ja ik weet dat ze vroeger ook peuken hadden met dat spul die waren wel aardig.
Leave a light on......
and god is on your side
dividing soldiers from the fisherman
watching all the time
dividing warships from the ferryboats

the sparrows an the nightinggales, Wolfsheim

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Stanwell - Guarana

Bericht door Master-Fan »

deze tabak een tijdje weggelegd omdat ik hem niet echt lekker vond. Zag zojuist het pakje liggen en toch maar weer eens een pijp mee gestopt. Eigenlijk best lekker, smaak wat onbestemd en onduidelijk. Maar was nu wel een welkome afwisseling op de tabakken die ik afgelopen tijd veel rookte ( peterson de luxe mixture, winslow #1, wo larsen golden dream ). Hij is wat frisser.
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Stanwell - Guarana

Bericht door Master-Fan »

toch nog even onder de aandacht brengen. Met dit voorjaar toch wel een lekkere tabak. weer open getrokken en gisteren en vandaag gerookt. Deze bevalt toch wel eigenlijk. licht, makkelijk te roken met een prettig ( door mij niet te omschrijven ) arome wat ook lekker nasmaakt in de mond.
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: Stanwell - Guarana

Bericht door maboc »

Een paar pijpjes van gerookt nu. Eigenlijk wel aardig. De smaken die de fabrikant noemt op de verpakking herken ik er niet zo zeer in. Ik geloof niet dat ik direct weer een pakje zou kopen, maar als ik 'm ooit eens als geschenk van deze of gene krijg dan spuug ik er ook niet op.

Fris is overigens niet een kwalificatie die ik zo snel aan deze tabk zou geven. Nu moet ik zeggen dat ik uberhaupt tabak niet zo snel als fris zou beoordelen :-)
--
Cheers maboc

Plaats reactie