Niemeyer - Clan Aromatic

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
sandermulder
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jan 2011 21:23
Locatie: Zuid Holland

Bericht door sandermulder »

Clan heb ik ook wel es gerookt. Heerlijke Caramel smaak alleen blijft de geur wel erg lang hangen (paar dagen).
Denk dat ik die binnenkort ook weer es ga halen.
Groet,
Sander

Bruyère
Berichten: 256
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:29
Locatie: Mechelen - België

Bericht door Bruyère »

Na een pakje heb ik het opgegeven. Normaal heb ik nooit tongbite. Met Clan daarentegen... Als je een dergelijke supermarkt tabak wil, koop dan misschien beter rode Amphora, matig geparfumeerd en matige tongbite.
Naar het schijnt zijn er ook niet-pijprokers... Raar...

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Bruyere, er is niet gepretendeerd dat dit grote klasse zou zijn.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Clan werd mij meerdere keren als 'opstart tabak' meegegeven.

Zie mijn 'start verhaal' hiero:
http://pijprokersforum.forum2go.nl/post19983.html

Elke poging om te starten met pijproken, faalde op brute wijze dankzij deze afschuwelijke tabak. Pas toen ik, moedig opnieuw begonnen met behulp van het Boek van Jan en wat leerzame video's op Youtube, een stapeltje andere tabakken kocht, waaronder Indian Summer, Napa Valley en Amphora Red (Full Aroma), had ik succes.

Ik hou ten stelligste vast dat de toegevoegde kennis van de rooktechniek niet de bepalende factor voor dit succes is geweest, maar de andere tabakken.

Een echte Clan-roker heb ik nog niet lijfelijk ontmoet, maar wat ik me altijd afvraag is: Wat is dat voor een iemand? Als ik met een in alcohol gedoopte rager door de pijpensteel van de pijp van zo'n persoon ga, hoe komt 'ie er dan uit? Wat voor verdere gewoontes heeft zo'n persoon?

Voor mij vertegenwoordigt dat 'Clan', de grootste smeerlapperij die ik tot nu toe ken in Pijprokanië.

Tongue-bite heb ik nooit (meer) en na Clan ook eigenlijk nooit meer gehad. Waarschijnlijk zou ik nu Clan kunnen roken zonder dit verschijnsel. Van dat pakje van 2jr geleden heb ik nog een flinke hoeveelheid over. Misschien zal ik, omwille van een zeker wetenschappelijk gehalte bij mijn ervaringsdeskundigheid, nog eens een keer de proef op de som nemen.

Toch neig ik op dit moment eerder nog naar de barbecue rope, dan naar deze Clan.

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Bericht door remi »

Mijn opa rookte clan ik vjnd het ook wel lekker maar vind w.o. larsen veel lekkerder. maar het is zeker niet slecht.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Leuke toevoeging, thanks Metalhead:

<iframe title="YouTube video player" class="youtube-player" type="text/html" width="480" height="390" src="https://www.youtube.com/embed/b55H7LAUex0" frameborder="0"></iframe>

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Persoonlijke mening: roomnote prima, zelf roken JAKKES. Hetzelfde met Amsterdamer (let op, 1 "m"), geweldige roomnote maar niet te roken.

Ik had al vrij vroeg in mijn "pijprookcarriere" in de gaten, dat Clan niet voor mij was. Echter, toen ik iemand jaren geleden geholpen had met het oplossen van zijn computerproblemen vroeg hij wat ik ervoor wilde hebben. Ik wilde niets, maar na lang aandringen zei ik: "nou, als je echt van je geld af wilt, is een pakje zoete pijptabak altijd welkom."

TERING :shock: :shock: :shock: , kwam hij met een 200 grams blik Clan af. Omdat het toen al een flinke tijd geleden was sinds mijn laatste Clan-ervaring, toch maar enkele pijpjes geprobeerd. Maar sorry, ik heb zeker 185 gram weggegooid.
Laatst gewijzigd door Winslow Collector op 02 feb 2011 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
tweetakt [*RIP*]
Berichten: 313
Lid geworden op: 03 jan 2011 23:31
Locatie: Beegden

Bericht door tweetakt [*RIP*] »

Yep, ik kan me aansluiten bij de meeste mensen onder ons. hij mag dan wel een goede roomnote hebben maar als roker had ik er helemaal niets mee. Ik zal hem ook nooit meer kopen of roken. Alexander heeft idd nog een restant en probeerde er in Leerdam vanaf te komen maar iedereen bedankte vriendelijk. Mijn tip: zet hem op marktplaats onder gratis af te halen of zo. Hoef je hem tenminste niet weg te gooien.
R.I.P. 08/04/2013

- Aangepast door Nekker

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

:lol:

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Nou, ik hou 'm nog even terzijde als een soort reminder.

Als een soort duveltje in een doosje zeg-maar.

Als die doos open gaat, breekt de tering uit, zoiets. Geeft wel een machtig gevoel, weet je wel, dat je dood en verderf in je macht hebt?

Heel misschien, in de toekomst, als de nood aan de man is of als een soort flirt met de dood, zal ik 'm nog eens opsteken. Net zoals ze in de oorlog dan maar brandnetels en bloembollen gingen opvreten.

Bruyère
Berichten: 256
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:29
Locatie: Mechelen - België

Bericht door Bruyère »

Misschien komende zomer na een geslaagde bbq op het nasmeulende vuur gooien. Enkel de roomnote blijft, je hoeft dit dan toch niet te roken :D
Laatst gewijzigd door Bruyère op 06 feb 2011 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Naar het schijnt zijn er ook niet-pijprokers... Raar...

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

drfretboard schreef: Heel misschien, in de toekomst, als de nood aan de man is of als een soort flirt met de dood, zal ik 'm nog eens opsteken
:lol: Mocht die tijd voor je aanbreken Alexander, denk ik dat je nog wel wat restjes kan bietsen hier,.... als je door het roken van Clan oog in oog komt te staan met die kerel met die zeis op z'n rug hebben we denk ik liever dat je hem weg gooit :-)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Iemand enig idee wie clan maakt?

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

volgens TR theodorus niemeyer, al geloof ik dat die geen pijptabak meer maken, maar weet niet zeker, dus ik gok nu orlik.
Groet,
Tom

Pipo
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jan 2011 12:30

Bericht door Pipo »

Geen idee of het iets betekent maar op het pakje:
Made in Denmark by Scandinavian Tobacco Group

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

tja... daar vallen ook mac baren etc onder

Gebruikersavatar
PiepeJan
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 dec 2010 02:19

Bericht door PiepeJan »

Als je naar het pakje kijkt zou je toch zeggen dat dezelfde dronken schot als diegene die de sport Golf heeft uitgevonden (volgens Robin Williams dan), de blend en verpakking heeft bedacht:



:lol: :lol:
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Ze voeren veel tabakken, zo ook Winslows.

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Bericht door magicmarcello »

Inderdaad uitgevonden door diezelfde bezopen schot die de weg allang kwijt was hihihi, topfilmpje op youtube, nu nog buikpijn van t lachen!
:-?
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Gebruikersavatar
boyenne
Berichten: 423
Lid geworden op: 26 okt 2009 16:55

Bericht door boyenne »

Vandaag sprak ik met twee collega's op het werk die vroeger pijp hebben gerookt. Beiden waren ze zeer te spreken over de tabak die ze toen rookten; na vele merken genoemd te hebben, bleken beide heren Clan te hebben gerookt. En ze vonden het lekker; heel lekker.

Wel typisch dat de mensen die vroeger rookten, veelal Clan rookten, en het heerlijk vonden.
boyenne Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Misschien alleen maar een blauwe maandag pijp gerookt?

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Bericht door Bart Iron »

Ik kwam laatst iemand te spreken die al een jaar of zes geleden gestopt was en die was lyrisch over Mac Baren. Hij rookte niets anders.

Maar de tip die die gaf:
citaat:
Wat je NOOIT moet roken is Clan. Dat is wel zulke smerige zooi!!!
En het gezicht dat hij trok was ongeveer dit:
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Nou ja Bart, de eerste jaren was ik ook dik tevreden met Mac Baren. Velen blijven omdat ze tevreden zijn daaraan hangen en voelen geen behoefte verder te kijken/roken.
Nog steeds ben ik de oude meneer de Graaff dankbaar dat hij mij destijds aangezet heeft verder te kijken dan mijn tabaksneus was.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

robvoorburg schreef:Nou ja Bart, de eerste jaren was ik ook dik tevreden met Mac Baren. Velen blijven omdat ze tevreden zijn daaraan hangen en voelen geen behoefte verder te kijken/roken.
Nog steeds ben ik de oude meneer de Graaff dankbaar dat hij mij destijds aangezet heeft verder te kijken dan mijn tabaksneus was.
En dit geldt ook voor de vele forumleden die bij anderen de ogen en smaakpapillen aan het werk gezet hebben. :lol: =D>
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Dit Forum heeft mij inderdaad weer een enorme impuls gegeven. Begon aan bedrijfsblindheid te leiden.

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Bericht door Bart Iron »

Ik zou best een sample willen proberen, dan kan ik het zelf uitmaken.

Doordat je iedereen er slecht over hoort spreken ben je bevooroordeeld. Dat had ik ook met Latakia en Old Dublin is ik tot nu toe toch wel een van mijn favorieten (voor zover mijn prille ervaring reikt).

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

PiepeJan schreef:Als je naar het pakje kijkt zou je toch zeggen dat dezelfde dronken schot als diegene die de sport Golf heeft uitgevonden (volgens Robin Williams dan), de blend en verpakking heeft bedacht:



:lol: :lol:
:lol: Wist niet dat hij zulke vermakelijke stand up deed.

bullek
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 sep 2009 17:36
Locatie: waddinxveen

Bericht door bullek »

@bart iron: ik heb een pakje clan liggen waar ik 1 pijp uit heb gerookt, als je even je adres doorstuurt via pm dan wil ik je wel een sample toesturen.
(of het hele pakje, ik rook die troep toch niet meer)

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus »

Zijn er ook mensen hier die Clan wél een lekkere tabak vinden/vonden?

Plaats reactie