Bulldog - Chili & Chocolate

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PiepeJan
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 dec 2010 02:19

Bulldog - Chili & Chocolate

Bericht door PiepeJan »

Bulldog - Chili & Chocolate

Afbeelding

Volgens de website van Dan-pipe (vrij vertaald): Dit is een goudgekleurde Ready Rubbed Flake van natuurlijk zoete Virginia tabak. Verfijnd met het aroma van chocolade en aangevuld met het aroma van rijpe rode chili.
De zachte ronde en zoete smaak zonder scherpte begeleidt een vleug van een frisse bries. Zeer delikaat!

Ten eerste valt de scherpte inderdaad mee. Je krijgt wel een vleugje van de pittigheid van chili in je keel, maar ik vind het wel aangenaam. De chocolade smaak haal ik er echter niet uit. De tabak zelf heeft wel een chocolade aroma, maar je proeft het niet als je 'm rookt.
De zoete Virginia smaak is wel overduidelijk aanwezig en tegen het einde komt de frisheid ook wat meer opzetten. Al met al is het geen verkeerde tabak. Het zal niet m'n dagelijkse tabak worden, maar af en toe wordt er wel een pijp mee gevuld.
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Rudi had hier een blik van bij hem in Leerdam, heb er een pijpje van gerookt en hoewel de tabak heel erg naar chocolade ruikt komt dat als je hem rookt inderdaad een stuk minder over,... toch vond ik de smaakervaring bijzonder genoeg om het restant van het blik over te nemen voor een tweede (en derde, en....) rooksessie thuis, een 'anders dan andere'-tabak die zeker als positief wordt ervaren !
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Ook ik heb deze tabak in Leerdam mogen proberen, maar ik ben er niet echt kapot van. De chocolade is wel aanwezig, maar na het roken ook zo weer weg. De chilli heb ik in deze proefsessie niet bespeurt... Prettige roomnote, dat wel... :B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Bericht door remi »

klinkt echt heel erg smerig, mijn bescheiden mening :p

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1182
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bulldog - Chili & Chocolate

Bericht door Pieter »

Zit nu mijn eerste pijpje van deze tabak te roken (nog dank aan Eli voor de sample!).

Wat betreft het aroma: voortreffelijk! Haal de pittigheid uit chili en dit is wat je proeft. Ben niet zo'n aromatics-roker, maar chili vind ik toch wel erg lekker. Chocola haal ik er minder uit, maar is op bepaalde punten wel licht aanwezig, vooral als zoete noot.

De smaak van de tabak zelf ligt mij minder. Als ik het aroma wegdenk houd ik een enigszins muffe, bittere smaak. Daarvan ben ik bepaald geen liefhebber.

Zal deze tabak spoedig nog eens proberen (heb nog voldoende over voor nog een pijp). Kijken of ik met wat selectie nog iets aan de negatieve aspecten van de smaak.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: Bulldog - Chili & Chocolate

Bericht door lestat »

ook hier nu de kans gehad deze vreemde smaken tot mij te nemen dankzij eliminator.

Objectief gezien is deze tabak schitterend. Chili overduidelijk aanwezig in smaak en geur (ik ruik hem tijdens het roken wat me nog niet veel is voorgevallen). De chocolade heb ik achter gezocht, maar pas gevonden toen ik dat niet meer deed. Heel af en toe en heel plots aanwezig, en dan ook weer snel weg. De tabak brand ook zeer makkelijk en gaat lekker tot het einde. De smaak blijft nadien ook nog lekker in de mond zitten.

Subjectief gezien moet ik zeggen dat hij toch niet direct voor mij is. Dat is echter gewoon smaak. Al kan dit nog veranderen als ik er eens een 2e pijp van rook (had maar een halve pijp gevuld)

Conclusie: zeker één om te proberen. Een tabak die je moet liggen qua smaak maar puur op kwaliteit gezien een topper.
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
safetymichel
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 sep 2016 17:24

Re: Bulldog - Chili & Chocolate

Bericht door safetymichel »

Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar deze Buldog. Klinkt aanlokkelijk genoeg om eens te proberen.
Dank!
Spijt is verstand dat te laat komt.

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Bulldog - Chili & Chocolate

Bericht door Bananabox-Ninja »

Naar mijn weten heeft DTM Bulldog uitgefaseerd, ook de Piper Nigrum van hen is niet meer beschikbaar.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Bulldog - Chili & Chocolate

Bericht door Paasei »

niet helemaal...
Buldog golden flake, Little Dandy, Medium Cut en vooral, belangrijkste, de Roper's Roundels zijn er nog.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Plaats reactie