Sir William - Special Blend

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Sir William - Special Blend

Bericht door robvoorburg »

Hel lichtblauw potje 50 gram en vaccuum. Deze kostte € 9,40 (denk oude prijs)
Sir William maakt kwaliteitstabak zo ook deze. Aangezien de tabak aan de droge kant was de inhoud van het potje in een schaal gekiept vanmiddag een natte hand erboven uitgeslagen, laten liggen, husselen en weer terug in he potje.
Op tobacco revieuws kom ik deze niet tegen. De verpakking helpt je ook al niet veel verder. It is a secret composition from our own blend manager.
De tabak ruikt bijzonder aangenaam, licht zoetig met een beetje zuur. De pijp laat er zich gemakkelijk mee stoppen, steekt gemakkelijk aan, krult niet of nauwelijks op, het brandt rustig, mooie witte as.
Pas tijdens het roken proef ik in de verte lichtjes een heel klein beetje latakia, zeer verfijnd en discreet toegevoegd, waardoor ik een juichstemming kom weer eens een tabak te treffen, waarvan ik weet dat deze tot het vaste palet gaat horen.

antonius
Berichten: 722
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:05

Re: Sir William Special Blend

Bericht door antonius »

robvoorburg schreef:Hel lichtblauw potje 50 gram en vaccuum. Deze kostte € 9,40 (denk oude prijs)
Sir William maakt kwaliteitstabak zo ook deze. Aangezien de tabak aan de droge kant was de inhoud van het potje in een schaal gekiept vanmiddag een natte hand erboven uitgeslagen, laten liggen, husselen en weer terug in he potje.
Op tobacco revieuws kom ik deze niet tegen. De verpakking helpt je ook al niet veel verder. It is a secret composition from our own blend manager.
De tabak ruikt bijzonder aangenaam, licht zoetig met een beetje zuur. De pijp laat er zich gemakkelijk mee stoppen, steekt gemakkelijk aan, krult niet of nauwelijks op, het brandt rustig, mooie witte as.
Pas tijdens het roken proef ik in de verte lichtjes een heel klein beetje latakia, zeer verfijnd en discreet toegevoegd, waardoor ik een juichstemming kom weer eens een tabak te treffen, waarvan ik weet dat deze tot het vaste palet gaat horen.
Ik heb ze ook rob,en nog alle vier sir williams blikken.
Nog steds verkrijgbaar bij mijn lokale tabaksboerinnetje

Afbeelding

gr ton

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Wat vind je ervan Ton?

antonius
Berichten: 722
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:05

Bericht door antonius »

robvoorburg schreef:Wat vind je ervan Ton?
De englisch classic was ik niet zo over te spreken maar dat is een kwestie van de smaak maar de virginia flake was weer een aanrader,de rest heb ik nog niet geprobeerd omdat ik nog veel tabakken open heb.

gr ton

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

o.k. bedankt, schuif die hel blauwe een beetje naar voren, ben benieuwd wat je ervan vindt.

antonius
Berichten: 722
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:05

Bericht door antonius »

robvoorburg schreef:o.k. bedankt, schuif die hel blauwe een beetje naar voren, ben benieuwd wat je ervan vindt.
okidoki rob.

gr ton

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Bericht door Bert van Hell »

Ik was vandaag even bij De Oude Tijd in Utrecht en ik vroeg naar Winslow tabak. Die verkopen ze niet, want die wordt niet in Nederland geïmporteerd werd me verteld. Jouw tip had dus geen succes, Robvoorburg.
Mijn oog viel op vier blikjes Sir William. Engelse mixture met 25% Latakia, English latakia met 40% Latakia en twee zoetere varianten. Ik heb de English Latakia gekocht. Terwijl ik dit schrijf heb ik de brand erin. Ik moet zeggen dat die wel prima smaakt. Niet scherp. Maar wel met een heerlijke rokerige Latakia smaak. Een prima alternatief voor Old Dublin. De prijs is inmiddels wel € 12,75 voor een blikje van 50 gram. Maar het is tabak om er maximaal één pijp per dag van te roken. Na de warme prak. Heerlijk.

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Bert van Hell schreef:Ik was vandaag even bij De Oude Tijd in Utrecht en ik vroeg naar Winslow tabak. Die verkopen ze niet, want die wordt niet in Nederland geïmporteerd werd me verteld. Jouw tip had dus geen succes, Robvoorburg.
Mijn oog viel op vier blikjes Sir William. Engelse mixture met 25% Latakia, English latakia met 40% Latakia en twee zoetere varianten. Ik heb de English Latakia gekocht. Terwijl ik dit schrijf heb ik de brand erin. Ik moet zeggen dat die wel prima smaakt. Niet scherp. Maar wel met een heerlijke rokerige Latakia smaak. Een prima alternatief voor Old Dublin. De prijs is inmiddels wel € 12,75 voor een blikje van 50 gram. Maar het is tabak om er maximaal één pijp per dag van te roken. Na de warme prak. Heerlijk.
Ik heb hem ook gehad (Sir Wililam English) en vind het tot nu toe de beste latakia die ik heb gehad.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Sorry Bert, kort geleden heb ik nog een Winslow pijp bij hen gekocht, bovendien is Winslow, zoals ik al schreef, vorig jaar bij hen geweest.
Het zou dus voor de hand liggen dat ze de tabak nu ook verkopen.

Bij Van Renssen in Delft wordt deze tabak verkocht hoor. Ik weet niet of je naar Zutphen komt, ik neem aan dat Schimmel deze wel heeft.
Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn, dan kunnen we altijd nog even overleggen dat ik wat haal en je opstuur.

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Bericht door Bert van Hell »

Rob, ik kom niet naar Zutphen omdat ik verhinderd ben. Als je in de gelegenheid bent om een blikje Winslow nr. 1 op te sturen, zou ik dat heel fijn vinden. Dan geef je je bank/gironummer maar via een pb en dan komt het helemaal goed. Ik ben naar deze tabak toch wel heel nieuwsgierig gemaakt. Wat kan een pijproker vreemd in elkaar steken. Vorige week dacht ik na het oproken van m'n flakes en mixtures me weer helemaal op de baai te richten. Nu denk ik: toch maar niet, terwijl de Peterson's Irish flake lekker wegsmeult in m'n Chacom Cesar.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Bert, zaterdag gaat me niet lukken naar Delft te gaan. Komende week wordt ik geholpen aan mijn liesbreuk en weet niet hoe ik me erna voel.

Kom er op terug via een pb.

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Bericht door Bert van Hell »

Ja dan heb je wel andere dingen aan je hoofd, Rob. Sterkte volgende week met de operatie.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

merci, ik meld me weer.

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Sir William - Special Blend

Bericht door smoking-rob »

Hadde's Best Irish van HU-tobacco is een heel goed, en goedkoper alternatief voor Sir William Blauw, zie mijn reviews op TR.
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Sir William - Special Blend

Bericht door culann »

Ik heb inmiddels nu ook een blikje van de Special Blend aangeschaft. Nu bezig met de eerste rookbeurt, uit een Falcon. Eerste indruk is rijk aan nicotine. Tis alweer een tijdje geleden dat ik van een pijp opsteken iets van een nicotine rush ervaar... Maar eerste indruk is zeker niet slecht, beetje muffige smaak misschien. Doet mij een beetje ouderwets aan, kan niet zeggen wat precies. Nog een paar keer roken denk ik voordat ik er echt iets van kan zeggen...

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Sir William - Special Blend

Bericht door smoking-rob »

Wat was de prijs?
(ivm ageing)
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Sir William - Special Blend

Bericht door culann »

12,75, dus geen oude partij...

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Sir William - Special Blend

Bericht door smoking-rob »

Dat "ouderwetse"herken ik wel, zal wel aan het sausje liggen (amandel?)
Vindt je hem lekker, vergeet dan niet mijn tip van Hadde's Best Irish van HU-Tobacco, bijna niet te onderscheiden van elkaar.
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Sir William - Special Blend

Bericht door smoking-rob »

Ik had vandaag zin in een fietstochtje én weer een blikje Special, dus mooi gecombineerd door vanaf Nijmegen naar Lenssen in Arnhem te gaan.
Mijn blikje kost €10.35 en ze hebben er nog een stuk of acht voor deze prijs.
Ik moet zeggen dat nu de vergelijking met Hadde's wat minder opgaat: Special is minder zoet en heeft (en dit proef ik voor het eerst) ook een anijs drop ondertoon.
Maar heerlijk vol en pittig!
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Sir William - Special Blend

Bericht door culann »

Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk toch een klik gekregen met deze tabak... Inderdaad een volle en pittige tabak, erg lekker! Het muffige dat ik in het begin meende te proeven proef ik niet meer. De HU Best Irish ga ik toch ook een naar kijken, want de Sir William is toch wel erg stevig aan de prijs... Helaas... (hoewel het me waarschijnlijk toch niet gaat tegen houden om deze tabak vaker te kopen ;) )

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 jul 2014 20:55
Locatie: Groningen

Re: Sir William - Special Blend

Bericht door Bas »

Vandaag een blikje geopend en het beviel me nu al!
Zou deze special blend baat hebben bij 'agen'?
Mijn blikje heeft de prijs van 8€90
Weet iemand bij welk jaar dit (ongeveer) past?

Rookse,
Bas
Afbeelding Rook 'm uit z'n Afbeelding
Klik op 't konijn voor mijn pijpencollectie

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Sir William - Special Blend

Bericht door smoking-rob »

Denk een jaartje of 8 zeker.
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 jul 2014 20:55
Locatie: Groningen

Re: Sir William - Special Blend

Bericht door Bas »

Hmm een mooi tijdje! Hopelijk profiteerde de tabak ervan
Afbeelding Rook 'm uit z'n Afbeelding
Klik op 't konijn voor mijn pijpencollectie

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Sir William - Special Blend

Bericht door smoking-rob »

Dat ie je goed mag smaken...wordt nu niet meer gemaakt helaas.
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 jul 2014 20:55
Locatie: Groningen

Re: Sir William - Special Blend

Bericht door Bas »

Ik heb een sample van HU best Irish besteld om te kijken of deze met Special Blend overeenkomt. Ik vind Special Blend erg lekker en het is jammer dat hij niet meer gemaakt word.
Weet iemand misschien wat er in deze blend kan zitten? Dan kan ik eens gaan zoeken naar overeenkomstige tabakken.
Afbeelding Rook 'm uit z'n Afbeelding
Klik op 't konijn voor mijn pijpencollectie

Plaats reactie