Sail - Natural

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Sail - Natural

Bericht door metaltommy »

Edit Mod: klopt deze post? Voor 'regular' bestaat al het volgende topic:
http://pijprokersforum.forum2go.nl/sail ... t1889.html daarom deze hernoemd in 'natural'.


na een pakje van Joey gehad te hebben die erg goed beviel een nieuw pakje gekocht. die bleek nog afkomstig te zijn van niemeyer ( 5.65 euro ) die smaakte heel anders in mijn beleving, bitterder ofzo niet echt lekker, waarom kan ik niet achterkomen.
efin nu weer een pakje van de beige sail gekocht nu dus van orik ( 6.55 euro ) die het overgenomen heeft deze smaak wel erg lekker deze smaak zoeter dan degene het oude pakje nog van niemeyer misschien meer virginnia gebruikt in dit pakje ik weet het niet maar smaakt erg goed. veel tabakssmaak, geen tongbite en blijft ook bij rustig roken goed branden
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus »

Ik heb ook een beige pakje Sail leeggepaft, alleen heette de mijne Sail Natural ("made in Denmark by Scandinavian Tobacco Group"). Is dit dezelfde?

Foto van mijn pakje:

Afbeelding

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Ja, dat is'm.

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus »

Okee, dan komt hier mijn recensie:

Sail Natural, "Made in Denmark by Scandinavian Tobacco Group".

Tekst op het pakje: "Sail Natural is a blend of easy burning rich Burley and Virginia to which tobaccos from Latakia, India and Indonesia are added."

De tabak is licht- tot goudbruin en ruikt zoetig met een zweem van rozijnen en chocolade. De tabak smaakt niet zo zoet als hij ruikt, maar hij heeft een niet te overheersende licht zoete smaak. Het is wel even opletten dat je 'm niet te vast stopt, maar als je het goed doet is brandt hij verder prima. Mij is verteld dat de room note redelijk is, maar niet iedereen was onverdeeld positief.

Al met al een fijne tabak die ik kan aanraden voor de beginner, maar ook de gevorderde pijproker zal 'm denk ik kunnen waarderen.

€6,55 per pouch van 50 gram.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

daar kan ik mij zeker in vinden.. 8)
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
annie69
Berichten: 1716
Lid geworden op: 30 dec 2009 20:11
Locatie: maasgouw
Contacteer:

Bericht door annie69 »

Niks mis mee met die tabak,zeker niet voor een beginner.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Let op, Sail Regular is echt een andere tabak dan Sail Natural. Ik haal ze ook altijd door elkaar omdat de pakjes teveel op elkaar lijken, de Natural vind ik wel lekker, de Regular duidelijk minder...

Sail Natural is een Latakiatabak van het ouderwetse soort, met maar heel weinig Latakia; je proeft de Latakia niet of nauwelijks, hij geeft alleen een zekere diepte en zwaarte aan de smaak.

(http://www.deoudeleeuw.nl/?p=producten&scat=132
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Nu ben ik niet meer mee...

Dré, dat proefje dat ik van je mocht ontvangen, was dat nu Sail Groen?
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus »

janneman schreef:de Natural vind ik wel lekker, de Regular duidelijk minder...
Je bent niet de enige. Bij de eerste keer roken vond ik 'm wat tegenvallen, en dat vind ik nog steeds. Ik vind dat er erg weinig smaak aan zit, al rookt-ie verder prima.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Dit topic heet nu "Sail Natural". Voor Sail Regular bestaat een ander topic.

Als nodig,kunnen we het "Natural" topic helemaal opnieuw beginnen.

Gebruikersavatar
Hans1
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 okt 2013 12:29
Locatie: Eibergen

Re: Sail - Natural

Bericht door Hans1 »

Om het verwarrender te maken hebben ze besloten de naam te veranderen in Sail Authentic.
Een heel licht gezoete tabak, een nauwelijks waar te nemen vleugje Latakia. Ik vind het een lekkere tabak als je eens geen behoefte hebt aan een al te zeer uitgesproken smaak.
Oh ja, ten opzichte van het eerste bericht hier is de prijs verdubbeld naar 10,70 euro per 50 gram.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Sail - Natural

Bericht door Wowbagger »

Hans1 schreef: 25 mar 2017 11:21 Om het verwarrender te maken hebben ze besloten de naam te veranderen in Sail Authentic.
Een heel licht gezoete tabak, een nauwelijks waar te nemen vleugje Latakia. Ik vind het een lekkere tabak als je eens geen behoefte hebt aan een al te zeer uitgesproken smaak.
Oh ja, ten opzichte van het eerste bericht hier is de prijs verdubbeld naar 10,70 euro per 50 gram.
En 3 jaar later inmiddels 17,50 euro. Deze uit de beperkte keuze van de plaatselijke tabaksboer gehaald zojuist. Ben benieuwd.

Gebruikersavatar
rob1966
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 feb 2017 15:12

Re: Sail - Natural

Bericht door rob1966 »

Een typische no-nonsense tabak, ongecompliceerd.
Niet te vast stoppen en dan brandt deze prima.
wat blijft komt nooit terug

Johan86
Berichten: 423
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: Sail - Natural

Bericht door Johan86 »

Nou ik heb de SAIL Authentic vandaag ook gekocht. In een mooi ouderwetse zaak, waar de eigenaar rustig een sigaar aan het roken was. Vanavond maar eens proberen
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1116
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Sail - Natural

Bericht door Chris »

En... hoe vond je hem?

Johan86
Berichten: 423
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: Sail - Natural

Bericht door Johan86 »

Nou ik weet het niet, het zit er nog tussen in. Pakje zit nog iets meer als half vol, ik denk dat ik de rest maar even in een wekpotje doet. Nieuw pakje kopen als deze leeg is? Ik weet het nog niet :?:

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1116
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Sail - Natural

Bericht door Chris »

Johan86 schreef: 23 aug 2020 19:18 Nou ik weet het niet, het zit er nog tussen in. Pakje zit nog iets meer als half vol, ik denk dat ik de rest maar even in een wekpotje doet. Nieuw pakje kopen als deze leeg is? Ik weet het nog niet :?:
Dat kan wel eens helpen inderdaad. Ik rookte net nog een pijp met Dunhill's 965, ook vanuit een weckpot. Was behoorlijk gedroogd maar nog steeds uitstekend. Mijns inziens moet een tabak eerst goed droog worden voordat deze volledig tot zijn recht komt. Mijn richtlijn is het gevoel van een baaitabak als Coopvaert. Ook het stoppen en tampen gaat daarbij een stuk beter. Met flakes is het lastiger, die kun je als flakes laten drogen of rubbed out etc maar goed...dat is een ander verhaal/topic ;- )

Plaats reactie