Bell's - Three Nuns

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1161
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Pieter »

Curly cut heet dat.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Hopman Momfert
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 mei 2012 10:57
Locatie: Doetinchem

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Hopman Momfert »

Kijk

Zo leren we weer wat. :-)
---
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg

Billiard
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:26

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Billiard »

Ik ben een fan de Bell's - "Three Nuns" tabak. Veel tabakken heb ik als beginner nog niet kunnen roken maar deze vond ik van degene die ik heb geprobeerd wel de beste.

De "Three Nuns" wordt in België verkocht in blikken dozen van 50 gram. De prijs voor zo'n blik bedraagt 12,50 euro.

Toen ik het blik opende kwam er mij een speciale geur tegemoet. Hij rook me een beetje kruidig en zomers. Vergelijk het met een Domenicaanse/Cubaanse sigaar.

De tabak zelf was grotendeels opgerold in vele kleine schijfjes.

De "Three Nuns" laat zich net zo makkelijk stoppen als een mixture.

Tijdens het roken meende ik geen uitgesproken smaken gewaar te worden. De tabak leunt meer aan bij een naturel tabak dan bij een aromatische tabak. Dit vind ik prima. Ik meende tijdens het roken de hits van chocolade en een beetje leer te ontdekken maar deze waren zeker niet uitgesproken. De tabak rookte zeer romig maar niet in die mate zoals een sigaar dat kan.

Verder had ik de indruk dat de tabak zeer goed leek te branden ondanks de schijfjes. Mijn pijp is wel een keer of 3 uit geweest maar dat lijkt me normaal.

Aan de "Three Nuns" ben ik ondanks de wat duurdere prijs toch wat verknocht en ik zal er altijd wel wat van op voorraad hebben.

Wat mij betreft een prima tabak voor in de avond.

Whitesnake

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Whitesnake »

Niet slecht Billiard maar ik ben hem een beetje beu gepaft. :wink:

Laafke

Three Nuns (nieuw)

Bericht door Laafke »

Sinds een paar dagen rook ik nu de nieuwe Three Nuns. Ik kon hem vergelijken met de oude. Smaak, geurverschil is er niet nauwelijks. Het enige verschil is dat de oude in vierkante blikken zaten en de nieuwe in ronde. Ik heb een Duits blikje besteld...dus of hij al in nederland te krijgen is ??

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Eliminator »

Samengevoegd met bestaand topic
Afbeelding

Laafke

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Laafke »

Na een half blikje nieuwe Three Nuns te hebben gerookt moet ik met teleurstelling vaststellen dat de tabak het voor mij typische "MacBaren honing smaakje" heeft. Ik heb er voor de zekerheid een paar pijpjes Mixture Flake tegenover gerookt en ook daar dezelfde smaakbeleving.
Ik weet dat ik nu een steen in het water gooi en ben op alle kritiek voorbereid. Mocht er iemand zijn die interesse heeft in een ongeopend blik dan hoor ik het wel.

Afbeelding

Godfrey59

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Godfrey59 »

Gerrit , Geen kritiek zelf heb ik helaas dezelfde ervaring met een hoop MB tabakken . De oude productie van MB ( en dan praat ik over 25 jaar terug) was zeker anders van samenstelling .


Godfrey

Laafke

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Laafke »

Daar komt bij Godfrey dat ik al een heleboel kritiek kreeg toen het alleen nog maar aangekondigd werd en ik mijn vermoeden uitte....maar godzijdank ik wordt niet in de eerste reactie afgebrand....

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Sidekickelvis »

Ik heb wel interesse GJ, wat zou je als ruilmiddel willen hebben? Rook de nonnetjes graag uit de Ascorti Cavalier.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Laafke

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Laafke »

Als je aan Peterson 3P kunt komen ....dan graag.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Sidekickelvis »

Poeh..... dat zal niet makkelijk worden..... Zal eens rondkijken.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Dukdalf »

Toevallig laatst twee blikjes 3P gehaald bij Van Toor in Alphen, en er stond meer in het schap...

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door dinck »

Jorg, ik heb nog wel een blikje 3P voor je als dank voor de lege flakeblikjes (ik rook het spul erg weinig, mijn aangebroken blikje gaat - denk ik - nog lang mee). Ik zou het rechtstreeks naar Laafke kunnen sturen. Met het vooruitzicht op mooier weer zouden we een meet in Delft of Rijswijk kunnen organiseren om de flakeblikjes in ontvangst te nemen.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Laafke

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Laafke »

Moeten we alleen even adressen uitwisselen....ik heb het adres van Jörg gehad maar kan het niet terugvinden....

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Sidekickelvis »

dinck schreef:Jorg, ik heb nog wel een blikje 3P voor je als dank voor de lege flakeblikjes (ik rook het spul erg weinig, mijn aangebroken blikje gaat - denk ik - nog lang mee). Ik zou het rechtstreeks naar Laafke kunnen sturen. Met het vooruitzicht op mooier weer zouden we een meet in Delft of Rijswijk kunnen organiseren om de flakeblikjes in ontvangst te nemen.

Goed idee. En die meet moet toch gebeuren qua handschoenen. Ik pb mijn adres wel ff naar Laafke. En bedankt voor het aanbod, je hebt weer blikjes tegoed.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Laafke

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Laafke »

Goed, SKE dan gaan de 3 nonnen morgen op reis.

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door dinck »

Ha GJ, het blikje gaat morgen op de post!
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4215
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Ribbon »

Omdat ik de Orlik versie van Three Nuns wat flauwtjes vind, had ik het idee opgevat om er wat perique aan toe te voegen.

Gisteren kreeg ik wat perique van dinck (waarvoor dank), en vandaag heb ik die in verschillende verhoudingen door de Three Nuns heen gemengd. Op basis van dit artikel heb ik twee potjes gemaakt met, de een met 7% en de ander met 15% perique.

Het is een experiment, en wel een erg leerzame. Momenteel rook ik een pijpje met die van 7% en die heeft al aardig wat 'oomph'. De perique prikkelt de neus en is in deze hoeveelheid aardig dominant. Eigenlijk iets te dominant, de andere ingrediënten raken namelijk een beetje ondergesneeuwd. Ik ben bang dat die van 15% echt veel te veel van het goede is. Beter had ik een paar kleine samples kunnen maken, maar helaas was mijn weegschaal niet in staat om zulke kleine hoeveelheden af te wegen.

Toch vraag ik me af hoe deze blend in het verleden maar liefst 22% perique heeft kunnen bevatten. Uiteraard verschilt mijn 'thuisblenden' erg van de manier hoe het in de fabriek wordt gemaakt. Ik heb de schijfjes los gewreven om de perique goed door de rest te kunnen mengen. De perique die ik heb gebruikt is die van Robert McConnell.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Arno »

Ribbon schreef:Omdat ik de Orlik versie van Three Nuns wat flauwtjes vind, had ik het idee opgevat om er wat perique aan toe te voegen.

Gisteren kreeg ik wat perique van dinck (waarvoor dank), en vandaag heb ik die in verschillende verhoudingen door de Three Nuns heen gemengd. Op basis van dit artikel heb ik twee potjes gemaakt met, de een met 7% en de ander met 15% perique.

Het is een experiment, en wel een erg leerzame. Momenteel rook ik een pijpje met die van 7% en die heeft al aardig wat 'oomph'. De perique prikkelt de neus en is in deze hoeveelheid aardig dominant. Eigenlijk iets te dominant, de andere ingrediënten raken namelijk een beetje ondergesneeuwd. Ik ben bang dat die van 15% echt veel te veel van het goede is. Beter had ik een paar kleine samples kunnen maken, maar helaas was mijn weegschaal niet in staat om zulke kleine hoeveelheden af te wegen.

Toch vraag ik me af hoe deze blend in het verleden maar liefst 22% perique heeft kunnen bevatten. Uiteraard verschilt mijn 'thuisblenden' erg van de manier hoe het in de fabriek wordt gemaakt. Ik heb de schijfjes los gewreven om de perique goed door de rest te kunnen mengen. De perique die ik heb gebruikt is die van Robert McConnell.
Laat het maar eens driekwart jaar rusten. Weet je nog die zelfgemaakte VaPer die je hebt gerookt van me? Je zei dat de perique (10% zit er in) wat te overduidelijk was, er te dik boven op lag. Van de week heb ik de weckpot weer eens open gemaakt en de blend gerookt. De perique is nu mooi samengesmolten met de rest van de tabakken en vormt een mooi geheel. Dus geef de 3 nonnen met perique even de tijd zou ik zeggen :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4215
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Ribbon »

Ah, bedankt voor de tip Arno. Ik vermoedde al iets in die richting. Ga ik doen.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5376
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Paasei »

Moest er iemand in WW de drie nonnen bij hebben zou ik toch graag nog eens een sampeltje bemachtigen.

Ooit een keer een sample gekregen van Gypsco een jaar of vijf geleden, maar het enige wat ik me nog herinner is dat ik het toen niet speciaal vond. Ondertussen meer naar de Va/Pers gedraaid, Escudo lekker bevonden, en dus wil ik de nonnen nog eens een kans geven.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4215
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Ribbon »

Echter is Three Nuns tegenwoordig geen VaPer meer Paasei.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5376
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Paasei »

Ah, dat zal me er toen aan tegen hebben gestoken!
Pure Va ligt me niet, maar een Va/Per wel...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4215
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Ribbon »

Paasei schreef:Ah, dat zal me er toen aan tegen hebben gestoken!
Pure Va ligt me niet, maar een Va/Per wel...
Als mijn experimentje wat langer heeft gerijpt stuur ik je ter zijner tijd wel een sample. Verwacht geen wonderen, het is maar een probeersel. :wink:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Toon »

Hoewel er altijd wel iets aan te merken valt op de nieuwe versie van MacBaren vindt ik hem toch prima, al moet ik zeggen dat ik hem al even niet meer het gehad.
Deze tabak was een aantal jaren in de vaste roulatie. Dat rokerige en peperige beviel me erg goed, zeker op windstille herfst-/ winteravonden tijdens een wandeling.

Maar los daarvan een vraag.
Ik was afgelopen week aan het rondsurfen op het web en ik weet echt niet meer waar ik zat (ons forum? of Tobaccoreviews? of .....?)
Ik kwam een tabak tegen waarvan werd gezegd dat het de liefhebbers van de nonnetjes zeker zou aanspreken, maar in deze versie zat meen ik wel weer wat perique.
Ergens staat mij bij dat het een tabak van HU tobacco is, maar kan net zo goed mcClelland zijn geweest.

Natuurlijk, toen ik hem las, dacht ik: dat vergeet ik niet. Ik kijk straks wel weer even, maar zoals dat gaat: glad vergeten.

Dus... wie o wie zou kunnen helpen wat dit geweest zou kunnen zijn?
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6377
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Wowbagger »

Toon schreef:Hoewel er altijd wel iets aan te merken valt op de nieuwe versie van MacBaren vindt ik hem toch prima, al moet ik zeggen dat ik hem al even niet meer het gehad.
Deze tabak was een aantal jaren in de vaste roulatie. Dat rokerige en peperige beviel me erg goed, zeker op windstille herfst-/ winteravonden tijdens een wandeling.

Maar los daarvan een vraag.
Ik was afgelopen week aan het rondsurfen op het web en ik weet echt niet meer waar ik zat (ons forum? of Tobaccoreviews? of .....?)
Ik kwam een tabak tegen waarvan werd gezegd dat het de liefhebbers van de nonnetjes zeker zou aanspreken, maar in deze versie zat meen ik wel weer wat perique.
Ergens staat mij bij dat het een tabak van HU tobacco is, maar kan net zo goed mcClelland zijn geweest.

Natuurlijk, toen ik hem las, dacht ik: dat vergeet ik niet. Ik kijk straks wel weer even, maar zoals dat gaat: glad vergeten.

Dus... wie o wie zou kunnen helpen wat dit geweest zou kunnen zijn?
Zou die nieuwe Cabbie's Mixture van SG niet wat kunnen zijn in dit geval Toon? http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=47&t=9160

Met beiden geen ervaring overigens...

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Toon »

Wowbagger =D> =D>

Ik weet niet zeker of ik zelf deze bedoelde, maar ik had inderdaad de meesterlijke review van PhilipV gelezen.
Ik verwacht dat deze hoog op mijn lijstje gaat komen.

Nou nog even kijken waar ik die kan halen. Ik zal het topic eens helemaal doorlezen.
Is het al in Nederland te krijg of moet ik dan onze oosterburen bezoeken?
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4215
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Ribbon »

Het zou zo maar eens kunnen dat je Wessex Brigade Souvereign bedoeld:
http://www.tobaccoreviews.com/blend/191 ... -curly-cut

Heb deze dankzij Claude mogen roken. Als de oude (perique bevattende) TN ongeveer zo smaakte als de Wessex nu, dan snap ik wel dat er wat mensen afhaken bij de huidige TN. Op zichzelf is het een prima tabakje, maar eigenlijk niet vergelijkbaar met de 'grote smaken' van perique bevattende curly's.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1161
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bell's - Three Nuns

Bericht door Pieter »

Als het een HU blend was, moet het haast wel de Director's Cut zijn geweest: http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=3596
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Plaats reactie