TIMM - Tequila Sunrise

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

TIMM - Tequila Sunrise

Bericht door mawi »

Afbeelding

A predominantly bright Virginia Mixture of sun-ripe African provenances with some Black Cavendish.

The interesting flavor composition of cherry, cinnamon, almonds and a dash of amaretto makes this tobacco a unique pleasure.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

lijkt me een aparte smaak zo al die smaken bijelkaar, interesant !

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Vanavond gerookt en ik moet eerlijk zeggen dat ik die smaken niet proefde. Ik vond de kamernoot ook tegenvallen en de aroma was een beetje zoek. Het kan zijn dat ik het moet laten luchten een beetje of beter mengen... ik moet een aantal keren deze nog roken alvorens ik een betere oordeel kan geven.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

gevalletje van het doosje ziet er beter uit dan de tabak ? afijn we zullen zien hoe het verder verloopt

Gebruikersavatar
Matthrov
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 mar 2011 10:51
Locatie: Mijdrecht

Re: TIMM - Tequila Sunrise

Bericht door Matthrov »

Op zoek naar iets zoets heb ik me tot de aankoop van een doos Tequila Sunrise laten verleiden.

Bij opening ruikt de tabakinderdaad bijzonder zoet, met een boventoon van kaneel.
Eenmaal opgestoken was het eerst moeilijk om een beetje smaak te herkennen. Wel bleef de tabak wat zoet.
Nadat ik hem een paar dagen heb gelaten voor wat hij was (niet echt interessant en dus niet gerookt), heb ik toch besloten om de doos op te maken.
Over een periode van een week of twee verdeeld, kwam langzamerhand wat meer smaak (anders dan alleen maar zoet) naar boven.
Vooral een Amaretto-achtige smaak is te herkennen.

Ik heb de tabak in verschillende pijpen geprobeerd, het beste is hij me bevallen in middelgrote, iets hogere koppen.
In een Falcon werd hij steeds te heet (heb ik wel met meer tabakken daarin), maar in een andere 'metalpipes'zoals een Kirsten, een Duncan Delta en een Tanganjika metal met meerschuim had ik daar geen last van.

Waar de in het begin van de doos de pijp halverwege nog de smaak verloor en alleen hete rook leek te produceren, kwam na een week regelmatig roken de smaak wat beter door.
Hoewel de tabak niet overdreven vochtig aanvoelde, moest hij blijkbaar toch eerst wat ademen om op smaak te komen.
De laatste 50 gram gaven meer smaak, die ik overigens niet met Tequila Sunrise associeer, maar eerder met Amaretto en kaneel.

Feit is wel dat het niet moeilijk is om de tabak koel te blijven roken in de meeste pijpen.

Voor de liefhebbers van sterk gearomatiseerde tabakken zijn er betere keuzes, hoewel de verpakking natuurlijk wel apart is.
Maar dat lijkt me niet genoeg om deze tabak nog een keer aan te schaffen.

Matthijs
Je fume, donc je suis.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: TIMM - Tequila Sunrise

Bericht door jarnogab »

Een duidelijke review waar ik iets aan heb. Bedankt, ik zal deze tabak voorlopig maar niet aanschaffen denk ik.
Groeten,
jarnogab

diego
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 feb 2011 22:59
Locatie: BE

Re: TIMM - Tequila Sunrise

Bericht door diego »

is deze in belgie verkrijgbaar of enkel via internetwinkels
savinelli,winslow,bigben,dirk claessen
greetz diego

Winslow Collector

Re: TIMM - Tequila Sunrise

Bericht door Winslow Collector »

diego schreef:is deze in belgie verkrijgbaar of enkel via internetwinkels
DanPipe / Dan Tobacco. Heb hem ook al eens gerookt en het is geen blijvertje geworden.

Plaats reactie