Havezaethe - Heraut

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
The_Cigar
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:52
Locatie: Groningen

Havezaethe - Heraut

Bericht door The_Cigar »

Jammer dat al mijn oude reviews weg zijn :(
Misschien krijg ik ooit nogeens zin om ze weer te posten.
Mijn nieuwste aanwinst is de Havezaethe Heraut.
Dit tabakje uit compaenen huis is goedkoop maar toch goed te doen. De snede is grof en kort (op deze manier heb ik het alleen nog maar bij de compaenen tabakken gezien.

Dit is wat ze er zelf over vertellen:
Tabakssoorten: Black Cavendish en Virginia
Creatieve tabak welke is afgerond met
een vleugje vanille en Canadese Maple siroop
Aroma: Vanille, maple
Snede: Middelgrof en fijn
Pijpenkop: Ruime kop

Ik vind zelf dat er meer een krentensmaak aanzit. Voor de omgeving is deze tabak redelijk aangenaam. Een sigaarrokende vriend die naast mij zat terwijl een pijp met deze tabak rookte, rook hem zelfs niet. Pas toen ik hem in het gezicht blies kon hij een geuranalyse maken. Hij herkende ook de krenten. Voor 6 euro per pakje een prima tabakje!

Plaatje:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
The_Cigar
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:52
Locatie: Groningen

Bericht door The_Cigar »

Ik heb het pakje al een goed eind opgerookt en ik moet zeggen dat de smaak me tegen gaat staan. Ik kreeg gisteren ook een bittere nasmaak van de tabak. Meer mensen ervaring met deze tabak?
Afbeelding

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Ja, wederom mijn excuses!

Gelukkig wordt't nu wel gestructureerder opgezet. :)

Voor mij aanleiding om (mijn) reviews sowieso digitaal te registreren op eigen HDD.

Gebruikersavatar
Burrey
Berichten: 594
Lid geworden op: 10 jul 2010 01:39

Bericht door Burrey »

Een lastige tabak om te beschrijven. Zelf vind ik de Heraut een beetje een afgevlakte tabak.

De smaak en geur fluisteren zachtjes "krenten" in mijn oor als ik deze tabak rookte. Smaak was moeilijk te ontdekken, maar dit is mede afhankelijk van het feit dat ik nog niet zo lang rook.

Toch een te tamme tabak, zijn broer de "Edelman" beviel mij een stuk beter door een meer uitgesproken smaak die ik makkelijker kon proeven.

Plaats reactie