Dunhill - Standard Mixture Medium

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Dunhill - Standard Mixture Medium

Bericht door dr. Watson »

Brand: Dunhill
Blender: Dunhill
Tin Description: Latakia, Orientals, East Carolina and Georgian, all lightly toasted. A slightly heavier companion to DUNHILL's Standard Mixture Mild. Traditional English.
Country of Origin: UK
Curing Group: Flue Cured
Contents: Virginia
Latakia
Oriental
Cut: Ribbon
Packaging: 50g. Tin
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... =S&TID=462

Afbeelding

Een Engelse mixture bestaande uit virginia's, latakia en turkse tabak. Qua kracht is deze tabak even zwaar als de early morning pipe. De smaak is alleen net even anders door de toevoeging van de turkse tabak.
Eerlijk gezegd zou ik in een blinde smaaktest waarschijnlijk niet de beide tabakken kunnen herkennen. Maar toch proef ik toch een klein verschil met de early morning pipe. Hij is iets minder uitgesproken van smaak.
Met filter moet je de tabak niet roken want dan proef je hem niet volledig.
Laatst gewijzigd door dr. Watson op 14 dec 2010 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
boyenne
Berichten: 423
Lid geworden op: 26 okt 2009 16:55

Bericht door boyenne »

Dunhill's Standard Mixture Medium is mijns inziens een heerlijke uitgebalanceerde, niet op de voorgrond tredende Engelse mixture met een hoge mate van complexiteit, zodat deze allerminst als "saai" te bestempelen is.

Ik ervaar DSM als een lichtere variant van Peterson's Old Dublin. DSM is subtieler, rustiger. Een tikje minder zoet, een tikje minder latakia. Het is zeer jammer dat deze tabak niet meer te koop is in de winkels, anders zou ik altijd wel een blikje geopend hebben. Wellicht is er iemand die nog een paar ongeopende blikken heeft?
boyenne Afbeelding

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

als ik dat zo zie nog wel te verkrijgen.

http://www.churchillsofnorwich.com/inde ... ductId=219

http://www.4noggins.com/browseproducts/ ... M-50g.HTML
ff een snalle google erop los gelaten.
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
boyenne
Berichten: 423
Lid geworden op: 26 okt 2009 16:55

Bericht door boyenne »

Inmiddels is DSM echt een van mijn favoriete tabakken, en tegelijkertijd loop ik al de hele dag met een triest gevoel rond: De tabak is op. Ik had van Janneman een forse hoeveelheid meegekregen gedurende ons zeer aangename bezoek bij hem thuis (moeten we nog eens overdoen!) en ook daarna heb ik wederom van The Oracle een goed hoeveelheidje meegekregen..... nu is het gedaan met het feest en met de verkrijgbaarheid.

Was vandaag bij Tabaksspeciaalzaak Haddocks en ook deze beste man vertelde dat hij niet meer te verkrijgen was.

Help! 8p
boyenne Afbeelding

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

In Engeland en de VS weer te verkrijgen. In Duitsland was hij altijd nog verkrijgbaar. NL heeft helaas nog geen distributeur.

Gebruikersavatar
willemvb
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 dec 2010 14:06

Bericht door willemvb »


Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Eerste post aangevuld
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Deze tabak heb ik bij een eerste bezoek aan Willem Schimmel gekocht. Bij mijn vriendin thuis maakte ik het blikje open en daar kwam de bekende Dunhill latakia lucht al tevoorschijn. Hmz.. Ik rookte een pijp ervan en nog steeds hmz.. De volgende dag nog een en weer hmz..
Nu, ongeveer 2 maanden na mijn laatste pijp met Standard Mixture besloot ik er nog eentje te roken. De laatste tijd ben ik veel tabakken met latakia erin aan het roken en misschien dat het daardoor komt maar de reuk uit het blikje sprak me opeens een stuk meer aan. Mijn kleine Peterson 317 was al gauw volgestopt waarop de tabak erin werd gestreeld door het vuur uit mijn Zippo. Hmm... Hmmmmm.... Hmmmm!!! Best lekker! Verdorie zeg, er zit eigenlijk best wel veel in in deze tabak. Beetje zoet, beetje latakia, beetje Turkse tabakken maar dan niets wat echt overheerst. Inderdaad een beetje het lichtere broertje van Old Dublin, die ik trouwens ook al lang niet meer heb gerookt.. Naja, morgen weer een dag!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Vanmorgen was ik bij Compaenen Van Orsouw in Oss en daar zag ik zowaar nog 1 blik Dunhill Standard Mixture Medium liggen. Aangezien ik deze tabak al heb heb ik hem niet gekocht maar misschien dat iemand anders er wel interesse in heeft. Onderweg naar huis schoot het me te binnen dat het wel eens zou kunnen gaan om een wat ouder blik. Dunhill wordt hier per slot van rekening niet meer verkocht..

Van Orsouw / A
Galerij 12
5341 CL Oss
0412 646 615 ‎

robertas

Bericht door robertas »

Blijf het een perfecte tabak vinden, al is Early morning soms nog net iets interessanter.

Gebruikersavatar
pipealicious
Berichten: 281
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: Dunhill - Standard Mixture Medium

Bericht door pipealicious »

Heb 'm vandaag voor 't eerst gerookt in mijn peterson pot en ik moet zeggen dat ik 'm erg lekker vond, ook al rook hij wat vochtig.
Ik moet 'm natuurlijk nog leren kennen en kijken hoe hij best stopt. Ik heb de indruk dat hij vrij strak kan aangestampt worden.
Wat me vooral opvalt is dat, ondanks de mildheid van de tabak, er een lekker lange nasmaak van op je verhemelte blijft hangen.
Dit sis iets waar ik echt van kan genieten: je rookt een lekkere tabak en dan blijf je'm nog een paar uur naproeven ook.
Ik ga hier zeker mee door, en ben erg benieuwd om nog andere Dunhill blends te proberen

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Dunhill - Standard Mixture Medium

Bericht door Nekker »

pipealicious schreef:Heb 'm vandaag voor 't eerst gerookt in mijn peterson pot en ik moet zeggen dat ik 'm erg lekker vond, ook al rook hij wat vochtig.
Ik moet 'm natuurlijk nog leren kennen en kijken hoe hij best stopt. Ik heb de indruk dat hij vrij strak kan aangestampt worden.
Wat me vooral opvalt is dat, ondanks de mildheid van de tabak, er een lekker lange nasmaak van op je verhemelte blijft hangen.
Dit sis iets waar ik echt van kan genieten: je rookt een lekkere tabak en dan blijf je'm nog een paar uur naproeven ook.
Ik ga hier zeker mee door, en ben erg benieuwd om nog andere Dunhill blends te proberen
Indien je het wat zwaarder wil maken is de Nightcap zeker een aanrader. Zoals de naam zelf zegt is het een perfect slaapmutsje om een nacht vol zoete dromen in te gaan.

Anderzijds is de London Mixture ook echt een zeer sterke tabak van Dunhill.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
pipealicious
Berichten: 281
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: Dunhill - Standard Mixture Medium

Bericht door pipealicious »

Ik zag ergens op youtube dat ook royal yacht erg veel nicotine bevat (werd daar vergeleken met irish flake van peterson).
Ik geniet nog steeds en meer van m'n eerste blik Standard Mixture, wat een lekkere nasmaak. Ook lekker met koffie erna, en zelfs ook cola, lol.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Dunhill - Standard Mixture Medium

Bericht door Arno »

pipealicious schreef:Ik zag ergens op youtube dat ook royal yacht erg veel nicotine bevat
Yup, lekker tabakje maar jemig, wat een nicotinestoot! Dat is voor mij wel een beetje een afknapper..
Afbeelding

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Dunhill - Standard Mixture Medium

Bericht door smoking-rob »

Nekker schreef:
pipealicious schreef:Heb 'm vandaag voor 't eerst gerookt in mijn peterson pot en ik moet zeggen dat ik 'm erg lekker vond, ook al rook hij wat vochtig.
Ik moet 'm natuurlijk nog leren kennen en kijken hoe hij best stopt. Ik heb de indruk dat hij vrij strak kan aangestampt worden.
Wat me vooral opvalt is dat, ondanks de mildheid van de tabak, er een lekker lange nasmaak van op je verhemelte blijft hangen.
Dit sis iets waar ik echt van kan genieten: je rookt een lekkere tabak en dan blijf je'm nog een paar uur naproeven ook.
Ik ga hier zeker mee door, en ben erg benieuwd om nog andere Dunhill blends te proberen
Indien je het wat zwaarder wil maken is de Nightcap zeker een aanrader. Zoals de naam zelf zegt is het een perfect slaapmutsje om een nacht vol zoete dromen in te gaan.

Anderzijds is de London Mixture ook echt een zeer sterke tabak van Dunhill.
Mijn ervaring met het roken van tabak met een hoog nicotine gehalte vlak voor het slapen is juist dat de slaap uitblijft door de nicotine buzz!
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Dunhill - Standard Mixture Medium

Bericht door Nekker »

smoking-rob schreef:
Nekker schreef:
pipealicious schreef:Heb 'm vandaag voor 't eerst gerookt in mijn peterson pot en ik moet zeggen dat ik 'm erg lekker vond, ook al rook hij wat vochtig.
Ik moet 'm natuurlijk nog leren kennen en kijken hoe hij best stopt. Ik heb de indruk dat hij vrij strak kan aangestampt worden.
Wat me vooral opvalt is dat, ondanks de mildheid van de tabak, er een lekker lange nasmaak van op je verhemelte blijft hangen.
Dit sis iets waar ik echt van kan genieten: je rookt een lekkere tabak en dan blijf je'm nog een paar uur naproeven ook.
Ik ga hier zeker mee door, en ben erg benieuwd om nog andere Dunhill blends te proberen
Indien je het wat zwaarder wil maken is de Nightcap zeker een aanrader. Zoals de naam zelf zegt is het een perfect slaapmutsje om een nacht vol zoete dromen in te gaan.

Anderzijds is de London Mixture ook echt een zeer sterke tabak van Dunhill.
Mijn ervaring met het roken van tabak met een hoog nicotine gehalte vlak voor het slapen is juist dat de slaap uitblijft door de nicotine buzz!
Daarom rook ik hem ook altijd in een klein pauze pijpje... :mrgreen: :wink:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Kapitein Haddock
Berichten: 530
Lid geworden op: 02 mei 2010 11:08
Locatie: Verenigd Koninkrijk

Re: Dunhill - Standard Mixture Medium

Bericht door Kapitein Haddock »

Dunhill Standard Mixture
Mengeling : Traditionele Engelse blend : de fijnste Latakia uit Cyprus en Oosterse tabak uit het Middellandse Zee gebied worden gemengd met de beste East Carolina en Georgia tabakken, licht geroosterd in de droogtrommels om de flavours te benadrukken. Deze populaire tabak heeft een bijzonder aromatische rijke smaak.
Smaak : licht gekruid met een volaromatisch Latakia flavour
Kracht : mild tot volaromatisch
Branding : medium
Beste pijpformaat : medium

Bron: http://huisverloo.createsend1.com/t/r-l ... rlksuty-k/

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 mei 2016 11:56

Re: Dunhill - Standard Mixture Medium

Bericht door Bastiaan »

Interessant ! Kijk eens wat ik heb ? En Nog helemaal dicht... dat wordt genieten ! Ben benieuwd hoe die valt in vergelijking met de old dublin... dus wordt vervolgd, ik wacht er even mee tot de honeycomb van sabina er is en ik die heb ingerookt... en dan ? dat wordt smullen geblazen !!

[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016101 ... a3e6e7.jpg[/img]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie