Winslow - Harlekin

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Whitesnake

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door Whitesnake »

Zou misschien wel eens kunnen Rob...al moet ik zeggen dat het niet volle 100 % dezelfde tabak is. Nu weet ik niet meer juist om wèlke Amphora het ging. Alleszinds...lekker spul die Harlekin! :D

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door Deadl0ck »

Deze tabak als sample van Heer Bommel gekregen...

Wat een lekkere tabak! Fris en fruitig, niet te zwaar...

Maar oh wat werd mijn pijp heet, wat me toch maar weer benadrukte dat ik nog veel te leren heb. Ik heb ruim drie uur over mijn pijp gedaan. Op zich niet vervelend, maar lekker rustig doorroken was er helaas niet bij.

Zeker een tabak die ik, als ik wat meer bedreven ben, ga aanschaffen als een zondagse tabak.
Groet, Mark

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door robvoorburg »

Soms zitten er meer zondagen in mijn week, dan denk ik vooruit
met de geit, je leeft maar 1 keer.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door Bommel »

Wellicht is de pijp iets te strak gestopt Deadl0ck en dan trekt ze niet zo.
Uit ervaring weet ik dat deze tabak wat los gestopt moet worden.
Dus als je deze tabak gekocht heb en het wat losser stopt dan kan iedere dag een zondag zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door Deadl0ck »

Heer Bommel, het zou me niks verbazen als ik hem niet optimaal gestopt heb. Ik hoop zondag dan ook nog wat tips her en der te bemachtigen, en natuurlijk ook veel observeren.

en uiteraard kan het vaker een zondag zijn dan een keer in de week... Maar mede vanwege het prijspunt zal dit zeker geen alledaagse tabak worden, meer een speciaal moment tabak. En zo hoort het ook voor zo'n product, kwaliteit om van te genieten... en speciaal te houden.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door lestat »

bij huis verloo verkopen ze hem ook voor 20 euro. Hij is zijn geld in ieder geval waard. Toen ik de doos nog maar open deed en de lucht rook was ik verkocht.
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door lestat »

Heeft me serieus doen schrikken vandaag. Bij een 2e maal aansteken ergens tegen het einde gaf hij een kleine ontploffing. Een stukje brandende tabak vloog net niet op me.
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door Luys »

lestat schreef:Heeft me serieus doen schrikken vandaag. Bij een 2e maal aansteken ergens tegen het einde gaf hij een kleine ontploffing. Een stukje brandende tabak vloog net niet op me.
Geeft een heel andere draai aan die stickers met 'Roken is dodelijk'... ;)
Gelukkig is het met een sisser afgelopen!
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door lestat »

en met sissen wordt niet het geluid bedoeld dat gepaard gaat bij een bepaalde straal vocht :)
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
Alvader
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2012 16:14
Locatie: Doesburg

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door Alvader »

Deadl0ck schreef:Heer Bommel, het zou me niks verbazen als ik hem niet optimaal gestopt heb. Ik hoop zondag dan ook nog wat tips her en der te bemachtigen, en natuurlijk ook veel observeren.

en uiteraard kan het vaker een zondag zijn dan een keer in de week... Maar mede vanwege het prijspunt zal dit zeker geen alledaagse tabak worden, meer een speciaal moment tabak. En zo hoort het ook voor zo'n product, kwaliteit om van te genieten... en speciaal te houden.
effe een late reactie op je opmerking beste deadlock; WO larson's fine and elegant is een betaalbare tabak die (in mijn optiek) niet onder doet qua smaak voor de Harlekin. Beide heb ik open liggen en ik durf te zweren dat ik moeite zou hebben ze van elkaar te scheiden als ik niet beter wist. :wink:
'There was never a winner who wasnt a beginner'

Whitesnake

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door Whitesnake »

Alvader schreef:
Deadl0ck schreef:Heer Bommel, het zou me niks verbazen als ik hem niet optimaal gestopt heb. Ik hoop zondag dan ook nog wat tips her en der te bemachtigen, en natuurlijk ook veel observeren.

en uiteraard kan het vaker een zondag zijn dan een keer in de week... Maar mede vanwege het prijspunt zal dit zeker geen alledaagse tabak worden, meer een speciaal moment tabak. En zo hoort het ook voor zo'n product, kwaliteit om van te genieten... en speciaal te houden.
effe een late reactie op je opmerking beste deadlock; WO larson's fine and elegant is een betaalbare tabak die (in mijn optiek) niet onder doet qua smaak voor de Harlekin. Beide heb ik open liggen en ik durf te zweren dat ik moeite zou hebben ze van elkaar te scheiden als ik niet beter wist. :wink:
+1 Alvader!

(of de Larsen (Masters Blend) Golden dream...verukkelijk!!!

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door jarnogab »

Ik heb een tijdje geleden een heel royale sample van WC mogen ontvangen.
Sinds een paar dagen heb ik al een tweetal pijpen gerookt van deze tabak.
OK, het is niet fair om een tabak na slechts 2 pijpen te beoordelen, maar man...wat een heerlijke tabak.
Deze ga ik met stip noteren op mijn wishlist en zal de eerste zijn die ik aanschaf!
Groeten,
jarnogab

Whitesnake

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door Whitesnake »

jarnogab schreef:Ik heb een tijdje geleden een heel royale sample van WC mogen ontvangen.
Sinds een paar dagen heb ik al een tweetal pijpen gerookt van deze tabak.
OK, het is niet fair om een tabak na slechts 2 pijpen te beoordelen, maar man...wat een heerlijke tabak.
Deze ga ik met stip noteren op mijn wishlist en zal de eerste zijn die ik aanschaf!
+1 Zjarno!

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door Bommel »

Ik rook deze tabak al een tijdje en het is lekker genieten zeker nu de dagen aan het korten zijn en het buiten guurder wordt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
JanSt
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 jan 2013 11:31
Locatie: Lemele

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door JanSt »

Mijn zoon heeft onlangs bij Dane Pipe, Winslow no1, (€19,60 / 100 gram) no 2 ( 17,90 / 100 gram) en Harlekin (€25,20 per 100 gram) besteld en zo nu en dan stop ik een pijp van hem (en hij van mij). Hij houdt het bij de Winslow, terwijl ik graag van wat meer variatie houd. Harlekin is echter een heerlijke tabak, fris en fruitig en blijft smaken tot het laatst. Een rustig brandende tabak, waar je weinig omkijken naar hebt. Ik vind het een heerlijke ochtend tabak en een fijne roomnote. Dit ervaar ik overigens meer als ik niet zelf de tabak rook, maar mijn zoon. Het prijsverschil tussen NO 1 en Harlekin bedraagt bijna 5 euro. Ik houd het daarom bij Winslow 1 die ik nu standaard op voorraad heb, maar Harlekin, zal ik zeker nog een keer aanschaffen. Winslow 2 vind ik persoonlijk iets minder, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik hier nog maar 1 pijp van gerookt heb.
mijn Winslow ranglijst is dus:

1. Winslow No 1
2. Harlekin
3. Winslow No 2
Met vriendelijke groet,
Jan

All that is gold does not glitter

Gebruikersavatar
Rhialto
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 mar 2013 17:30

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door Rhialto »

Na wat blikken No1 te hebben gerookt was ik nieuwsgierig naar de harlekin van Winslow.
Eerste pijp is ff wennen, vooral het fruitige...

Maar na een paar pijpen, eigenlijk net zo lekker, al denk ik toch dat mn volgende tabak weer de No 1 zal zijn, net wat complexer. Eigenlijk hoef ik geen ander, met de harlekin als variatie nu en dan.

Het harlekin blik te erg fraai trouwens.

Gebruikersavatar
eka_nl
Berichten: 413
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:43
Locatie: Arnhem

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door eka_nl »

Ik had ongevraagd een sample hiervan gekregen van Calinero en man man wat ben ik hem dankbaar =D> :-? Ik zal eerlijk zeggen dat ik naar dit soort smaak en geur sensaties op zoek was toen ik begon met pijp roken! Ik heb natuurlijk nog veel ervaring op te doen maar dit is wel zo verschrikkelijk lekker. Hier moet maar snel een blikje van komen en ik denk dat ik de andere Winslow tabakken ook maar snel moet uitproberen. De smaak blijft werkelijk totdat het laatste stukje tabak getransformeerd is naar as. Ik probeer het zo langzaam mogelijk te roken waardoor je de maximale smaaksensatie krijgt wat wel betekend dat ik hem een paar keer opnieuw moet aansteken. Dat vind ik op zich helemaal geen probleem eigenlijk, na even aan tampen gaat hij gelijk weer aan en ik proef geen verschil na opnieuw aansteken. Ja, deze tabak is echt genieten voor mij.

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door rivulus »

Ik heb net mijn eerste pijpje hiermee gerookt. Hij smaakte mij wat zurig, maar dat kan meer aan mij liggen; de laatste tijd staat bijna alle tabak me tegen en kan ik alleen mengsels met veel Latakia velen.

Wat me wel opviel is dat dit geen blik is voor lang opslaan. Het is een non-vacuum blik met daarin een dichtgevouwen maar niet geseald plastic zakje. Als je dit langdurig wilt opslaan zou ik het overpakken.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door Afficionado »

Heren, ik lees hier een prijs van 27 Euro voor 100 gram in 2011.

Zou het dan toch kunnen zijn dat de prijzen aan het dalen zijn want ik heb gisteren 22,40 Euro betaald hier in Belgistan en ik weet zo goed als zeker dat dit geen oude stock is.

Of zijn we in België echt zoveel goedkoper dan in Nederland ?
Happy smoking

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door Massis »

Afficionado schreef:Heren, ik lees hier een prijs van 27 Euro voor 100 gram in 2011.

Zou het dan toch kunnen zijn dat de prijzen aan het dalen zijn want ik heb gisteren 22,40 Euro betaald hier in Belgistan en ik weet zo goed als zeker dat dit geen oude stock is.

Of zijn we in België echt zoveel goedkoper dan in Nederland ?
Nederland > België > Duitsland > PRF Meetings , betreft prijzen van tabak, althans zover ik weet...
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door Arno »

Afficionado schreef:Heren, ik lees hier een prijs van 27 Euro voor 100 gram in 2011.

Zou het dan toch kunnen zijn dat de prijzen aan het dalen zijn want ik heb gisteren 22,40 Euro betaald hier in Belgistan en ik weet zo goed als zeker dat dit geen oude stock is.

Of zijn we in België echt zoveel goedkoper dan in Nederland ?
Huidige prijs in NL is €30. Langzaam kruipt het dichter bij elkaar maar België is nog steeds behoorlijk wat goedkoper qua tabak dan NL.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door Afficionado »

Ik wist niet dat pijp tabak zoveel duurder was in Nederland.

Ik werk nogthans op 500 meter van de Nederlandse grens maar koop mijn pijptabak in België, Zwitserland en Duitsland.

Van sigaren wist ik dat ze doorgaans iets goedkoper waren in Nederland dan België.

Ik denk dat ik van deze Harlekin dan maar tijdig een aantal doosjes zal inslaan want ook bij ons zullen de prijzen stijgen.
Happy smoking

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door Arno »

Afficionado schreef:Ik wist niet dat pijp tabak zoveel duurder was in Nederland.

Ik werk nogthans op 500 meter van de Nederlandse grens maar koop mijn pijptabak in België, Zwitserland en Duitsland.

Van sigaren wist ik dat ze doorgaans iets goedkoper waren in Nederland dan België.

Ik denk dat ik van deze Harlekin dan maar tijdig een aantal doosjes zal inslaan want ook bij ons zullen de prijzen stijgen.
Nou ja, Harlekin is veel duurder, de rest ook wel maar minder in in verhouding. De importeur maakt Harlekin duur hier in NL.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mikali
Berichten: 1127
Lid geworden op: 21 sep 2011 16:57
Locatie: Ranst

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door Mikali »

Het feit dat Harlekin zo duur is, heeft dat niet iets te maken met de doos waar het in zit?
Is er niet zo iets als een luxe-verpakking?
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door Arclaud »

Afficionado schreef: Van sigaren wist ik dat ze doorgaans iets goedkoper waren in Nederland dan België.
Dat heeft volgens mij te maken met de toeslag van de importeur. Op Cubaanse sigaren (1 importeur) is het verschil enkele centen, terwijl dat voor sigaren uit andere landen (verschillende importeurs) soms wel twee euro is.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door Arno »

Mikali schreef:Het feit dat Harlekin zo duur is, heeft dat niet iets te maken met de doos waar het in zit?
Is er niet zo iets als een luxe-verpakking?
Ik denk dat je ook inderdaad een deel voor dat mooie doosje betaald..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Madmull
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 feb 2018 20:21

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door Madmull »

Gisteren een sample van Winslow Harlekin gekregen van Edler Tabak te Kleve.
Vandaag de Stanwell Vario nr13 met filter gestopt met deze tabak.
In het zakje ruikt hij heerlijk, vanille, kokos en een lichte zurige toon van citrus. Soms zelfs een lichte rum geur op de achtergrond.
De pijp aangestoken en wat op viel was meteen een overdaad van limoen, het leek zelfs alsof ik een slok limoncello had genomen, niet echt lekker.
Na een tijdje verdween de limoen smaak en kwam de smaak van vanille en kokos naar voren. Heerlijk deze smaak, echt genieten.
Ik wou net gaan geloven dat dit wel een lekkere tabak kon zijn ware het niet dat er weer een golf van limoen naar boven kwam. Limoen op zich kan lekker zijn maar overdaad maakt het niet lekker. Ik ben geen fan van limoncello.
Het lijkt erop dat men een tabak soort met een smaak infuseert en zo verschillende tabakken met verschillende smaakjes mengt.
Zo heeft elk blaadje tabak zijn eigen smaak
De cut is nogal grof en zo kan het gebeuren dat je net een groot stuk tabaksblad met citroen aan het roken bent.

Geen tongbite, de pijp werd niet heet. Op het laatst een klein bittertje van verbrande tabak.
Ik ga geen blik hiervan kopen daar ik geen fan ben van de limoensmaak. De prijs is ook aan de hoge kant.

groet
Mull

Gebruikersavatar
nicobakker
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 okt 2017 14:51
Locatie: Pijnacker

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door nicobakker »

Madmull schreef: 15 sep 2018 14:15 Gisteren een sample van Winslow Harlekin gekregen van Edler Tabak te Kleve.
Vandaag de Stanwell Vario nr13 met filter gestopt met deze tabak.
In het zakje ruikt hij heerlijk, vanille, kokos en een lichte zurige toon van citrus. Soms zelfs een lichte rum geur op de achtergrond.
De pijp aangestoken en wat op viel was meteen een overdaad van limoen, het leek zelfs alsof ik een slok limoncello had genomen, niet echt lekker.
Na een tijdje verdween de limoen smaak en kwam de smaak van vanille en kokos naar voren. Heerlijk deze smaak, echt genieten.
Ik wou net gaan geloven dat dit wel een lekkere tabak kon zijn ware het niet dat er weer een golf van limoen naar boven kwam. Limoen op zich kan lekker zijn maar overdaad maakt het niet lekker. Ik ben geen fan van limoncello.
Het lijkt erop dat men een tabak soort met een smaak infuseert en zo verschillende tabakken met verschillende smaakjes mengt.
Zo heeft elk blaadje tabak zijn eigen smaak
De cut is nogal grof en zo kan het gebeuren dat je net een groot stuk tabaksblad met citroen aan het roken bent.

Geen tongbite, de pijp werd niet heet. Op het laatst een klein bittertje van verbrande tabak.
Ik ga geen blik hiervan kopen daar ik geen fan ben van de limoensmaak. De prijs is ook aan de hoge kant.

groet
Mull
Ik ben er juist heel tevreden over. Het zeer verfrissend roken. Een leuke afwisseling na een hele dag rustige tabakken.

Gebruikersavatar
Madmull
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 feb 2018 20:21

Re: Winslow - Harlekin

Bericht door Madmull »

nicobakker schreef: 15 sep 2018 21:25
Ik ben er juist heel tevreden over. Het zeer verfrissend roken. Een leuke afwisseling na een hele dag rustige tabakken.
Dat kan, het limoen smaakje is helaas niet mijn ding. Zoals ik al schreef was de tabak zonder deze smaak een heerlijkheid.

Mull

Plaats reactie