WO Larsen - The Master's Blend - Sweet Aromatic

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

WO Larsen - The Master's Blend - Sweet Aromatic

Bericht door mawi »

WO Larsen - The Master's Blend - Sweet Aromatic

Afbeelding

Plaats hier jullie recensies

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Link naar Tobacco Review:

http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... S&TID=1325

Brand: W.O. Larsen
Blender: UNKNOWN
Tin Description: A superior aromatic mixture characterized by extra mild Black Cavendish tobaccos, mature Virginia and a touch of Burley. It has been flavored with an extrememly mild blend of sweet vanilla type flavors and fresh fruity notes to obtain a long-lasting taste and a very pleasant aroma. Easy to fill into a pipe, slow burning with a cool smoke.
Country of Origin: DK
Cut: Ribbon
Packaging: Pouch - 50 gram

Average Ratings
Strength: Mild to Medium
Flavoring: Medium
Taste: Medium
Room Note: Pleasant
Recommendation: Recommended

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Een hele lekkere, wat zoetige tabak, maar niet té in mijn ogen, brand prettig en geeft een smaakvolle roomnote, in mijn voorraad zeker een blijvertje
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Van het weekend een blik van 100 gram gekocht. Deze heeft weliswaar een blauw etiket, en is errugg lekkerrrr... Deze gaat zeker in mijn favo's terugkomen. De roomnote is ook erg zacht en zeer aangenaam.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Zachte, zoete tabak. Kan mij enorm bekoren en voor mij iets dat in mijn vaste collectie zal blijven.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re:

Bericht door Master-Fan »

St Patrick schreef:Van het weekend een blik van 100 gram gekocht. Deze heeft weliswaar een blauw etiket, en is errugg lekkerrrr... Deze gaat zeker in mijn favo's terugkomen. De roomnote is ook erg zacht en zeer aangenaam.
:B
is de blauwe niet de golden dream ipv de sweet aromatic ?
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re:

Bericht door Kynikos »

Eliminator schreef:Een hele lekkere, wat zoetige tabak, maar niet té in mijn ogen, brand prettig en geeft een smaakvolle roomnote, in mijn voorraad zeker een blijvertje
Exact dit, waar ik nog aan toe wil voegen dat 't me opviel dat 't aroma gedurende de hele rooksessie aan wezig leek te blijven. Kwaliteits aromatic dus. Helaas heb ik hem dan weer niet op voorraad op het moment.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: WO Larsen - The Master's Blend - Sweet Aromatic

Bericht door St Patrick »

Noop, ik heb hier toch echt een blik met een blauw etiket....
Kijk maar:
Afbeelding

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: WO Larsen - The Master's Blend - Sweet Aromatic

Bericht door Master-Fan »

St Patrick schreef:Noop, ik heb hier toch echt een blik met een blauw etiket....
Kijk maar:
Afbeelding

:B
bijzonder zeg, dat ze dan toch dezelfde kleur kiezen als van de golden dream. Verder staat sweet aromatic er wel duidelijk op.
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: WO Larsen - The Master's Blend - Sweet Aromatic

Bericht door St Patrick »

Master-Fan schreef:
St Patrick schreef:Noop, ik heb hier toch echt een blik met een blauw etiket....
Kijk maar:
Afbeelding

:B
bijzonder zeg, dat ze dan toch dezelfde kleur kiezen als van de golden dream. Verder staat sweet aromatic er wel duidelijk op.
Dat zeg ik.... Ik heb een blik met een blauw etiket... :lol: :?
Maar zouden het dezelfde tabakken zijn of zit er verschil in...???? Misschien dat ik het aan Willem Schimmel kan vragen, misschien dat hij weet hoe en wat...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: WO Larsen - The Master's Blend - Sweet Aromatic

Bericht door Master-Fan »

m'n volgende pakje wordt gewoon ipv de golden dream de sweet aromatic.
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: WO Larsen - The Master's Blend - Sweet Aromatic

Bericht door St Patrick »

Ik vind deze tabak wel erg lekker, maar ik heb de volgende WO Larsen tabak al klaar liggen. Deze heeft een rood/bruinig etiket met het nummer 50 erop... Denk persoonlijk dat de laatste iets lekkerder zal zijn...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: WO Larsen - The Master's Blend - Sweet Aromatic

Bericht door jarnogab »

Ik heb deze tabak gisteren nog eens geproefd. Ik vond 'm nog steeds erg lekker en makkelijk te roken. Vrij koel, wordt niet rap heet.

De tabak is heerlijk zoet, maar op een andere manier dan de zoete Stanwell Vanilla of MB Vanilla Cream (die ik ook lekker vind). Hoewel het overduidelijk een zoete
tabak is, vind ik de WO Larsen wel minder in your face. De zoetheid blijft op een constant niveau duidelijk aanwezig, terwijl ik van de Stanwell of MB de zoetigheid in de eerste helft van de pijp zéér aanwezig vind, om nadien toch wat te verminderen. Het beste is er dan toch wat af vind ik.

Enfin, ik weet niet of ik het goed uitdruk, maar zo zou ik het voor mezelf wel omschrijven
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: WO Larsen - The Master's Blend - Sweet Aromatic

Bericht door St Patrick »

Ik heb de laatste tijd een rare switch gemaakt van zoete tabak naar pure tabak en latakia, virginia en blends van huize Vangore... Desalnietemin is dit nog steeds een heerlijke tabak. Ik gebruik deze nu om mijn Elie Oldie in de roken... Erg lekkerrrr....
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: WO Larsen - The Master's Blend - Sweet Aromatic

Bericht door jarnogab »

St Patrick schreef:Ik heb de laatste tijd een rare switch gemaakt van zoete tabak naar pure tabak en latakia, virginia en blends van huize Vangore... Desalnietemin is dit nog steeds een heerlijke tabak. Ik gebruik deze nu om mijn Elie Oldie in de roken... Erg lekkerrrr....
:B
Ik ben de laatste dagen voor de eerste keer ooit info aan het zoeken over engelse blends, latakia en dergelijke meer. De klik is er bij mij vrijdag gekomen, dankzij een milde engelse blend. Dus ik kan je wel volgen, en het is voor mij geen rare switch.
Ik blijf wel een zoetroker, maar plots gaat er inderdaad een nieuwe wereld open aan tabakken waarvan ik vroeger zei: 'skippen, die handel'. Nu, ik heb nog maar één echt goede ervaring gehad, dus ik wil die uitbreiden - mensen op dit forum gaven me al de tip om b.v. Rattray's Red Rapparee te kopen

Niettemin (en zo komen we back on-topic): deze Sweet Aromatic is inderdaad heel lekker, en ik hoop dat ik die altijd mag blijven rekenen tot mijn favorieten. Zo heerlijk!
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5378
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: WO Larsen - The Master's Blend - Sweet Aromatic

Bericht door Paasei »

Jarno, wat latakia blends betreft, een absoluute aanrader blijft de VB nr 2 waarover je hier ook wel een recensie vindt.
Duidelijk latakia, maar niet bedwelmend, maar ook een vleug Perique die de boel balanceert.
En : 17 - 18 Euro voor 100 gr ...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
The_Cigar
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:52
Locatie: Groningen

Re: WO Larsen - The Master's Blend - Sweet Aromatic

Bericht door The_Cigar »

Dit is een fijne tabak, zonder meer. Maar niet superspeciaal.
Ik proef een beetje drop en anijs. De roomnote is goed want ik kreeg het commentaar dat ie lekker rook.
Ook rookt deze tabak koel en mooi constant.

Zijn tegenhanger de Golden Dream vind daarintegen wel heel speciaal, die ga ik ook zeker weer kopen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Generaal
Berichten: 866
Lid geworden op: 06 mar 2012 19:31
Locatie: Bilzen, Limburg, Belgie

Re: WO Larsen - The Master's Blend - Sweet Aromatic

Bericht door Generaal »

Ik ben al geruime tijd de WO Larsen Golden dream aan 't verassen..
Hij blijft me boeien, de notensmaak, heel appart, brandt goed wit/grijs, Heb verschillende WO Larsen tabakken gerookt, maar vind deze er bovenuit steken met 'n appart karakter.
Body = 2
Aromatic taste = 3
Room note = 3
Buiten de 50gr pouches kan je hem ook vinden in 100gr blik.
De enige reis waar de reis mooier is dan de bestemming, is de levensreis.
Time is money, but with hobby you need them both.

Plaats reactie