Ashton - Consummate Gentleman

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Ashton - Consummate Gentleman

Bericht door dr. Watson »

Brand: Ashton
Blender: Kohlhase & Kopp
Tin Description: A proper English mixture composed of only the finest Virginia, Maryland and Burley tobaccos with a pinch of Latakia. The result is a remarkable blend that is medium-bodied and traditionally English in character.
Country of Origin: DE
Curing Group: Air Cured
Contents: Burley
Virginia
Latakia
Maryland
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Tin

http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... C&TID=2543

Afbeelding


Eindelijk heb ik voor het eerst Ashton tabak kunnen bemachtigen. Het adres is Fa Schimmel te Zutphen. Ze hebben er trouwens ook een mooie collectie pijpen voor een redelijke prijs en ....... dunhill en ashton tabak.
Echte tabak voor de ware pijptabakkenners.
Vandaag meteen geprobeerd, de Ashton Consumate Gentleman. Je ruikt heel veel Latakia en doet je denken aan de Old Dublin van Peterson.
Echter........... bij de eerste trek proefde ik het aroma, dat je hebt nadat je de inhoud van je maag hebt geleegd in de w.c!
Misschien heeft de gentleman teveel alcohol genuttigd? Vadaar de naam.
Viel mij dus tegen. Misschien ben ik nog niet ervaren genoeg om de smaak te waarderen of rook ik te snel de pijp leeg en moet ik kleine trekjes nemen. Wel echter een erg leuk blikje.....dit rechtvaardigt al de aankoop. Ik was achteraf ook geen grote liefhebber van de Old Dublin.... ik denk dat die smaak staat voor de Engelse tabak. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Dr. Watson

Gebruikersavatar
Hanske
Berichten: 171
Lid geworden op: 11 mei 2009 11:55
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Hanske »

misschien een rare vraag maar heb je de tabak vroeg op de ochtend gerookt?

ikzelf vind de Latakia tabakken echt iets voor de avond en niet iets voor op de nuchtere maag... maar dat is een persoonlijke keuze...

groet
Hans

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Ik heb de tabak in de avond gerookt en ik had ook geen nuchtere maag. Het smaakaroma vond ik alleen niet echt lekker en gaf mij bovenstaande associatie.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Ik heb de tabak vanacht gerookt en hij beviel mij heel erg goed. De kotssmaak is verdwenen. Misschien moest het blikje even gelucht worden of is mijn smaak beter ontwikkeld?

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

ik heb de ervaring als je iets rookt (eender wat) dat je het pas vanaf de 2e keer begind te proeven, uit de eerste keer kan je niet zo veel opmaken

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Eerste post aangevuld
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Voordat ik wist van het bestaan van dit forum beperkte mijn tabakskeuze zich tot enkele merken. Dit was er eentje van.
Ik kocht ze altijd bij de Graaff met 10 blikjes tegelijk. Een heerlijke tabak die ik nu een beetje uit het oog verloren ben.
Ik meen dat de Graaff deze inmiddels niet meer verkoopt.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Inmiddels is deze tabak mijn lievelingstabak geworden.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Gelukkig weer te krijgen bij Van Renssen. Ik heb een blikje meegenomen,maar laat het nog even dicht vanwege teveel open.

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

dr. Watson schreef:Ik heb de tabak vanacht gerookt en hij beviel mij heel erg goed. De kotssmaak is verdwenen. Misschien moest het blikje even gelucht worden of is mijn smaak beter ontwikkeld?
Dit is mij ook opgevallen bij Rainy Day van Ashton. Volgens mij moeten deze tabakken van Ashton eerst een beetje luchten in het begin. Break de seal van de blik open, openen, vervolgens weer dicht doen en probeer het weer na een paar weken. Bij mij was de scherpte ervan af, nagenoeg geen tongue-bite, en de smaak was voltreffelijk!

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Ashton - Consummate Gentleman

Bericht door robvoorburg »

Vandaag open. Vanmiddag in de zeef even in de stoom laten hangen, aangezien de tabak nogal droog was.
Nu in de pijp en ja lekkere tabak met een beetje latakia erin.
Ik begrijp dat ik hier destijds veel van heb gerookt. Naast de latakia proef je de andere soorten ook nog een beetje op de achtergrond, samen is het een lekker afgerond geheel.

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re:

Bericht door Master-Fan »

robvoorburg schreef:Voordat ik wist van het bestaan van dit forum beperkte mijn tabakskeuze zich tot enkele merken. Dit was er eentje van.
Ik kocht ze altijd bij de Graaff met 10 blikjes tegelijk. Een heerlijke tabak die ik nu een beetje uit het oog verloren ben.
Ik meen dat de Graaff deze inmiddels niet meer verkoopt.
vind het aanbod pijptabakken bij de graaff sowieso tegenvallen. Wel hebben ze heel veel sigaren, zeker in de " andere " winkel, met die grote hummidor :D
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Ashton - Consummate Gentleman

Bericht door robvoorburg »

De Graaff gaat erop achteruit, dat was mij ook opgevallen. Zowel in pijprookassortiment als in vakbekwame hulp.

Billiard
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:26

Re: Ashton - Consummate Gentleman

Bericht door Billiard »

Ik ben zeer te spreken over deze tabak van het merk Ashton.
Daarom ga ik hier nog blikken van inslaan alsook van de Artisan's Blend van Ashton.

Goed, terug over naar Consummate Gentleman.

Het is een typische Engelse mengeling die naar mijn mening gelijkt op Peterson's Old Dublin en Dunhill Nightcap. De Nightcap is iets zwaarder maar niet zo extreem veel. Naar mijn mening had er iets meer Latakia ingemogen en dan was hij misschien voor mij nagenoeg perfect.

De tabak laat zich gemakkelijk stoppen en brandt zeer gemakkelijk en gelijkmatig. Al wat overblijft is een witte aspegel.
Ik zou hem bestempelen als half - zwaar.

Hij is in België althans een tikkeltje goedkoper dan Peterson en Dunhill, namelijk 11 euro.

Ik plaats hem boven de Old Dublin maar net ietsje onder de Nightcap me ervan bewust dat ik nog heel veel tabakken zal moeten proeven...

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Ashton - Consummate Gentleman

Bericht door junksculp »

Gisteren deze tabak gerookt samen met een Guinness biertje, heb ervan genoten. Ik vond dit een heerlijke, pittige en kruidige tabak. Ik had een blikje wat al jaren op de plank had gestaan bij Schneiderwind, weet niet of een nieuw blikje ook zo goed smaakt. Ik ga maandag meteen terug om nog de resterende blijkes te scoren. Weet iemand of deze tabak nog te krijgen is in nederland?

Plaats reactie