Cornell & Diehl - #126 Old Joe Krantz

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Cornell & Diehl - #126 Old Joe Krantz

Bericht door Ribbon »

Old Joe Krantz
--------------------------------------------------------------
Merk: Cornell & Diehl
Blender/ fabriek: Bob Runowski (C&D)
Blend type: Burley based
Ingrediënten: Burley, Perique, Virginia
Toegevoegde smaken: geen
Snede: coarse cut
Verpakking: 2 oz. blik, 8 oz. blik, bulk.
Land: VS
Productie: verkrijgbaar

http://www.tobaccoreviews.com/blend/170 ... joe-krantz

Afbeelding

Mijn blikje stamt uit 2010 en staat bol van de spanning. De tabak in het blik hield het niet langer. Het had niet lang meer geduurd of ze was op eigen kracht uit haar verpakking geploft. ;)

In bijna al haar facetten is deze tabak Amerikaans. Een nicotinehit waar je u tegen zegt. Oude stijl Amerikaanse ingrediënten (BurPerVA), en een naam die doet denken aan een ouwe sok in tuinbroek die op z'n 'porch' met een corncob in z'n mond de kolf van z'n dubbelloops zit te poetsen.
Dat laatste is overigens geheel bezijden de waarheid (blend is vernoemd naar de grootvader van de blender).

Hoe dan ook; de geur in blik is best heftig, maar toch 1 van de lekkerste tin-notes die ik ooit rook. Fermentatie speelt hierin een grote rol, maar de zurige kruidigheid vermengd zich mooi met de aardse en hooiachtige tonen van de burley en virginia.

De smaak houdt in het begin het midden tussen een burley en een VaPer, maar later laat de perique zich meer gelden. Geen van de drie componenten delft het onderspit voor 1 van de anderen. Een natuurlijke blend zonder fratsen maar zeker niet eentonig.

Yeehaw!

O, nee. Rustig roken, of je krijgt een tik van Ome Nico...
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Cornell & Diehl - #126 Old Joe Krantz

Bericht door Tobias Tobit »

Ja, ome Nico heeft ook een dubbelloops jachtgeweer aangeschaft in deze blend en hij is niet bang om hem te gebruiken. Mijn sample was uit een vrij verse bulk bestelling dus niet te vergelijken met een blikje van 8 jaar oud. Wel viel met name de kwaliteit van de Burley op. C&D weet waar de beste Burley te halen valt, ook in hun Crooner en Haunted Bookshop springt deze eruit. Vast nog andere blends maar die heb ik niet getest dus geen ervaring mee.

Ik weet niet of het door het oudere blikje komt maar ik kan me er nog van herinneren dat in mijn smaak beleving de Perique heel erg op de achtergrond was te vinden. Was meer een VaBur maar dat kan ook wel eens aan de bulk liggen. Ik heb het idee dat bulk blends minder egaal gemixt zijn en als je het onderste of bovenste uit de zak hebt er nog wel eens verschil in kan zitten.

Voor mij was het een degelijke blend maar te zwaar in de ome Nico om echt van te genieten. Ik zal het niet snel opnieuw aanschaffen, ieder zijn ding zullen we maar zeggen.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Cornell & Diehl - #126 Old Joe Krantz

Bericht door Ribbon »

Weet ook niet of ik hier meer van aan ga schaffen hoor. Af en toe hou ik van een klein pijpje met een nicotinebom, maar ben ook zeker geen grootverbruiker.

Verder ben ik het helemaal met je eens wb het verschil tussen een verse bulkverpakking en een ouder blikje. Aan perique iig geen gebrek bij die laatste.

Crooner en Haunted bookshop gaan op de wenslijst.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Cornell & Diehl - #126 Old Joe Krantz

Bericht door Arno »

(T)
Afbeelding

Gebruikersavatar
HarrRoelof
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 mar 2018 11:19

Re: Cornell & Diehl - #126 Old Joe Krantz

Bericht door HarrRoelof »

Interessant en leuk stuk, ik heb even meegelezen. :D
Nu in bezit van 3x een starters tabakspijp, 2x een luxe pijp aansteker en alle toebehoren om te kunnen genieten van deze hobby/levensstijl.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1116
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Cornell & Diehl - #126 Old Joe Krantz

Bericht door Chris »

Hier heb ik ooit eens een sample van mogen roken, de eerste en tot nu toe enige tabak waarop ik zei "DAT NOOIT MEER".
Ik werd er partij misselijk van... en de smaak was ook niet opperbest.

Als je je smaakspectrum wilt testen moet je ook de uiterste (min) waarden testen ;-)

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Cornell & Diehl - #126 Old Joe Krantz

Bericht door Meester W »

Leuke review. Ik ken de tabak niet,maar de beschrijving roept herinneringen op aan down south In gedachten hoor ik leadbelly de blues spelen...
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Cornell & Diehl - #126 Old Joe Krantz

Bericht door Tobias Tobit »

Ribbon schreef: 31 jul 2018 21:06 Weet ook niet of ik hier meer van aan ga schaffen hoor. Af en toe hou ik van een klein pijpje met een nicotinebom, maar ben ook zeker geen grootverbruiker.

Verder ben ik het helemaal met je eens wb het verschil tussen een verse bulkverpakking en een ouder blikje. Aan perique iig geen gebrek bij die laatste.

Crooner en Haunted bookshop gaan op de wenslijst.
Crooner bevat wel Deertongue, ik weet niet of je daarvan houdt. Haunted Bookshop is een stuk milder dan de andere twee nogsteeds boven gemiddeld qua vitamine N maar wel beter in balans. Door het gebruik van rode Virginia zeker ook een interessante VaPerBur om eens gerookt te hebben.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Cornell & Diehl - #126 Old Joe Krantz

Bericht door Ribbon »

Deertongue ken ik, en kan best oké zijn. Ik heb zo m'n voorkeuren, maar die variëren en ik sluit in principe niks uit.

GQ tobaccos had trouwens eens een BurPer kake. Alleen Burley en Perique, met eveneens een flinke nicotinehit. Die was ook best lekker, mits rustig gerookt uiteraard.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Cornell & Diehl - #126 Old Joe Krantz

Bericht door Ribbon »

Mijn blikje is bijna leeg, en ik moet zeggen dat OJK voor mij ongemerkt toch is uitgegroeid tot een favoriet in zijn soort. Heerlijk spul bij een borrel wat later op de avond, mits je voorbereid bent op de nicotine. Nu ik de juiste momenten om deze blend te roken ken is iedere rooksessie uiterst effectief en bevredigend. Ome Nico is wellicht wat grillig van karakter, maar als je zijn gebruiksaanwijzing kent kan het best een aardige vent zijn. :)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie