Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Patriot Flake

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Kiske

Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Patriot Flake

Bericht door Kiske »

Een blikje gekocht bij Rudi tijdens de laatste meeting in Wuustwezel. Om te proberen omdat ik na enkele vervelende en kostbare ervaringen het beu ben om nog over de plas te bestellen.

Volgens mij was het blikje al enkele jaren oud, een jaar of 5 schat ik. Echter voor een virginia is dat alleen maar beter.

Bij openen komt er een geur van gemaaid gras dat enkele uren in de zomerzon heeft liggen stoven me tegemoet. Dat is voor mij altijd een goed teken.

De flakes zijn vrij klein en omdat de tabak wat droog is al redelijk uit elkaar gevallen. Ik rook graag wat drogere tabak dus wat mij betreft is de vochtigheid perfect. Stoppen gaat niet helemaal volgens de "oprol, tot een wokkel draaien, dubbelvouwen, in de pijp draaien" methode die ik normaal voor flakes gebruik. Dit komt omdat de flakes droog en los zijn en dus snel in stukken breken. Daarom maak ik de flakes wat smaller zodat ik langwerpige smalle strookjes tabak op elkaar kan leggen waarmee ik de beschreven stopmethode kan uitvoeren.

Aansteken gaat makkelijk. Vuren, tampen, vuren, tampen en nogmaals vuren waarna de pijp heerlijk egaal brand.

De smaak is vrij licht met op de achtergrond een fris zoetje wat ik enkel achter in de mond en tegen mijn wangen lijk te proeven. De smaak blijft vrij constant en ik ervaar geen grote nuances. Dit komt waarschijnlijk omdat deze tabak erg heet brandt. Ondanks langzaam roken, merk ik dat de kop van mijn pijp heter wordt dan normaal. Tegelijk ervaar ik het roken juist als bijzonder koel en is er van een brandende tong geen enkele sprake.

Ik heb nu een blikje opgemaakt waarbij ik er ongeveer 1 tot 2 pijpen per dag van heb gerookt, zonder dagen ertussen waarbij ik hem niet rookte. Als ik dan merk dat ik het jammer vind dat hij op is, durf ik deze tabak te omschrijven als een makkelijke tabak die ondanks de weinige nuances niet snel verveeld. Een echte "all-day roker zonder bij na te denken tabak" zogezegd.

Ik ga er binnenkort wat van inslaan en achter in de kast leggen, want ik kan me voorstellen dat wanneer deze heet brandende tabak direct wordt gerookt deze nogal wat tongbrand kan veroorzaken. Na wat rijpen echter raad ik hem van harte aan.

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Patriot Flake

Bericht door Meester W »

Dank voor de duidelijke recensie

Als ik mij niet vergis is de tabak die jij beschrijft uit een serie die met name voor de US markt is gecreeerd door DTM
Zelf rook ik graag uit die serie de Midnight Ride,welke wat Latakia in zich draagt

Ik kan mij natuurlijk vergissen maar het is wat laat nu om e.e.a.te verifiëren na een halfje old nr 7

Arno weet er evenwel - zoals gebruikelijk - het fijne van

Gr
W
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Patriot Flake

Bericht door Arno »

Mooie review Kees! Ik heb deze tabak vaak zat zien liggen maar nooit gekocht. Laten rijpen is bij DTM idd wel aan te raden, fijn bedrijf maar ze mikken echt op de Duitse markt die natuurlijk bijna allemaal met filters roken.
Afbeelding

Plaats reactie