Gallaher Limited - Condor Blended

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Gallaher Limited - Condor Blended

Bericht door Ribbon »

Condor Blended
------------------------------------------------
Merk: Gallaher Limited
Blender/ fabriek: Japan Tobacco International
Blend type: Aromatic
Ingrediënten: Virginia
Toegevoegde smaken: anders, ?
Snede: ready rubbed
Verpakking: 50 grams pouch
Land: VK (productie in Polen)
Productie: verkrijgbaar

http://www.tobaccoreviews.com/blend/110 ... ded-yellow

Afbeelding

Toen ik laatst een pijp via ebay toegezonden kreeg trof ik naast het verwachte rookgerei ook een onverwachte pouch Condor aan. Condor ken ik als een typisch Engels OTC (over-the-counter) merk. Waarschijnlijk in het VK in de meeste supermarkten te verkrijgen, maar hier ongeveer net zo zeldzaam als pakweg een blik Bengal Slices. Daarom dus aangenaam verrast.
De groene Condor (ready rubbed) wordt gezien als een ware klassieker en is naar verluidt de populairste pijptabak van Engeland. Dit is het broertje in de gele verpakking.

De inhoud van de pouch is praktisch homogeen van kleur en de snede is vrij smal. De tabak is hier en daar wat 'chunky' maar vanuit de pouch direct in de pijp te stoppen. De geur in de pouch is overduidelijk chocolade (doet denken aan Nesquik poeder) met een vleugje Engelse florale/zepigheid.

Gebruiksgemak is het toverwoord. Het stoppen, roken en brandend houden gaat bijna verdacht gemakkelijk. De smaak is eenduidig, zoetig, een tikje floraal en nootachtig, maar verder moeilijk te duiden. Het is in ieder geval geen compromisloze 'lakeland' zoals veel G&H blends, eerder een ouderwetse ingetogen Engelse aromatic.

Een minpuntje zou kunnen zijn dat de tabak zelf niet echt goed te proeven is, maar daar is het eigenlijk helemaal geen blend voor. De eenvoudige, consistente maar 'gekunstelde' smaak is precies wat deze tabak maakt tot wat het is; een achteloos doorpafbaar en zoetige no-nonsense blend.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie