Peter Heinrichs - Roll Cake

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Peter Heinrichs - Roll Cake

Bericht door Kees Flake »

Eigenlijk moet ik stoppen met roken maar lukt niet zo goed dus alleen nog maar een pijpje roken !!!!!!!!!!
Een klein vraagje wie heeft er wel eens Peter Heinrichs Roll Cake gerookt en wat is je mening daarvan ????
Heb nu twee pijpjes gerookt hiervan maar vind hem geweldig wel peperig maar toch heel lekker.
Graag zou ik de mening delen met andere over deze flake indien andere dit al gerookt hebben.
In afwachting van fijne avond nog .
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: peter Heinrichs Roll Cake

Bericht door robvoorburg »

Nooit gerookt Kees, dat peperige komt van de perique.
Van mij hoeft deze tabak niet toegevoegd te worden, maar
daar zijn de meningen over verdeeld.

Wanneer jij jouw tabaksconsumptie beperkt tot een pijp,
wie doet je wat?

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Peter Heinrichs - Roll Cake

Bericht door Kees Flake »

Ik wou toch nog even wat laten zien over de flake en het blikje dat daar bij hoort.(zie foto's onderaan)
Toen ik het plastic deksel verwijderde en de deksel open deed zag ik het gelijk het zelfde blik als Janneman flake dus de flake droogt hier bijna niet in uit.
Dan de tekst op het blikje Roll Cake dus je verwacht ronde schijfjes maar dit is echter niet waar het zijn vierkante schijfjes (halve flake)
Vind de maat echter geweldig voor mijn kleine pijpjes een flake en voor grote pijp twee flakes.
Nu laat ik flake altijd even drogen voor ik hem in de pijp stop dus deksel op blik gedaan en schijfje boven op gelegd.
Omdat ik even later bezoek kreeg het schijfje in mijn haast niet in het blikje terug gedaan maar plastic deksel erop gedaan.
Toen ik de volgende dag het plastic deksel verwijderde kwam ik tot de ontdekking dat de flake wel iets droger was maar niet totaal uitgedroogd was eigenlijk precies op sterkte om te roken.
Dit de volgende dag herhaalt en wederom geweldig dit blik ga ik dus bewaren en nu heb ik het voordeel dat ik avonds de flake boven op leg en de volgende dag gelijk kan gaan roken werkt perfect voor mij.
Weet niet of er meerdere zijn die soort gelijk blik in bezit hebben maar ik zou zeggen bewaren kun je flake lang in goed houden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Peter Heinrichs - Roll Cake

Bericht door roocker »

We zullen snel eens samen een pijpke vullen met deze flake . Je hoort nog kees , wil ik hem uit mijn nieuwe Peterson roken . Over een paar weken is deze wel ingerookt , al beweert men dat een Peterson lastig is in te roken ???

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Peter Heinrichs - Roll Cake

Bericht door Meester W »

In feite zijn dit oude Duitse wehrmacht camouflage-verfpotten

Perfecte luchtdichtheid

Geniet er van Kees!
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Peter Heinrichs - Roll Cake

Bericht door roocker »

Ha ! Dan worden de potten nu toch nuttig gebruikt .... Wehrmachtflake , leuke naam voor op de markt :mrgreen:

Plaats reactie