STG - Singleton

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

STG - Singleton

Bericht door Ribbon »

Singleton
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Merk: Scandinavian Tobacco Group
Blender/ fabriek: Scandinavian Tobacco Group
Blend type: Burley based
Ingrediënten: Burley
Toegevoegde smaken: Geen
Snede: Flake (oudere versie) en Broken Flake (huidige versie)
Verpakking: 50 gram pouch en blik, 100 gram blik
Land: DK
Productie: Verkrijgbaar

http://www.tobaccoreviews.com/blend/190 ... -singleton

Afbeelding

Bij het openen van mijn blikje werd ik begroet door twee keurige stapeltjes donkerbruine flakes. De versie die nu verkocht wordt is een broken flake, voornamelijk in pouches. Of dit een vooruitgang is kan ik niet zeggen, ik ben alleen bekend met de flake.

De geur in het blik is nauwelijks verrassend; naturel tabak met een vleugje rozijnachtigheid die je bij veel blends tegenkomt. De smaak is ook niet verrassend; 'recht toe recht aan' Burley, inclusief de hints van (pure) chocolade en een aroma wat doet denken aan geroosterd brood.
De een-dimensionele smaak is eenvoudig en intensiveert naarmate de pijp vordert. Veel smaak, dus voor de Burley-liefhebber absoluut een pluspunt. Zelf vind ik hem erg lekker.

De flakes zijn vrij dun, en goed hanteerbaar. Tevens brandt hij prima.

Een aanrader voor mensen die van Solani ABF houden, maar ook liefhebbers van Mac Baren HH Bold Kentucky en Pete's Irish Flake komen wel aan hun trekken denk ik. Qua nicotine is hij wat minder straf dan die laatste twee.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie