Onbekende tabak

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Onbekende tabak

Bericht door wiele »

Ik plaats het maar onder dit topic en onder deze titel. Mr of het 100% begrijpelijk is is een ander vraag.

Dit forum is iets fantastisch. Je deelt ervaringen en leert vooral veel. Zo leer je ook veel kennen over je pijpen en ook vooral over tabakken (vandaar In dit subforum dus).

Tijdens mijn reis op dit forum heb ik al mogen ervaren hoe vrijgevig mensen kunnen zijn ivm het uitdelen van samples van tabakken.

Ik heb hier en daar al wel samples gekregen van mensen. Maar ik heb nu al enige tijd een bepaalde tabak in mn hoofd zitten die ik ooit als sample heb gekregen maar waar ik de naam niet meer van weet. De smaak en de vorm kan ik me enigszins nog wel herinneren. Maar wat zegt dat als je dit probeert te delen met andere mensen die vanuit een volledig andere hoek tabakken en dergelijke benaderen. Want wat is zoet? Wat is "aardachtig"? Laat staan een mix van de 2?

Zo was het ook zo dat het een sample was die ik toen zonder meer rookte, maar waarvan ik nu wel zeker weet dat het van onschatbare waarde was zonder dat ik het toen besefte.

Was het een peter stokkebye of een esoterica die moeilijk te verkrijgen is eigenlijk? Als beginnend pijproker ben je je daar niet van bewust.

Nu zit ik daar dus mee. Wat was het weer dat Ik gerookt heb want nu Denk ik er steeds aan terug als de meest perfecte tabak maar kan me niet meer bedenken hoe wie en wat dat ik gerookt heb.

Dus voor iedereen die van mensen van dit forum tabakken aangeboden krijgen en ze gaan uitproberen: neem pen en papier bij de hand om notities te maken. Je Gaat ooit samples roken die je gaan blijven intrigeren. Zorg dat je weet wat je rookt en van wie je het krijgt. Zorg dat je niet in een breinstormend gevecht gewikkeld geraakt waar je jezelf lichtjes in gaat verliezen.

En voor de mensen die me ooit samples gestuurd hebben en het toevallig nog weten: wat was die heerlijke, aardachtige latakiahoudende tabak die je me stuurde? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Massis op 27 jun 2016 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
smoorder
Dichter des Forum
Berichten: 1252
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:43
Locatie: Mechelen B

Re: Onbekende tabak

Bericht door smoorder »

Wiele !
't was toch geen Semois ??
want als je dat ooit gerookt hebt .....
...
...
..
.
:)

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Onbekende tabak

Bericht door Sidekickelvis »

Kijk anders ff in je pb's. Misschien dat je daar nog wat terugvind over sampleruils die je gedaan hebt.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: Onbekende tabak

Bericht door wiele »

Het was geen semois! Daar heb ik ondertussen al zelf enkele soorten van gerookt en is wel lekker. Mr het was nog beter.
En in mn pb's vind ik niets. Het is een gulle gever geweest die uit het niets bij een of andere ruil of aankoop iets extra's heeft gedonneerd. Iets wat enkel via deze site kan :D

Gebruikersavatar
Freark
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 mei 2014 21:31
Locatie: Steenwijk

Re: Onbekende tabak

Bericht door Freark »

Ik meen dat ik je vorig jaar o.a. een sample Esoterica Margate heb toegestuurd. In ieder geval is de omschrijving "heerlijke, aardachtige latakiahoudende tabak" daar zonder meer op van toepassing. Ik stuur wel wat naar je toe.
Des Weerelts Eer is niet dan Roock
Maer Roock is d’Eer des Weerelts Oock

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: Onbekende tabak

Bericht door wiele »

Freark schreef:Ik meen dat ik je vorig jaar o.a. een sample Esoterica Margate heb toegestuurd. In ieder geval is de omschrijving "heerlijke, aardachtige latakiahoudende tabak" daar zonder meer op van toepassing. Ik stuur wel wat naar je toe.
Dat zou super zijn!

Gebruikersavatar
Rous
Berichten: 83
Lid geworden op: 29 sep 2014 20:24

Re: Onbekende tabak

Bericht door Rous »

Weet niet of ik het hier in het goeie topic zet maar deze kwam het meest overeen met mijn vraag.

Afgelopen weekend een paar interessant uitziende tabakken gevonden waar behalve het label aan de voorkant niets opstaat, geen merk en geen omschrijving.
Het is in ieder geval aardig gerijpte tabak want het komt nog uit het gulden tijdperk. F9,- voor 25 gram.

AfbeeldingAfbeelding

Ik zou het leuk vinden als er iemand mij meer over deze tabak kan vertellen.

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Onbekende tabak

Bericht door Bananabox-Ninja »

Dat zijn mix tabakken, ik heb wel eens zo'n blik gehad.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Onbekende tabak

Bericht door Arno »

Deze blikken komen oorspronkelijk van Jurewicz uit Aken en het zijn idd pure mengtabakken: http://www.pfeifenstudio.de/
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rous
Berichten: 83
Lid geworden op: 29 sep 2014 20:24

Re: Onbekende tabak

Bericht door Rous »

Erg bedankt voor deze informatie. Zou het jaar nog te achterhalen zijn of is dat onbegonnen werk?
Ik heb vandaag de blikken open gemaakt. De perique was niet meer vacuüm en erg droog maar de Virginia zei nog sst, is mooi op vocht en ruikt zo lekker[emoji5]

Plaats reactie