Beginnerstabak

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Beginnerstabak

Bericht door Eliminator »

Simpel, hier http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=33&t=2112 vragen wat je zoekt :D
Alleen wel een richting aangeven, alleen 'tabak' werkt niet, maar heb je interesse in een speciale tabak gewoon vragen.
Iets algemener mag ook 'zoet' of 'flake' bijvoorbeeld, maar het is wel fijn als je een heel klein beetje weet wat je lekker vind, er is nogal veel namelijk.

De kreet 'uitwissel' mag je met een korrel zout nemen, een beginner heeft nog niet veel te ruil aan te bieden, en dat is ook verder geen probleem.
Afbeelding

iCupboard
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 nov 2014 10:00

Re: Beginnerstabak

Bericht door iCupboard »

Bedankt! Ik heb daar een oproepje gedaan. Kijken wat men voor mij heeft. En ik heb niets iets te ruilen, dus ik betaal dan wel wat daarvoor.

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Beginnerstabak

Bericht door Lonny »

Als beginner rook ik nu Kentucky Bird.
Die bevalt mij tot nu toe het best. Vooral omdat hij niet scherp is.
Heb daarnaast Amphora Full Aroma gerookt maar dat is mij te zwaar.
Vanochtend mijn eerste pijpje met Planta Black Vanilla, maar daar vindt ik dus niks aan.
Rare smaak en heel zwaar en nat rokend.

leonardo
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 mei 2012 18:59

Re: Beginnerstabak

Bericht door leonardo »

:D Ik ben begonnen met vanilla van Mc Barren toen over gestapt toen hij net uitkwam naar Mc Barren vanilla toffee.
En nu net begonnen aan Borkum riff en dan de cherry heerlijke tabak net snoepjes....... :oops:
en ik vind deze tabak dus heeel erg goed en lekker roken wat vochtig maar geeft niks als je dan rook je ook niet snel als je de pijp steeds aan moet steken .
Je ben dus tenminste bezig met je pijp ,beetje stoppen even aansteken en weer genieten van de tabak die je rookt. :B
als je kop niet vast zat........was je zeker vergeten hem vast te maken aan je mondstuk..........

Egoraa
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 nov 2014 21:14
Locatie: Rotterdam

Re: Beginnerstabak

Bericht door Egoraa »

Kon het even niet zo snel vinden via de zoekfunctie.
Maar bestaan er ook proefpakketten van verschillende tabakken met een kleinere inhoud. Want op een webshop zie ik alleen 50gr en meer verpakkingen.

Neem mij niet kwalijk als ik de vraag in een verkeerde topic stel.
“The hardest job kids face today is learning good manners without seeing any.” - Fred Astaire

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Beginnerstabak

Bericht door Sidekickelvis »

Ze zijn er wel maar alleen van bepaalde merken en dan alleen in speciale uitvoeringen volgens mij. Beter vraag je wat samples in het uitwisselingstopic. Gewoon aangeven wat je ongeveer zoekt en dan loopt na een week je brievenbus over van de welriekende enveloppen.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Beginnerstabak

Bericht door robvoorburg »

Egoraa schreef:Kon het even niet zo snel vinden via de zoekfunctie.
Maar bestaan er ook proefpakketten van verschillende tabakken met een kleinere inhoud. Want op een webshop zie ik alleen 50gr en meer verpakkingen.

Neem mij niet kwalijk als ik de vraag in een verkeerde topic stel.
Best een goede vraag, in het verleden kan ik mij herinneren dat Mac Baren
een set met enige van hun tabakken in kleine blikjes verkocht.

Zoiets zou vandaag de dag best wel weer succesvol kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2558
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Beginnerstabak

Bericht door Dukdalf »

Een jaar of vijftien terug zag je bij de tabakshandel ook wel samplezakjes van een gram of vijf, meestal gratis te verkrijgen bij een andere aankoop. Ik had er ooit een hele doos vol van, maar tegenwoordig zie ik ze nooit meer.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Beginnerstabak

Bericht door Paasei »

Die gratis staaltjes zijn ook gewoon verboden in het grootste deel van de eu.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Beginnerstabak

Bericht door capricorn »

het geeft nog sampler boxen
bv Rattray http://www.noblego.de/rattrays-sampler/
en enkele andere google helpt er bij

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Beginnerstabak

Bericht door Wowbagger »

capricorn schreef:het geeft nog sampler boxen
bv Rattray http://www.noblego.de/rattrays-sampler/
en enkele andere google helpt er bij
Maar wel een sampler met zakjes van 50 gram. Ik herinner me ooit gelezen te hebben dat een kleinere verpakking tegen de EU regels is.

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2558
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Beginnerstabak

Bericht door Dukdalf »

Die *#%!%$-EU ook altijd... :evil:

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Beginnerstabak

Bericht door capricorn »

Wowbagger schreef:
capricorn schreef:het geeft nog sampler boxen
bv Rattray http://www.noblego.de/rattrays-sampler/
en enkele andere google helpt er bij
Maar wel een sampler met zakjes van 50 gram. Ik herinner me ooit gelezen te hebben dat een kleinere verpakking tegen de EU regels is.
dit zijn 6 samples a25 gr.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Beginnerstabak

Bericht door The_Undertaker »

capricorn schreef:
Wowbagger schreef:
capricorn schreef:het geeft nog sampler boxen
bv Rattray http://www.noblego.de/rattrays-sampler/
en enkele andere google helpt er bij
Maar wel een sampler met zakjes van 50 gram. Ik herinner me ooit gelezen te hebben dat een kleinere verpakking tegen de EU regels is.
dit zijn 6 samples a25 gr.
300gram gedeeld door 6 samples is?

Juist.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Beginnerstabak

Bericht door robvoorburg »

Ok, maar dan heb je er wel tabak van.

Gebruikersavatar
Freark
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 mei 2014 21:31
Locatie: Steenwijk

Re: Beginnerstabak

Bericht door Freark »

Pijptabak wordt in Engeland ook verkocht in pouches van 12,5 en 25 gram. De 12,5 gram wordt vaak ter plekke afgewogen uit een bulkverpakking. Ook shag wordt in deze eenheden verkocht (dan is ook de 12,5 gram voorverpakt in een "officiële" pouch). Er worden daar ook veel pakjes van 10 sigaretten omgezet, niet verwonderlijk nu de prijs voor een pakje van 20 binnenkort naar 10 pond gaat.
In Nederland wordt de zware Van Nelle tegenwoordig ook in pouches van 30 gram verkocht. Pakjes van 10 sigaretten zijn helaas al jaren verboten. Ik had vroeger altijd zo'n pakje van een smerig merk in voorraad als noodrantsoen.
Het is niet altijd een kwestie van EU-regels. De Nederlandse politiek wil zich daar echter wel regelmatig achter verschuilen wanneer nationale regels worden gemaakt die verder gaan.
Des Weerelts Eer is niet dan Roock
Maer Roock is d’Eer des Weerelts Oock

Gebruikersavatar
gewoon ik
Berichten: 1145
Lid geworden op: 26 aug 2013 11:48
Locatie: Flora

Re: Beginnerstabak

Bericht door gewoon ik »

50gr voor 6euro (excl verzendingskosten). Valt wel goed mee als sampelke. Spijtig dat je weer voor 60 moet bestellen om gratis verzending te hebben (lang leve manmath's)

Eens verder bekijken, ziet er wel interessant uit.

Egoraa
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 nov 2014 21:14
Locatie: Rotterdam

Re: Beginnerstabak

Bericht door Egoraa »

Sidekickelvis schreef:Ze zijn er wel maar alleen van bepaalde merken en dan alleen in speciale uitvoeringen volgens mij. Beter vraag je wat samples in het uitwisselingstopic. Gewoon aangeven wat je ongeveer zoekt en dan loopt na een week je brievenbus over van de welriekende enveloppen.
Wordt dat hier op prijs gesteld als nieuwelingen om monstertjes gaan vragen? Of gewoon een kwestie van hengeltje uitwerpen en wachten wat voor vis er door de brievenbus komt vallen?


Want het lijkt me zonde als ik straks met 40 gram tabak zit die mij totaal niet zint.

Bestellen uit Duitsland wil ik voorlopig nog mee wachten. Met mijn twee op twee af vaarschema is het lastig om pakketjes te ontvangen waarvan de leveringsdatum niet bekend is.

Duurt nog ruim een week voordat ik weer in Nederland ben en zal dan wel langs een paar tokos in Rdam fietsen eventueel langs de Oude Leeuw in Rijswijk.
“The hardest job kids face today is learning good manners without seeing any.” - Fred Astaire

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Beginnerstabak

Bericht door Sidekickelvis »

Egoraa schreef:
Sidekickelvis schreef:Ze zijn er wel maar alleen van bepaalde merken en dan alleen in speciale uitvoeringen volgens mij. Beter vraag je wat samples in het uitwisselingstopic. Gewoon aangeven wat je ongeveer zoekt en dan loopt na een week je brievenbus over van de welriekende enveloppen.
Wordt dat hier op prijs gesteld als nieuwelingen om monstertjes gaan vragen? Of gewoon een kwestie van hengeltje uitwerpen en wachten wat voor vis er door de brievenbus komt vallen?


Want het lijkt me zonde als ik straks met 40 gram tabak zit die mij totaal niet zint.

Bestellen uit Duitsland wil ik voorlopig nog mee wachten. Met mijn twee op twee af vaarschema is het lastig om pakketjes te ontvangen waarvan de leveringsdatum niet bekend is.

Duurt nog ruim een week voordat ik weer in Nederland ben en zal dan wel langs een paar tokos in Rdam fietsen eventueel langs de Oude Leeuw in Rijswijk.
Dat maakt het nog makkelijker. Ik woon in Delft tegen Rijswijk aan en aan de A13. Kun je dus beter ff langskomen om e.e.a. ff te bekijken en wat samples mee te nemen /te roken. Kunnen we ook ff bij Van Renssen langs evt. Daar hebben ze ook wel wat verschillende tabakken om uit te proberen.

Maar iedereen stuurt hier samples naar iedereen. Anders moet je steeds minimaal 50 gram aanschaffen........ Er is zelfs een apart topic voor.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Egoraa
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 nov 2014 21:14
Locatie: Rotterdam

Re: Beginnerstabak

Bericht door Egoraa »

Sidekickelvis schreef:
Dat maakt het nog makkelijker. Ik woon in Delft tegen Rijswijk aan en aan de A13. Kun je dus beter ff langskomen om e.e.a. ff te bekijken en wat samples mee te nemen /te roken. Kunnen we ook ff bij Van Renssen langs evt. Daar hebben ze ook wel wat verschillende tabakken om uit te proberen.

Maar iedereen stuurt hier samples naar iedereen. Anders moet je steeds minimaal 50 gram aanschaffen........ Er is zelfs een apart topic voor.
Dat is wel een aanbod die ik niet zou willen afslaan!
En het lijkt me ook leuk om samen een pijpje op te steken, aangezien niemand van mijn vrienden of kennissen een pijp rookt.

Ik zeg doen [emoji16]
“The hardest job kids face today is learning good manners without seeing any.” - Fred Astaire

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Beginnerstabak

Bericht door Sidekickelvis »

Ik pb je ff mijn nummer. Dat spreekt makkelijker af.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Pellie
Berichten: 721
Lid geworden op: 24 jul 2015 22:58
Locatie: Enschede

Re: Beginnerstabak

Bericht door Pellie »

Ik rook als beginner nu Orlik Club Danish Mixture om mijn pijp in te roken. Ik denk dat het een redelijke tabak is, niet slecht, maar ook niet de beste voor mijn gevoel. Hierna ga ik echt wel iets anders kopen ;-)

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Beginnerstabak

Bericht door robvoorburg »

Pellie schreef:Ik rook als beginner nu Orlik Club Danish Mixture om mijn pijp in te roken. Ik denk dat het een redelijke tabak is, niet slecht, maar ook niet de beste voor mijn gevoel. Hierna ga ik echt wel iets anders kopen ;-)
Dat zou ik zeker doen, aan de andere kant herinner ik mij dat de meeste
tabak de eerste tijd "hetzelfde" smaakt.
Onderscheid komt pas na enige maanden, dus in die zin was deze Deen
niet verkeerd.

Pellie
Berichten: 721
Lid geworden op: 24 jul 2015 22:58
Locatie: Enschede

Re: Beginnerstabak

Bericht door Pellie »

Gisteren Amphora blend en vandaag WO Larsen gerookt. Vond de laatste toch lekkerder, hoewel ik ervan overtuigd ben dat er nog veel lekkerder tabak bestaat. Begin de pijp al aardig onder de knie te krijgen. Oefening baart kunst!

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Beginnerstabak

Bericht door Sidekickelvis »

Onder de knie? Dat kan makkelijker hoor.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Pellie
Berichten: 721
Lid geworden op: 24 jul 2015 22:58
Locatie: Enschede

Re: Beginnerstabak

Bericht door Pellie »

Sidekickelvis schreef:Onder de knie? Dat kan makkelijker hoor.
yup...ik heb een 'knieholtewarmertje' 8)

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: Beginnerstabak

Bericht door rivulus »

Pellie schreef:
Sidekickelvis schreef:Onder de knie? Dat kan makkelijker hoor.
yup...ik heb een 'knieholtewarmertje' 8)
Is dat zo'n kleipijp van een meter?
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Pellie
Berichten: 721
Lid geworden op: 24 jul 2015 22:58
Locatie: Enschede

Re: Beginnerstabak

Bericht door Pellie »

:D :lol:

Utopia
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jun 2016 15:41

Re: Beginnerstabak

Bericht door Utopia »

Ik heb als beginnerstabak 'Borkum Riff - Vanilla cavendish' aangeraden gekregen, om eerlijk te zijn stelt deze me wel een beetje teleur, maar hij is wel ideaal om de eerste knoopjes mee leren door te hakken!

Gebruikersavatar
BenHam
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2016 07:22
Locatie: Kedichem

Re: Beginnerstabak

Bericht door BenHam »

Na vier pijpjes Neptune geprobeerd te hebben ben ik begonnen aan een sample John Aylesbury - mixture No 666. Deze bevalt mij beter dan de Neptune moet ik eerlijk zeggen. Voor mijn gevoel zijn de brand eigenschappen nagenoeg gelijk maar hij voelt wat lichter dan Neptune.

Plaats reactie